Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Type 1 (kever '49->) (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=26)
-   -   PrutZers rap on VW-power (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=8467)

PrutZer 02-03-2005 21:08

PrutZers rap on VW-power
 
Leek me wel leuk om iets van mijn '56 ragtop te laten zien.
De goodies zijn van een tweede motor die ik aan het bouwen ben.
Met Scat splitheads en 48 IDA's op een T4.
De motor die er nu in zit, is een 3117 cc T4 (boring 105 X slag 90) met 4x54mm, dry sump. Carrillo's, JE's, etc etc

RATFINK 02-03-2005 21:22

Wij zien graag plaatjes :D















Racelook 02-03-2005 23:10

Holy smoke..

Nice projectje!!

Wiebrand :D

blue thunder 03-03-2005 19:34

Damn, dat ziet er profi uit, zeker voor een Prutzer!! ;) :D

Al enig idee wat voor vermogen je nu met het huidige motorblok haalt?
En geen problemen met lekkages gehad met de 105mm boring, of heb je een 6-stud setup?
Ennum, die Porsche cilinders, zijn dat 964ers?

Ben heeeeel benieuwd wat dat gaat doen :eek:

Grt. Robin

PrutZer 03-03-2005 22:43

PrutZers VWorld
 
Quote:
Originally Posted by blue thunder
Damn, dat ziet er profi uit, zeker voor een Prutzer!! ;) :D

Al enig idee wat voor vermogen je nu met het huidige motorblok haalt?
En geen problemen met lekkages gehad met de 105mm boring, of heb je een 6-stud setup?
Ennum, die Porsche cilinders, zijn dat 964ers?

Ben heeeeel benieuwd wat dat gaat doen :eek:

Grt. Robin


Ik ben behoudend in het doen van uitspraken over vermogen maar met 259 pk zat ik in de vorige configuratie op een mooi setupje. Nu heb ik een aantal verbeteringen gemaakt ivm de afdichting. Ik heb hiervoor Magirus Deutz cillinders bewerkt, ingekort, uit laten draaien en gehoond en de pasgaten voor de studs gecenterd naar t4 dimensie. De afdichting heb ik gerealiseerd met een geprofileerde opsluitring. het profiel zorgt voor meer oppervlak ter afdichting, In de koppen liggen speciaal daarvoor verzonken passingen. De 914 koppen zijn verregaand opgelast voorzien van 48 om 40 op naaldgelagerde tuimelaars. 4-stud setup special forged en op lengte gemaakt doet het ruim voldoende zonder turbo met 1:10,5

JeeWee 04-03-2005 10:57

Halleluja, wat een allemachtig project, mr understatement met je Prutzer... Scat splitheads... die zijn alleen al super om te zien!
Snelste kever van nederland? You own RESPECT!

Richard 04-03-2005 10:59

zo dan... :eek:






zo dan... :eek:

krukab 04-03-2005 11:08

Quote:
Originally Posted by Prutzer
Scat splitheads,48 IDA's,dry sump. Carrillo's, JE's,


Gatverdamme ... daar gaat mun dag :mad: (en niet te vergeten mijn nachtrust vannacht :D )
Je materiaal(lees;"porno")lijst ziet er al erg goed uit,ben benieuwd naar het eindresultaat !!

Beetlefreak 04-03-2005 11:24

Een prutzer die goed bezig is... :confused: :D Erg apetijtelijk allemaal!!!



Quote:
Originally Posted by kruk@b
Gatverdamme ... daar gaat mun dag :mad: (en niet te vergeten mijn nachtrust vannacht :D )

Eindelijk gerechtigheid!!!:D:D

Bussie komt zo 04-03-2005 12:07

Quote:
Originally Posted by Beetlefreak
Eindelijk gerechtigheid!!!:D:D


Maar kan prutZer net zo goed remmen als Krukie.


Voor de rest lijkt het me een top project. vooral foto's laten zien.

PrutZer 04-03-2005 16:13

PrutZers old baggie pics
 
sober interieurtje, ideaal voor als je last hebt van broodkruimeltjes.
handig schoonmaken enzo, je weet wel. De bug is in '56 op Nederlands kenteken gekomen. (linnen flapje) Het dak heb ik er ingelast omdat ik graag naar buiten kijk. het was origineel een gesloten bakkie.Heb verder alle spare's erbij. Hier is ie afgebeeld, zoals ie 4 jaar geleden was in de opbouwfase.
Inmiddels heb ik 4 brembo's en vented discs op het schapje klaarliggen.
Heb echter veel werk gehad met de alu vooras en de fusee-aslichaampjes. Ik heb hier een dikke astap met andere jukken voor de klauwen aan gelast en moet dit (al)weer wijzigen. Heb ook reeds schijven pasklaar voor bevestiging aan de homokineten, naast de bak voor een hoger afgeveerd gewicht. Blijft dus een beetje (vee)dubben.

MaceNL 04-03-2005 16:42



Jasper Ovaal 04-03-2005 17:15

hubba hubbaa, ziet er niet verkeerd uit. wat een uber... . bak.

heb je vast ook een gave tekening van gemaakt , of niet.. :eek: :cool:

Airtime 04-03-2005 17:15

Wauw........ :eek:

Mooie kleur ook, van je kever!

PrutZer 04-03-2005 20:50

Quote:
Originally Posted by Jasper Ovaal
hubba hubbaa, ziet er niet verkeerd uit. wat een uber... . bak.

heb je vast ook een gave tekening van gemaakt , of niet.. :eek: :cool:



Heb van een hoop bugs een illustratie gemaakt, maar eigenlijk vreemd genoeg nooit van mij eigen.

PrutZer 04-03-2005 21:05

heb je 72 bug gecheckt
 
Quote:
Originally Posted by Airtime
Wauw........ :eek:

Mooie kleur ook, van je kever!



Je last netjes af, ben benieuwd waar je naar toe gaat met je bug. De basis ziet er hard genoeg uit en je opzet klinkt goed. Neem je tijd voor de juiste velgen. Die kun je altijd het laatst aanschaffen. Deze moeten je auto complimenteren en niet bepalen. succes!

Racelook 06-03-2005 17:40

Echt super project.
Alleen een rolkooi die zijn krachten moet afdragen aan het kattebak-plaatwerk :confused: Niet echt nuttig zal ik maar zeggen (of je rolkooi moet doorlopen achter die plaat naar je versnellingsbakvorken).

Wiebrand

PrutZer 06-03-2005 22:44

Cage Rap
 
Quote:
Originally Posted by Racelook
Echt super project.
Alleen een rolkooi die zijn krachten moet afdragen aan het kattebak-plaatwerk :confused: Niet echt nuttig zal ik maar zeggen (of je rolkooi moet doorlopen achter die plaat naar je versnellingsbakvorken).

Wiebrand


IK zal er tzt nog wat foto's van bijvoegen, snap je wat ik hiermee bedoel.
Groetjes PrutZer

PrutZer 06-03-2005 22:47

Quote:
Originally Posted by PrutZer
Beste Wiebrand,
De gedachte voor deze bevestiging van de achterste punten van deze kooi zijn niet bedoeld volgens de criteria die jij benoemt. De rolkooi, zoals hij bedoeld is, heeft bij de H- en de A-stijl en daartussen specifiek een belangrijke functie. De tussendragers zorgen dat deze punten op hun plaats blijven. Deze achterste bevestigingspunten zijn bekend bij meerdere goedgekeurde merken (Heigo etc) en hebben in de rolloverfunctie weinig extra dragende werking afgezien van de knik die voor enig draagvlak zorgen.
Voor een juist beeld van de fixatie heb je bij mijn bug meer aan een blik naar de onderzijde. Een Kever met chassis heeft meer te winnen bij een versterkte chassiskop (heb ik), een chromemoly subframe voor de achteras, (heb ik) en verder naar achteren geplaatste carrosseriebevestiging in combi met demperbevestiging.(heb ik) Verder heb je weinig wat zinvol is om door te trekken in het verband met deze constructie. De auto is overigens zo scherp te besturen als bij een kever mogelijk is. Denk aan gewijzigde veerpaketten, verstelbare alu dempers, urethane bushings dikke stabi's rondom, verstelbare draagarmen. Meer dan een kart kan ik er eigenlijk niet meer van maken. De auto weegt amper 700 kg.
Wel leuk dat je kennelijk interesse hebt in de materie. Groetjes PrutZer

René 06-03-2005 22:49

vette kar!!

heeft hier ook een stukkie van in de Keverwereld gestaan toevallig?

stond ook zoiets van "wegligging als een kart" "urethaan rubbers"


succes er mee!!!


All times are GMT +1. The time now is 00:10.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.