#1
|
|||
|
|||
tdi project
he mannen
ik had me net al ff voorgesteld in t juiste topic maar nu nog even over m,n plannen ik heb onlangs een caddy 1 gekocht nette cas maar technisch niet geweldig zit een 1,6 td in met een mercedes intercooler zo de meeste weten komt dat slecht uit bij de dynamo was ook niet n mooie oplossing met een dikkeslang om de chassis balk heen heb dit al gewijzigd ook de bak schakelde niet lekker en sprong uit de 5e versnelling hiervoor eerst n revisie setje gekocht en geplaatst echter zonder t gehoopte resultaat heb nu intussen al n andere nette dieselbak gekocht maar heb eigenlijk al weer andere plannen heb wel al audi A3 wielen der onder n softdash geplaatst 2delige gti lip a stijl kapjes maar nu to the point ik wil er een tdi inbouwen heb me al wat ingelezen maar nog niet echt duidelijk wat te doen wat weet ik al motor uit een type 3 ahu?? incl bak (mooist is kabelschakeling?) elecktronisch gaspedaal schijnbaar 100mm steekassen??? waarvan koppelingshevel van een t4 en baksteun moet gewijzigd worden??? ik kan helaas nergens een lijstje vinden van delen die verzameld moeten worden??? kan iemand dat plaatsen of n linkje voor als het wel al ergens staat maar ik het niet kon vinden wat wil ik : 90 pk vind ik zat ik wil t originele dash houden ook de tellers wil eigenlijk alles verzamelen voor ik aan de ombouw begin zodat het niet een heel lang ombouw project wordt want daarvoor ontbreekt me de tijd wie kan me opweg helpen???? alvast bedankt |
#2
|
|||
|
|||
Heb ook een tijdje research gedaan naar deze optie. Wat ik uit het hoofd nog (denk) te weten:
1Z is het meest eenvoudig in te bouwen; en misschien wat makkelijk te vinden dan de AHU (ze hebben wel dezelfde ophang punten geloof ik). Bij de 1Z uitkijken; er zitten een paar punten waar je op moet letten (iets met krukas bout die losdraait ofzo) maar als die goed zijn dan kan je er tonnen mee maken. Je steun aan de distri kant is geloof ik plug and play(zo goed als)? die van je bak kan je prefab kopen. FF op googlen voor je kilometer teller hoor ik verschillende verhalen.. mk2 1.3 mechanische kabel wordt het meest geroepen. soms ook corrado (heb ik nog voor je overigens..). Voor je toerenteller heb ik een kastje gekocht op een duitse site.. kan ik alleen niet meer vinden.. Wat je misschien nog bent vergeten: - Downpipe en rest van uitlaatsysteem - electra met ecu (behalve als mechanisch wilt gaan) Dit zo uit het hoofd.. Maar als ik jou was zou ik elke vraag even vertalen naar het engels, daar 'vwvortex' achter zetten... alle antwoorden die je zoekt. Hier een mooi begin: ahu in mk1 |
#3
|
||||
|
||||
Hey Louwe,
Volgens mij hebben wij contact gehad via de mail over de TDI motor die ik te koop had. Hier een klein "to do" lijstje: Blok en bak (1Z, ahu, agr, alh, dit zijn allen 90pk) Kabelschakeling. Hydraulische koppeling of T4 koppeling hevel 100 mm assen. Baksteunen Steun aan dr distributie kant van een 1.8 cabrio El. Gaspedaal Kabelboom omsolderen. |
#4
|
|||
|
|||
ik heb ook nog een 1Z TDI complete set ( uit golf 3 )
1Z TDI (90pk) met kabelboom, zekeringkast en ECU versnellingsbak 02A asd , komplete Subframe , incl aandrijfassen , fussee's motorsteunen , pedalenset met hydro koppeling en electronisch gaspedaal pook +kabelschakeling , intercooler en buizen , oftewel alles in 1 keer wat je nodig hebt ! pm maar voor een prijsje . |
#5
|
|||
|
|||
he mannen alvast bedankt voor de reactie,s
dokter d zou heel goed kunnen dat wij contact gehad hebben had jij de motor niet net verkocht?? heb al met wat meer mensen contact gehad maar nog niet wat naar t zin gevonden mijn vorkeur gaat uit naar een ahu motor met name om het krukas bout probleem uitlaat was ik niet vergeten maar dat is t grootste probleem niet voor mij zat helemaal geen demper onder de auto toen ik hem kocht heb er nu al een rvs demper met een side pipe ondergelast en dan niet 1 van een amerikaan maar zo dat er enkel een rvs eindpijp net voor t achterwiel onder de auto vandaan komt hier kan zo een andere voorpijp aan ik enkel via google erg weinig vinden over de nodige versnellingsbak steunen bestaan daar geen tekkeningen van om die zelf te maken??? kan ze op ebay.de ook niet vinden of ik gebruik niet de juiste zoekterm???? is het ook mogelijk om vrij weinig kabelboom van de type 3 te gebruiken?? de ecu is die b,v standalone??? zodat je de rest gewoon van de caddy kunt gebruiken??? dynamo startmotor gloeien enz?? kan zelf welalles uitvinden maar daar heb ik in deze fase van m,n leven geen tijd voor (grote verbouwing van m,n boerderij) en waarom het wiel 2x uitvinden zo,n ombouw is al vaak zat gedaan zal eens kijken wat ik aansteekassen heb liggen zaten 2 setjes bij de caddy toen ik die kocht |
#6
|
||||
|
||||
Ja ik had de tdi net verkocht.
