#21
|
||||
|
||||
zou het kunnen dat de druk accumulator dit probleem veroorzaakt en is deze nodig bij een digifant 3,2 injectie
de pomp en reservoir is van een 16v kr inclusief accumulator of evt de klopsensor die de boel verziekt ?? (heb de caddy met bijn broer gebouwd ) |
#22
|
|||
|
|||
Als ik even snel op www.hbase.nl een KR en een ABF vergelijk heeft een pomp van een KR 1.24 bar druk en die van een ABF 3 bar.
Zit dus wel degelijk een flink verschil in. |
#23
|
|||
|
|||
Quote:
Volgens mij levert een benzinepomp van een kr wel 4 bar of zo. Of ik heb het mis omdat het al laat is...
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#24
|
||||
|
||||
nee, je hebt gelijk Steven
ABF heeft maar 1 pomp die 3 bar levert, KR een lage drukpomp in de tank en 4 bar pomp onder de auto. Maar de drukregelaar op de brandstofrail regelt de uiteindelijke druk af, dus beide mogelijkheden voldoen |
#25
|
||||
|
||||
we hebben nu de pomp vd kr er weer onder gezet met het vooraadvaatje
ik heb de drukaccumulator er tussen uit gelaten. verder zat er iets vuil in de drukregelaar op de inlaat maar maakt geen verschil zou het te maken kunnen hebben dat ik het originele absorptievat vd golf 3 weg heb gelaten en de leidingen daarvan op de gasklep heb afgedopt iemand een idee abf moet toch harder kunnen lopen en niet vanaf de 170 KRUIPEN NAAR 205 ????? |
#26
|
||||
|
||||
Vermogen- en koppel kromme zien er goed uit vind ik.
Je hebt er iig al 20 nm bij tov orgineel. Ik vind 20 pk voor een chipje en een spagetti wel erg veel voor een atmo motor. Wat is de compressie einddruk bij warme motor? Als die al rond de 9 a 10 bar is , is de motor al behoorlijk moe gestreden, en zou dat een oorzaak kunnen zijn. Vergeet ook niet dat je caddy boven de 170 een cw waarde heeft van een baksteen. Dit zal ook niet echt meehelpen.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf |
#27
|
||||
|
||||
De motor id in goede conditie dat weet ik zeker hij heeft pas 145.000 gelopen en is geheel standaard geweest voor ik hem kocht en als je bij andere mensen de uitdaaien bekijkt moet deze motor echt meer in zich hebben dan 153pk toch en hij heeft uin de 4 en 5 moeite met toeren maken komt in zn 5 tot max 5200 tpm
|
#28
|
|||
|
|||
Zal eens gaan informeren bij bijvoorbeeld JD voor een chip op maat. Dat is toch altijd het beter dan een standaard voorgeschreven chip.
Volgens mij was een chip op maat iets van 500 euro. Maar dat weet ik niet zeker.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#29
|
||||
|
||||
dat is evt ook een optie.
maar een standaard golf 3 of ibiza cupra met spagettie loopt vaak als een beest in alle versnellingen zou het een optie zijn met een adere bak heb nu een cda 16v bak |
#30
|
||||
|
||||
Die ABF'jes gaan standaard al redelijk goed af, met een andere chip en spaghetti zou je meestal wel een redelijk vermogenswinst moeten hebben idd
|
#31
|
||||
|
||||
Waar zou dit probleem aan kunnen liggen een abf moet toch met gemak over de 200knh gaan en meer pk s hebben met deze aanpassingen
|
#32
|
||||
|
||||
Quote:
heb inmiddels vuil uit de drukregelaar gehaald loopt nu wel beter maar zou het verhaal van de top kunnen liggen aan de bak er zit nu een cda bak origineel vd abf op mischien tdi of g60 bak proberen ?????????????????? |
#33
|
||||
|
||||
Heb zelf een abf in een golf 3 liggen maar die gaat pas bij om de 200 kruipen naar zijn top,tot de 200 loopt hij juist best door.
Vind hem beter lopen boven de 100 als eronder. En rij op gps gemeten tussen de 225/230. Die bakcode CDA zit er bij mij ook op,is geloof ik pas geleverd op golf 3 vanaf 96'/97',mijne is uit 96' Dan zit er bij jou toch iets niet goed,want geloof dat een abf meestal al een pktje of 158 heeft standaard,weet niet wat die van mij heeft,nooit gemeten. En is standaard op uitlaat en filter na.
__________________
Audi S3 8L 270 pk 400 nm Waarom moet je bij een auto die op diesel of benzine rijdt, toch ook gas geven? |
#34
|
|||
|
|||
mijn oude abf van 93 liep ook zomaar 235 en trok zeker tot een 200 a 210 goed door.
|
#35
|
||||
|
||||
Zou het aan de stroomlijn kunnen liggen en zou ik met een andere bak meer kunnen winnen
|
#36
|
||||
|
||||
nokkenassen staan op tijd? kettinkje niet een tandje versprongen?
|
#37
|
||||
|
||||
kleinere diameter wielen/banden er onder?
|
#38
|
||||
|
||||
Volgens mij is de conclusie gewoon dat je chip vrij weinig doet. (die uitlaat levert je ook echt geen 10 pk, dat is allemaal gebakken lucht) ik zou langs een professional gaan voor en chip op maat inderdaad
(puur mijn mening en ervaring op de shows met de testbank, niet bedoelt om te beledigen)
__________________
-Vw Jetta MK1 met 9a 2.0 16v (Project) |
#39
|
|||
|
|||
ik heb een abf met chippie met dik 250 pk hoe kan dat dan..
|
#40
|
||||
|
||||
Met behulp van een G-lader toch?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |