#1
|
|||
|
|||
koppelstang probleem
beste forummers
vandaag mijn verstelbare koppelstangen er op gezet, maar de stabi loopt nog steeds aan door het verlagen. gaat om een golf IV 1.8 turbo uit 2000 iemand enig idee wat er aangepast/ verandert moet worden? orginele koppelstang verstelbare(de stabilisatorstang komt hoger te liggen, maar het bevestigingstpunt van de stabilisatorstang ligt nog dichter tegen de aandrijfas aan Last edited by mk3Hoevelaken : 28-04-2012 at 21:33. |
#2
|
||||
|
||||
V6 stabi met koppelstangen aan de veerpoten dacht ik
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#3
|
|||
|
|||
Quote:
zou inderdaad een oplossing kunnen zijn. toch heb ik bij mijn vorige 1.8T ook het probleem verholpen met verstelbare koppelstangen, snap niet wat er nu anders/ verkeerd is |
#4
|
||||
|
||||
Je hebt nu dikkere aandrijfassen
Waarschijnlijk een diesel?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#5
|
|||
|
|||
In de hoofdpost zegt hij dat het om een 1.8T gaat dus zal geen diesel zijn, gewoon een stabi monteren van een v6 dan is het over.
|
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Oepsie, my bad, helemaal overheen gelezen
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#7
|
||||
|
||||
een v6 stabi loopt onder de aandrijfassen door, de orginele loopt erboven waardoor die aanloopt.
kosten circa 125 euro bij dealer. |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
okay, en zijn voor die v6 stabi ook weer andere koppelstangen nodig? of kan ik daar die verstelbare koppelstangen op monteren |
#9
|
|||
|
|||
Daar kan je de orginele en de verstelbare op zetteb
__________________
Jetta mk2 |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
top, dank je wel mannen. |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Mits de bevestiging aanwezig is op de poten van de schokdempers kun je de V6 koppelstangen pakken en direct op de veerpoten monteren. Bij mij was dit niet het geval, dus heb ik de V6 stabistang met normale koppelstangetjes. Mocht je ze nodig hebben, ik heb de V6 koppelstangen nog liggen. |
#12
|
|||
|
|||
De AP, KW en Weitec schroefsets hebben een oog aan de veerpoot voor een v6 koppelstang, de rest niet.
Als je dus een andere schroefset heb en de koppelstang aan de draagarm moet bevestigen GEEN verstelbare koppelstangen monteren! Die komen onder een te grote spanning te staan waardoor de rubbers eruit gedrukt worden! Het beste is dus gewoon de originele kunststof koppelstangen te gebruiken! |
#13
|
|||
|
|||
weet iemand het exacte onderdeelnummer die ik moet hebben.
1J0 411 305 AE of 1J0 411 305 E of 1J0 411 305 AD ? |
#14
|
||||
|
||||
1J0 411 305AE is de juiste. Heb er gisteren 1 besteld bij de dealer Kost ong. €104,- inclusief btw. Komen dan nog nieuwe rubbers (stabi is dikker) en beugeltjes bij. Die kosten iets van 17 euro bij elkaar.
__________________
Mijn garage: |
#15
|
||||
|
||||
Net alles opgehaald, ik was precies €125,- kwijt voor de stabi en 2 rubbers. Er liggen er nu nog 24 bij de importeur
__________________
Mijn garage: |
#16
|
|||
|
|||
TOP! bedankt voor je bericht
|
#17
|
|||
|
|||
Quote:
inmiddels 23 heb mijne er nu onder, maar me orginele koppelstangen staan er niet echt mooi op. staan aan beide kanten scheef er op. iemand een idee welke koppelstangen er op horen nu? |
#18
|
|||
|
|||
Quote:
Gaat volgens mij niet anders, v6 heeft de koppelstangen standaard aan de veerpoten. Een handige lasser kan ze waarschijnlijk wel veranderen |
#19
|
|||
|
|||
Gewoon die koppelstangen die je nu hebt met een bus ertussen naar de stabi en met een langere bout zo heb ik het. zo zit alles netjesem recht.
|
#20
|
|||
|
|||
Quote:
donder dat is een goeie, ga ik fixen. bedankt |