Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf,Bora en New Beetle MK IV (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Motorprobleem Golf 4 TDI (17656) (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=103464)

Maarten_16v 16-08-2012 21:47

Motorprobleem Golf 4 TDI (17656)
 
Hallo.

We hebben sinds kort een probleem met een Golf 4 TDI, motorcode ALH,
De motor heeft geen vermogen meer en detoneerd hard, je zou zeggen dat hij te weinig of te veel diesel ingespoten krijgt,

Alles is nagekeken en vervangen van een andere golf 4, nl: lmm, n75 etc,
Distributie staat goed.
Heeft vagcom foutcode 17656 --> regeling inspuitbegin

Wij dachten dat het enige nog kon zijn dat de dieselpomp stuk was, deze gaf via vagcom aan in het grafiekje van TDI timing dat de inspuittemperatuur 255 graden was.

Dus wij de dieselpomp vervangen door een 2dehands pomp. Deze heeft een dag goed gewerkt, en nu net dezelfde symptomen, temperatuur is terug 255 graden.

Iemand die hiermee kan helpen? Moeten we nu vermoeden dat de twee pompen allebei stuk zijn? Of moeten we het nog ergens anders gaan zoeken?

Indien jullie nog meer willen weten hoor ik het graag

Alvast hartelijk bedankt!

Mvg maarten

Martyn 16-08-2012 22:22

Verstuivers al getest ? Na laten kijken ?
.

Dokter D 16-08-2012 22:33

Allereerst controleren of de krukas poelie niet is losgelopen!
Daarna de pomptiming met vagcom goed afstellen.

http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html

In de foutcode lijst je foutcode opzoeken en de lijst afwerken.

Maarten_16v 17-08-2012 11:47

Quote:
Originally Posted by Dokter D
Allereerst controleren of de krukas poelie niet is losgelopen!
Daarna de pomptiming met vagcom goed afstellen.

http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html

In de foutcode lijst je foutcode opzoeken en de lijst afwerken.


Krukaspoelie is niet losgelopen, alles staat op tijd, is nagekeken,
Pomptiming stond goed met de vagcom, maar in het grafiekje krijg je een lijn die naar boven loopt, verticale lijn, de temperatuur (links in grafiek) is dus veel te hoog.

Iemand nog een oplossing?
Verstuivers zijn niet getest, maar als je ze 1 voor 1 losmaakt blijft het hetzelfde probleem.

Mvg

Audi1981 17-08-2012 13:21

Zal hem dan in de verstuiver zitten, deze registreerd waneer de naald gelift wordt.

Dokter D 17-08-2012 16:25

Idd, eerst de bedrading van de 3E vestuiver G80 controleren en van de N108, zit onder de brandstofpomp.

Maarten_16v 17-08-2012 20:53

Bedrading is gecontroleerd en goedgekeurd,

Over die verstuiver, hoe kan ik deze testen?
Heeft een weerstand van 109ohm dus is normaal gezien toch goed ofniet?

Alvast bedankt voor de hulp

Mvg maarten


All times are GMT +1. The time now is 02:22.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.