#61
|
||||
|
||||
het wordt tijd dat ik eens een goed boek hierover ga aanschaffen met de basisbeginselen. suggestie's iemand??
want ik heb nu al weer (teveel) vragen, en om jullie er nu iedere x mee lastig te vallen.
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! |
#62
|
||||
|
||||
drijfstangsels
Quote:
Hoi Walter, natuurlijk !!! (gniffel) ben blij te vernemen dat je mijn visie bevestigt. Je vraag over de geringere RR wordt retorisch als je weet dat mijn Scat's niet op die 90 slag komen maar thuis horen op een ander t4-project van mij. Op de 90x105 zitten gewijzigde 914's. En ja, ik heb inderdaad gekozen voor een compensatie in mijn koppelmotor. Maar, zoals je reeds eerder hebt aangegeven, kies je bij deze tractorvolumen niet voor hoogtoerige karakters. Dus het is voor jou, als het goed is duidelijk dat bij deze motor de bak een hoop te verduren krijgt en erg grote stappen moet kunnen maken. Dit is dan ook mijn grootste weakpoint in de aandrijflijn. Voor jou is zeer zeker 5.9 een goede optie met je doelstelling. (ik zal je de mijne eens laten zien, ik heb ze namelijk ook, gniffel) Dus, what evil lurks under the hood?!!! Who knows. groetjes
__________________
ArtZ Unlimited |
#63
|
|||
|
|||
Ok...
Misschien vind je het nog leuk om de Scat split port koppen te zien die 'iemand' anders op zijn 103 x 82 type 4 met supercharger en EFI heeft zitten. Ca. 280-290 pk... Ik heb er net even een link voor gemaakt, want deze foto's zul je niet snel ergens anders op het net vinden; Scat split ports zijn al super zeldzaam en in de type 4 uitvoering helemaal: Ook hij heeft groeven in zijn cylinders gemaakt die hier goed te zien zijn. Het schijnt idd de enige manier te zijn om een geblazen type 4 met meer dan 100mm boring dicht te houden...: Als je wil kan ik je zijn email over zijn ervaring met de Scat Split ports naar je doorsturen. Stuur me daarvoor ff je email adress per PB'tje of zo als je daar interesse in hebt. Het is wel in het engels. Groeten, Walter |
#64
|
|||
|
|||
Wat ik een heel groot voordeel van de Scat koppen vind, is de gelijke lengte cylinderkoptapeinden. Daarmee heb je al een groot deel van de kop-cylinder afdichtingsproblemen ondervangen Op de foto's zijn die gelijke tapeinden nog mooi te zien en als je goed kijkt, zie je nog een paar leuke details
|
#65
|
||||
|
||||
Yep, ik herken het. Alleen heb ik een, in mijn beleving, prettigere oplossing doordat ik ringen met opstaande rand en overlap op de cilinderbus gebruik. Context blijft het zelfde. Heeft alleen niet het carter afgedraad tbv stoterpijpaanligvlak. Ga hier Wabo's voor gebruiken. Uitlaat van US makelij met tussengelaste bussen zodat t1 te gebruiken is. Ik herken het allemaal. Ik gebruik zelf t1 kleppen. Lichter, korter en, wat vooral prettig is, fijner om te hoeken met de stoterstang. Bij verschillende conf. zag ik dat de tuimelaar eng scherp kwamte staan.
(tjesses) Ben aan het werk (illustratiewerk) en hoor gedisciplineerd te tekenen. Moeilijk om van de site te blijven. Moeten inderdaad E-mail uitwisselen. Kan je nog een en ander laten zien dan. Leg dan ook wel wat uit waar je nu nog je vraagtekens bij hebt. Bedankt voor deze foto's Groetjes Marcel
__________________
ArtZ Unlimited |
#66
|
||||
|
||||
cool topic, maar k snap er geen bal van, zal toch maar eens wat theorie gaan zoeken over motoren techniek ipv die stomme gasturbines
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
|
#67
|
|||
|
|||
Zo ik heb het hele verhaal eens even doorgenomen, j.zus er komt bijna geen end aan.
Ik wil jullie wel zien rijden dit jaar en ben benieuwd wie er het heel houd met zijn hydraulische pers achterin. Ik denk dat er voor veel lezers het wel ereg leerzaam is(als ze uberhaupt nog kunnen volgen). Maar als men zo'n motor wil bouwen, dan moeten ze eerst hun huis verkopen(hihihihi) Maar ga zo door, leest erg plezierig. Trouwens nog even op die drijfstangen in te haken, hoe zit het met jullie leibaan krachten aangezien T4 zuigers niet gedesaxeerd zijn. De hoeken moeten niet te groot worden. Nog effe een tip zuiger snelheden van 21 m/s is wel max aangezien pompwerkingen van je zuigerveren, waarbij uitbreken hiervan niet is uitgesloten. Kzal ff wat foto's van mijn ovaaltje met T4 ff neerkwakken, vinden jullie misschien wel leuk. Kever kees. |
#68
|
||||
|
||||
Okee Keesie
Quote:
Da's jou specialiteit jongen. Leuk dat je er bij bent. Ja je ovaal is natuurluk een plaatje, heb die pics bekeken maar ben nog niet in staat om ze te kunnen openen op deze site. Dat heb ik tot nu toe ook overgelaten aan andere bedrevenere deelnemers. Wordt een mooie zomer, ben ik van overtuigd.
__________________
ArtZ Unlimited |
#69
|
||||
|
||||
Zo bedoel je?
__________________
:: Meeting Gallery '07 / '08 / '09 ::
Flickr Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers! |
#70
|
|||
|
|||
Damn, wat een gave ovaal zeg! en nog een originele nederlander ook!
Zeer subtiel; I like that. Tnx, Walter |
#71
|
|||
|
|||
Scat split ports op ebay
Je komt ze niet vaak tegen, maar nu dus wel en niet eens zo duur. De benodigde aanpassingen (bewerkingen) maken het echter nog wel wat duurder (speciale stoterpijpjes, kleppen, veren, klepschotels, porting etc etc):
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll...me=STRK:MEWA:IT Groeten, Walter |
#72
|
||||
|
||||
Prutz bouw het die motor gewoon in een spijl !!!!!!!!!!!!!!!!!
__________________
It can be lower and fasterrrrrrrrrrrrr |
#73
|
||||
|
||||
Prutzer, Nog vorderingen gebeurd de afgelope tijd aan je auto/motor?
Zo ja, keep us posted!! :biggrin: Wiebrand
__________________
B-Extreme B-Tuning 1303 racebug is in full resto!! But it will be road-worthy!! |