#1
|
||||
|
||||
VagCom 01087. Basic setting not performed
Hoi,
Wie heeft er echt verstand van VagCom. Wilde foutcode 00282 Trottle Position Actuator. 26-10 Output Open, oplossen met de Vagcom methode: Zet het contact AAN, maar start de motor NIET ! Blijf tijdens de hele procedure van het gaspedaal af ! [Select] [01 - Engine] [Measuring Blocks - 08] Ga naar Groep 098 (NB: Sommige SIMOS of Marelli ECU's gebruiken Groep 001, zoals ADY & AEE motoren) [Go!] [Switch to basic settings] In het display boven-rechts verschijnt nu 'ADP RUN'. Het inleren van het Gasklephuis is klaar zodra jij weer naar 'basic settings' terug gaat. Je ziet de waarden veranderen en je hoort de cyclus in het Gasklephuis de eerste paar seconden en dan stopt het. Laat VAG-COM in 'Basic Settings' staan gedurende ongeveer 30 seconden. Klik op [Switch to Meas. Blocks]. Sluit VAG-COM af Sleutel eruit, 30 sec wachten en klaar is klara Maar nu blijf ik een niet te wissen foutcode krijgen, 01087, en dan loopt de motor niet fatsoenlijk stionair. Waar in het vakje rechts boven boven "ADP RUN" moet staan, staat ERROR. Tijdens het inleren komt er wel even ADP RUN te staan maar ERROR blijft er staan en dan kun je alleen afsluiten. Ik zag dat hier meer problemen mee zijn, dus het zou handig zijn als iemend een echt antwoord heeft. Nou een expert vinden. Alvast bedankt! Groet, |
#2
|
||||
|
||||
De website van Ross-Tech zegt dat je het nog een keer moet uitvoeren:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01087 Hier een youtube met een fly by wire gasklep TBA (andere groep maar procedure gelijk): http://youtu.be/FVEz7it48s8 Hou er ook rekening mee dat je eventuele foutcodes in het motormanagement wist voor dat je de procedure uitvoert en dat het natuurlijk zo kan zijn dat je gasklepsensor defect is. Over wat voor auto praten we overigens?
__________________
|
#3
|
||||
|
||||
Foutcode
Hoi,
Bedankt! Gaat om een Golf 4 1.4 16v 1999. Zat eerst foutcode: 00522 en 00282. Temp sensor g62 en gas trottle response. Tems sensor komt niet terug ofzo. Maar codes gewist en een doekje langs de klep gehaald. Toen ingeleerd op de manier zoals dat moet me VCDS 10.6. En toen fout code 01087, Basic Setting Not Performd. Nou 10x opnieuw zetten en niet te wissen. Accu pool er af maar de klap heeft een leerprobleem. Haal de klep er zo uit en maak die goed schoon. Weer es proberen maar ik denk dat de klep kapot. Bij mij staat niet als in het filmpje on/off/next, rechts boven. Moet links onderin klikken op, Switch To Mass Blocks. Groet, |
#4
|
||||
|
||||
Zoals ik via de mail al zei kerel, zo lang die temp sensor stuk is, krijg je hem denk ik niet ingeleerd. Als je een autoscan opgeslagen hebt voordat je ging aanpassen kan je hem terug zetten. Anders gaat het niet werken.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#5
|
||||
|
||||
Tijdelijke oplossing
Auto loop weer normaal, heb dit gedaan:
- min-klem 10minuten los van accu - accuklem weer aansluiten en auto 5 minuten op contact zetten. NIET STARTEN!!! JE hoort dan de gasklep zichzelf instellen. - Starten ZONDER gas ((heel belangrijk anders kun je opnieuw beginnen) en motor 5 minuten stationair laten lopen. - Daarna een 20km gaan rijden. De auto zal in begin tamelijk beroerd lopen, maar dat verdwijnt na een aantal meter. Ook alle scenarios doorlopen: Ondertoerig, hard acceleren, rustig rijden, etc. Foutcode 01087, Basic Setting Not Performd. Blijt bestaan maar auto doet wel normaal. Eerst maar es een nieuwe Temp g62 sensor en het klephuis reviseren. Maar kan nu wel gewoon op pad. |
#6
|
||||
|
||||
Goed om te weten
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#7
|
|||
|
|||
heb je de gasklep al eens schoon gemaakt?
__________________
TK VW Corrado 9A |
#8
|
||||
|
||||
Naar de dealer!
Quote:
Nee, geen zin en tijd om te demonteren en een pakking te zoeken. Ga even naar de dealer morgen, kijken hoe die me niet verder helpen en het ook niet weten. Maar wel snel een facture op kunnen stellen. Ik laat het zeker weten welke zinloze info ik daar krijg en wat dat dan kost. Yow, |
#9
|
|||
|
|||
eerst schoon maken en dan pas inleren
door het vervuilde gasklep, komen er zgn stoot randen, hier blijft klep met het inleren ophangen en lukt het inleren niet
__________________
TK VW Corrado 9A |
#10
|
||||
|
||||
Gasklep
Quote:
Ok goeie zal ik doen. Kan gewoon met wat remreiniger toch? Maar eerst wachten tot VagCom rommel weer gemaakt is. Stekker was kapot gegaan, net dat ik de klep in wilde leren. Super handig. |
#11
|
||||
|
||||
als je goed met de dealer op kunt schieten kun je meer dan je denkt...
Heb je een orginele versie van de vag com?? geeft ook wel is problemen met die stekkers van 5 euro. icm van het net afgeplukte software. normaal gesproken als je temp sensor is vervangen ''kost ook geen krat bier'' moet je zonder problemen in 1 x het kunnen inleren, desnoods herhalen maar komt niet vaak voor.. Reinigen mat remmenreiniger kan ja. Je hebt ook goedjes speciaal voor gaslephuizen. Ga is langs een automaterialen zaak. en een 14 16 klepper 100 pk is een probleem blok. zowel in de golf, lupo en polo etc. Kantelende zuigers etc .
__________________
VW GTI G60 zwart 1989 VW GTI EDITION BLUE 1991 VW CADDY TDI 1998 |