PrutZers rap on VW-power
Leek me wel leuk om iets van mijn '56 ragtop te laten zien.
De goodies zijn van een tweede motor die ik aan het bouwen ben. Met Scat splitheads en 48 IDA's op een T4. De motor die er nu in zit, is een 3117 cc T4 (boring 105 X slag 90) met 4x54mm, dry sump. Carrillo's, JE's, etc etc |
Wij zien graag plaatjes :D
|
Holy smoke..
Nice projectje!! Wiebrand :D |
Damn, dat ziet er profi uit, zeker voor een Prutzer!! ;) :D
Al enig idee wat voor vermogen je nu met het huidige motorblok haalt? En geen problemen met lekkages gehad met de 105mm boring, of heb je een 6-stud setup? Ennum, die Porsche cilinders, zijn dat 964ers? Ben heeeeel benieuwd wat dat gaat doen :eek: Grt. Robin |
PrutZers VWorld
Quote:
Ik ben behoudend in het doen van uitspraken over vermogen maar met 259 pk zat ik in de vorige configuratie op een mooi setupje. Nu heb ik een aantal verbeteringen gemaakt ivm de afdichting. Ik heb hiervoor Magirus Deutz cillinders bewerkt, ingekort, uit laten draaien en gehoond en de pasgaten voor de studs gecenterd naar t4 dimensie. De afdichting heb ik gerealiseerd met een geprofileerde opsluitring. het profiel zorgt voor meer oppervlak ter afdichting, In de koppen liggen speciaal daarvoor verzonken passingen. De 914 koppen zijn verregaand opgelast voorzien van 48 om 40 op naaldgelagerde tuimelaars. 4-stud setup special forged en op lengte gemaakt doet het ruim voldoende zonder turbo met 1:10,5 |
Halleluja, wat een allemachtig project, mr understatement met je Prutzer... Scat splitheads... die zijn alleen al super om te zien!
Snelste kever van nederland? You own RESPECT! |
zo dan... :eek:
zo dan... :eek: |
Quote:
Gatverdamme ... daar gaat mun dag :mad: (en niet te vergeten mijn nachtrust vannacht :D ) Je materiaal(lees;"porno")lijst ziet er al erg goed uit,ben benieuwd naar het eindresultaat !! |
Een prutzer die goed bezig is... :confused: :D Erg apetijtelijk allemaal!!!
Quote:
Eindelijk gerechtigheid!!!:D:D |
Quote:
Maar kan prutZer net zo goed remmen als Krukie. Voor de rest lijkt het me een top project. vooral foto's laten zien. |
PrutZers old baggie pics
sober interieurtje, ideaal voor als je last hebt van broodkruimeltjes.
handig schoonmaken enzo, je weet wel. De bug is in '56 op Nederlands kenteken gekomen. (linnen flapje) Het dak heb ik er ingelast omdat ik graag naar buiten kijk. het was origineel een gesloten bakkie.Heb verder alle spare's erbij. Hier is ie afgebeeld, zoals ie 4 jaar geleden was in de opbouwfase. Inmiddels heb ik 4 brembo's en vented discs op het schapje klaarliggen. Heb echter veel werk gehad met de alu vooras en de fusee-aslichaampjes. Ik heb hier een dikke astap met andere jukken voor de klauwen aan gelast en moet dit (al)weer wijzigen. Heb ook reeds schijven pasklaar voor bevestiging aan de homokineten, naast de bak voor een hoger afgeveerd gewicht. Blijft dus een beetje (vee)dubben. |
|
hubba hubbaa, ziet er niet verkeerd uit. wat een uber... . bak.
heb je vast ook een gave tekening van gemaakt , of niet.. :eek: :cool: |
Wauw........ :eek:
Mooie kleur ook, van je kever! |
Quote:
Heb van een hoop bugs een illustratie gemaakt, maar eigenlijk vreemd genoeg nooit van mij eigen. |
heb je 72 bug gecheckt
Quote:
Je last netjes af, ben benieuwd waar je naar toe gaat met je bug. De basis ziet er hard genoeg uit en je opzet klinkt goed. Neem je tijd voor de juiste velgen. Die kun je altijd het laatst aanschaffen. Deze moeten je auto complimenteren en niet bepalen. succes! |
Echt super project.
Alleen een rolkooi die zijn krachten moet afdragen aan het kattebak-plaatwerk :confused: Niet echt nuttig zal ik maar zeggen (of je rolkooi moet doorlopen achter die plaat naar je versnellingsbakvorken). Wiebrand |
Cage Rap
Quote:
IK zal er tzt nog wat foto's van bijvoegen, snap je wat ik hiermee bedoel. Groetjes PrutZer |
Quote:
|
vette kar!!
heeft hier ook een stukkie van in de Keverwereld gestaan toevallig? stond ook zoiets van "wegligging als een kart" "urethaan rubbers" succes er mee!!! |
All times are GMT +1. The time now is 00:10. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.