Baksteunen heb ik nog een setje van liggen maar die zijn gereserveerd... |
#7
|
|||
|
|||
ok als die handel niet doorgaat
mag je me wel ff berrichten heb je er mischien wel n foto van??? over de steekassen is de homokineet aan de bakzijde van een type 3 niet over te zetten op de type 1 assen?? wat ik zelf heb is 90 mm |
#8
|
||||
|
||||
hallo ..
de steunen zijn wel te krijgen . hier op forum zitten wel mensen die ze hebben liggen . 1z en ahu ,, hebben allebeide het probleem . maar als je blok koopt kun je altijd vantevoren je bout vervangen . dan is er niks aan de hand .heb zelf 4 golfjes tdi,s in gezet 2 met 1z en 2 met ahu .. zonder enige probleemen . en zoek en compleete donor dan heb je alles bij de hand .. pedaal sensoren etc zijn toch vaak dingen die bij lose blokken er niet bij zitten .. succes met je ombouw .. vrgr gooigolf |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
nee is niet over te zetten , past de borgring er niet meer voor .. |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
ok das ja jammer hele donor is ook n optie inderdaad grote voordeel is dan dat je de motor kunt horen en voelen nadeel heb ik er weer(tijdelijk) n auto bij wordt hier door t vrouwtje niet echt gewardeerd staan er nog wat heb je mischien een linkje naar zo,n steunen set?? kom ze zo niet tegen |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
stuur mij maar even mailtje .. zal even kijken of ik hier nog wat pics heb , gooigolf@hotmail.com . |
#12
|
||||
|
||||
Dit zijn de steunen welke ik nog heb liggen.
|
#13
|
|||
|
|||
stel niet gek veel voor
is wel na temaken als de maten bekent zijn wat kost zo,n setje?? |
#14
|
|||
|
|||
krukasbout probleem is niet zo heel spannend
gewoon vernieuwen gelijk met de distriebutieriem en de juiste bout met nopje gebruiken . |
#15
|
|||
|
|||
ok als dat t probleem van die bout oplost
komt dat wel goed distributie was ik al van plan voor de inbouw aan ligt die der lekker fris in zit nu wel in dubio kan hier in de buurt een ahu kopen voor 375 enkel geen kabelschakeling?? maar iets verder weg ook n complete golf voor 400 maar daar weet ik nog geen motorcode of details van km stand is van losse motor redelijk gelijk aan die complete auto (is een duitser overigens dus geen gezeik met kenteken/schorsen) steekassen van de type 3 zijn niet te gebruiken voor een type 1 toch??? |
#16
|
||||
|
||||
Kijk anders even in mijn topic. IK heb een 110pk diesel in mijn golf 1 liggen.
http://www.volksforum.com/forum/sho...ight=silver+tdi Ik hoop dat je er wat aan hebt, en voor vragen hoor ik het wel.. Steunenset kan je op bolku.nl kopen. Kost €150 en past perfect. En daar kan je bijna niet zelf voor lopen tobben. Succes! Enne, koop a.u.b een complete golf. Dat is 1000x keer makkelijker.. |
#17
|
|||
|
|||
Quote:
je topic had ik al gezien voor ik dit topic oppende tjah weet t niet of n complete auto wel t makkelijkst is ja je kunt dan de motor horen lopen en je weet cker dat je de boel compleet hebt maar je houd nog veel meer over in feite heb je niet eens gek veel nodig van een donor golf nadeel vind ik dat er dan weer n auto bijstaat de tijd die ik nodig ben voor demonteren + afvoeren van het overschot tjah ik zie nog wel even maar dat er een tdi in komt is al wel vrij cker zal morgen wel ff een plaatje bij m,n praatje doen |
#18
|
||||
|
||||
Ow oke dan.
Het voordeel van een overig onderdelen weer kunt verkopen. Mijn tdi heeft uiteindelijk minder dan €100 gekost. Ik ben benieuwd naar je foto's! Gr. Eelco |
#19
|
|||
|
|||
ik neig toch naar een losse motor incl bak
er ligt er zelfs 1 in de buurt enkel heeft die geen kabelschakeling is dat een groot probleem of werkt dat gewoon met het oude mechanischme of is zo,n bak om te bouwen naar kabelschakeling veel vragen maar nu ook de eerste plaatjes kwaliteit is niet geweldig komen van een tel af zo kocht ik de caddy al snel de hilbilly style deraf en dit is de laatste foto die ik momenteel heb hierna zijn er nog a stijl kapjes opgekomen een softdash ingeboud stereo ingeboud elecktrische ramen aangesloten uitlaat gewijzigd zodat er wel een demper onder zit things to do list : tdi inbouwen rdw keuring verlagen ( niet heel extreem maar laag rijdbaar zien wat haalbaar is met zo,n achteras wil de auto wel vlak hebben dus voor wordt aangepast op waar ik achter op uitkom ) originele achterklep (heb ik er al bij) andere stoelen (al onderweg) en nog wat kleine dingetjes en plannen uitwerken |
#20
|
|||
|
|||
motor reeds aangekocht
steekassen geregeld deze week even halen dus t gaat gebeuren |