Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-08-2012, 21:47
Maarten_16v Maarten_16v is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 187
Default Motorprobleem Golf 4 TDI (17656)

Hallo.

We hebben sinds kort een probleem met een Golf 4 TDI, motorcode ALH,
De motor heeft geen vermogen meer en detoneerd hard, je zou zeggen dat hij te weinig of te veel diesel ingespoten krijgt,

Alles is nagekeken en vervangen van een andere golf 4, nl: lmm, n75 etc,
Distributie staat goed.
Heeft vagcom foutcode 17656 --> regeling inspuitbegin

Wij dachten dat het enige nog kon zijn dat de dieselpomp stuk was, deze gaf via vagcom aan in het grafiekje van TDI timing dat de inspuittemperatuur 255 graden was.

Dus wij de dieselpomp vervangen door een 2dehands pomp. Deze heeft een dag goed gewerkt, en nu net dezelfde symptomen, temperatuur is terug 255 graden.

Iemand die hiermee kan helpen? Moeten we nu vermoeden dat de twee pompen allebei stuk zijn? Of moeten we het nog ergens anders gaan zoeken?

Indien jullie nog meer willen weten hoor ik het graag

Alvast hartelijk bedankt!

Mvg maarten
Reply With Quote
  #2  
Old 16-08-2012, 22:22
Martyn's Avatar
Martyn Martyn is offline
Married to PC
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,868
Default

Verstuivers al getest ? Na laten kijken ?
.
__________________
Martijn

flickr
Reply With Quote
  #3  
Old 16-08-2012, 22:33
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Allereerst controleren of de krukas poelie niet is losgelopen!
Daarna de pomptiming met vagcom goed afstellen.

http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html

In de foutcode lijst je foutcode opzoeken en de lijst afwerken.
Reply With Quote
  #4  
Old 17-08-2012, 11:47
Maarten_16v Maarten_16v is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 187
Default

Quote:
Originally Posted by Dokter D
Allereerst controleren of de krukas poelie niet is losgelopen!
Daarna de pomptiming met vagcom goed afstellen.

http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html

In de foutcode lijst je foutcode opzoeken en de lijst afwerken.


Krukaspoelie is niet losgelopen, alles staat op tijd, is nagekeken,
Pomptiming stond goed met de vagcom, maar in het grafiekje krijg je een lijn die naar boven loopt, verticale lijn, de temperatuur (links in grafiek) is dus veel te hoog.

Iemand nog een oplossing?
Verstuivers zijn niet getest, maar als je ze 1 voor 1 losmaakt blijft het hetzelfde probleem.

Mvg
Reply With Quote
  #5  
Old 17-08-2012, 13:21
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Zal hem dan in de verstuiver zitten, deze registreerd waneer de naald gelift wordt.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #6  
Old 17-08-2012, 16:25
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Idd, eerst de bedrading van de 3E vestuiver G80 controleren en van de N108, zit onder de brandstofpomp.
Reply With Quote
  #7  
Old 17-08-2012, 20:53
Maarten_16v Maarten_16v is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 187
Default

Bedrading is gecontroleerd en goedgekeurd,

Over die verstuiver, hoe kan ik deze testen?
Heeft een weerstand van 109ohm dus is normaal gezien toch goed ofniet?

Alvast bedankt voor de hulp

Mvg maarten
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum