#1
|
|||
|
|||
Golf1 project 56-UX-15
Ik ben een nieuw project gaan starten een Golf 1. Waarschijnlijk voor sommigen bekende auto heeft op diverse meetings gestaan afgelopen jaren.
Golf 1.5 LS Automaat uit 1977 Diamandsilber in combinatie met origineel blauw interieur! Zit een vrij nieuwe gasinstallatie ingebouwd. (ben er nog niet overuit of deze erin blijft) - plannen zijn - de auto helemaal origineel te maken precies zoals die uit de fabriek rolde (op de automaat na , word de auto omgebouwd naar handgeschakeld) (automaat bewaar ik wel bij de auto) - alle slechte delen aan te pakken en te lassen en de auto helemaal goed aanpakken en van binnen/buiten overnieuw te spuiten in de originele kleur. - alle boutjes moertjes gealvaniseren te laten onderdelen poedercoaten ect ect. Later in de toekomst (een schroefsetje in combinatie BBS Mahle velgen die nog opgeknapt moeten worden) Ik heb de auto half gedemonteerd gekocht , en was al gedeeltelijk geschuurd, en de wielranden achter waren er uit geslepen , de auto is als gestrand project weggegaan. Bij aankoop leek de auto een vrij goede basis helaas viel dit toch wat tegen... - Voorfront verrot - achterwielranden/ binnenwielranden gedeeltelijk - binnenschermen (met dat ze vooraan een nieuwe plaat eraan tegen aan hebben rondom wat gelast zodat ik alles eruit kon slijpen) nieuwe deel was rotter dan het oude - op dat na is verder nooit aan de auto gelast!!! - a stijlen slecht (bekend probleem - kokerbalk geknikt passagierszijde (gedeelte bodem en dorpel rot) - achterasophanging gaatjes - tankvulhals / binnenste tankvulhals - deuk in achterpaneel - stukje binnenste dorpel bestuurszijde - gaatje in waterbak - en kabelboom compleet verknipt en gebeund Verder valt het mee gelukkig tevens is alles en zijn onderdelen in zeer nette staat en origineel en compleet de auto is bijna helemaal origineel Hierbij de foto's: Zo zag de auto er in het begin tijdje geleden. Bij aankoop, Binnenkant (leuk detail's de originele rubberen matjes zitten er nog in en heeft heupgordels) Een frisse 1500 JB en nog steeds de originele motor Begonnen met strippen van de binnenkant Binnenkant schoonmaken en bitummatjes verwijderen Slechte plekken van de auto Rotte vulhalsplaat Waterbak bij achteras Binnenscherm passagierszijde Crocky Front verwijderd en ook maar besloten paravan in zijn geheel te verwijderen ivm minder werk Nieuwe front passend maken en paravan Interieur gevonden via Bprijs dat echt in nieuwstaat is (dit vind je niet voor een 2e keer) (origineel geleverd in deze auto vannuit de fabriek , wat ik niet weet of er wel of niet hooftsteunen in hoorden) BBS Mahle 13 inch voor de toekomst in combinatie met schroefset (rand polijsten kleur van het hard weet ik nog niet? Waarschijnlijk goud of zwart) Meer updates zullen volgen!
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven |
#3
|
||||
|
||||
Succes met je auto, je pakt het in ieder geval goed aan.
Ik raad je aan de binnenschermen aan de voorkant geheel tot op het blanke metaal kaal te maken. Je zal zien dat je dan nog meer roest tegen komt. Ben benieuwd wat je er van gaat maken, nogmaals succes.
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto Mijn 74er slapend project Oud 75er swallowtail project Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je. Pm me voor meer info |
#4
|
||||
|
||||
Zo dit is ook een echte grote aanpak
Mooi datje het zo goed aan pakt netjes...
__________________
97" golf mk3 gti (afgerond project) 83" jetta mk1 (new project) 90" golf mk2 (sold) 89" golf mk2 VR6 87" golf mk2 96" passat |
#5
|
||||
|
||||
Leuk project, moet ook wat werk aanzitten zo'n auto.
Wel mooi NL kenteken. komt allemaal goed zo te zien. Leuke wielen trouwens, wat voor bandenmaat zit daar vóór omheen? |
#6
|
||||
|
||||
Succes met het project, deze ga ik volgen.
En inderdaad wat Branko zegt, de binnenschermen onder de kit wil nog wel eens een paar verrasingen zitten. En dan (logisch ook) waar aan de binnenkant wat tegenaan zit gepuntlast. |
#7
|
||||
|
||||
zijn er ook goed stukken aan je golf
nee flauwekul. goed begonnen iig succes!!
__________________
Gr. Mark Rides: '03 VW Golf 4 daily '83 VW Golf 1 GTI project '83 VW Golf 1 LX diesel donor '92 Mitsubishi Colt sold |
#8
|
||||
|
||||
Werk genoeg nog!!
Maar wel mooi dat er weer 1tje in ere wordt hersteld. Mooi blauw interieur! Kom uit mijn witte swallowtail, Heb het toen met Branko geruild voor een swallowtail interieur. De hoedenplank heb ik evt. nog wel. Succes ermee!
__________________
Groeten Patrick Golf swallowtail 1.1 '75 Golf swallowtail 1.6 aut '75 Golf Cabrio 1.8i aut '81 BMW E60 touring 525 '06 Transporter 2.0 '13 Transporter 2.5 '07 for sale |
#9
|
|||
|
|||
Iedereen bedankt voor de reacties Komt zeker wel goed ,
Ik vind dat het de auto waard is want zoveel golfjes 1 origineel NL die standaard met chromen bumpers zijn geleverd ook niet meer en die origineel zijn en vooral in deze uitvoering grijs met blauw interieur Klopt blauwe interieur en blauwe deurpanelen komen uit jou auto , (mijn panelen waren netjes alleen er was een prutser bezig geweest met boksen erin te maken , daarbij had hij niet nagedacht dat de raamslinger er iedere keer over de boks heen schraapte. Hoedenplank en houders zijn nog zeer netjes. ik was allang blij dat ik het gevonden heb want voor een 2e keer vind je niet weer dit interieur. Ik heb de aan 1 kant de beide binnenschermen en bodem bijna helemaal kaal tot nu geen roest gevonden of slechte plekken gevonden, alleen 1 stukje bij bodemplaat waar een beetje water in is blijven staan, en een klein stukje bij een balk waar wat kleine gaatjes in zaten. Verder viel me het me alles mee. Foto's zullen nog volgen hiervan. Binnenste dorpel (de buitenste dorpel was niet eens aangetast door roest ) (de bekende golf1 en 2 en 3 plekken , viel die aan de bestuurderskant toch wel mee) Bij de passagierskant was het weer slechter Bodemplaat en wielkasten kaalhalen wat een pleuris werk , de Golf ook maar op de zijkant gelegd op een paar banden. Meer updates volgen!
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven |
#10
|
||||
|
||||
Dikke respect voor al het werk!
Succes! |
#11
|
||||
|
||||
Succes Hoor , de staat van deze is vergelijk baar met de mijne , ik weet dat er soms veel te vloeken valt hoor ... deze volg ik zoizo heel veel succes en keep on the good work
|
#12
|
|||
|
|||
Ik heb die auto ergens zien staan volgens mij
Van wie heb je hem gekocht ? |
#13
|
|||
|
|||
Ik heb hem gekocht van iemand uit Twello.
Auto komt uit Friesland , hij is nieuw gekocht bij v.d Brug. Ja dankje ik heb jou project ook bekeken ik weet niet of die van jou nu beter is , maar stapje voor stapje is het te doen , anders word je gek (ben nu allang blij dat ik verder geen roest meer tegen ben gekomen)
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven |
#14
|
|||
|
|||
leuk projectje succes met verder opknappen
Geeft een goed gevoel zeker als de roest bijna allemaal weg is
__________________
Project: Golf1 gti '78 |
#15
|
|||
|
|||
Jazeker, wel een k*t karwei al die coating eraf halen wat maakt dat een een troep, vooral de kleine naadjes en kiertjes zijn erg lastig
en je moet er hoop geduld voor hebben. Wat is het beste om te gebruiken? Er zijn zoveel varianten om de bodem mee te doen? Ik zat zelf te denken 2 lagen primer? Maar ik zoek ook nog een roestwerende primer (roest haal ik met een agressief goedje wat roest opvreet) , daarna afkitten en dan weer in de primer? En de antidreun?
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven |
#16
|
|||
|
|||
Zo! jij maakt er werk van! Dit was mij never nooit gelukt.
Succes er verder mee en ik blijf het topic volgen
__________________
\ |
#17
|
|||
|
|||
Binnenkort kan er eindelijk gelast worden , project ligt vandaar nu even stil!
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven |
#18
|
|||
|
|||
Hij staat te koop op marktplaats als gestrand project helaas , ik heb er geen tijd voor om hem voor maart af te krijgen en dan moet mijn loods opzeggen omdat ik kleinere plek ga huren en past deze auto niet meer in, maarja ik wil wel dat hij iemand word verkocht die het nog wel ziet zitten anders gaat die niet zo weg.
Ik ben nu bezig met mijn 1976er project.
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven |
#19
|
|||
|
|||
Zonde.
Maar ja als je geen plek meer hebt, dan houdt het op helaas. |
#20
|
|||
|
|||
Klopt , helaas
Maar ik weet niet of het de auto nog waard was , of de tijd er zat dan ook enorm veel werk aan. Ik heb hem inmiddels verkocht. - voorfront was door en door (vooral dat hier weer een andere overzetplaat overheen wat gebakt was) was de nieuwe plaat nog rotter dan de oude) - binnenschermen waren plaat over plaat ook weer zo vast geprikt over het oude dat daaronder rot was , na het uitslijpen waren er helaas bijna geen binnenschermen meer vanover overzetplaatwerk aan de voorzijde bij binnenschermen zat t/m de veerschotel dus kon tot daar helemaal uitgeslepen worden - de a stijlen waren beide rot en opgevuld met plamuur (zelfs stukje onderkant van de rand verrot. (LV was helemaal niks meer) rechts was nog te doen - achterpaneel had een tik gehad hiervoor was de stukje van de kofferbak mee genomen en lelijk hersteld of met nieuwe stukken echt en met priklas weer wat vast gemaakt na weghalen van strijkkit kwam ik erachter, wat ze er mee hebben gedaan ik weet het niet - achterasophanging was zeer slecht aan 1 kant (andere kant was nog redelijk) - binnendorpels achter rot bij achteraspunten - linkerzijkant had al eens schade gehad - wielranden en binnenwielrand (standaard bij Golf1) - gat in de waterbak / klein stukje voorste schutbord waar het rubber zit - gedeelte binnendorpel/koker/dorpel RV vooraan rot (en lelijk opgelakt met wat strijkkit en ook weer met priklasapparaat vastgebakt waardoor dit compleet weg is gaan rotten.... (andere kant was gek genoeg wel hard op klein stukje van een paar cm na) (en de koker niet geknikt) balk passagierskant rot en ook de binnenzijde (waar scherm aan komt te zitten - tankvulhals redelijk rot en stuk bij binnenwielbak (bekende plekken van Golf1) dit lek klein maar bleek uitendelijk allemaal gatenkaas gaatjes te zijn - en klap op de voorpijl , bleek zelfs de benzinetank enorm van binnenuit helemaal verroest te zijn omdat er nooit meer benzine in de tank werd gedaan omdat de auto op gas reed. Het moest helaas op een koopje aan , Hij is gewoon verprust , jammer wat heb leek op het 1e gezicht een goede basis. Je zit dan af te vragen of het dan nog allemaal wel waard is , ze worden natuurlijk wel steeds zeldzamer Golfjes met kleine achterlichtjes en stalen bumpertjes. De motor en alle onderdelen bleken nog wel allemaal verder in vrij goede staat en nog bijna allemaal origineel te wezen zelfs de draagarmen waren netjes verder was het ook geen tectiel drama. Wie heeft dit vaker gehad zo'n basis die zo goed leek maar toch zo mee viel , ik vertrouw niet zo snel meer auto's die al bij zijn gespoten e.d ik heb nog een '78 er MX gehad die zogenaamd spuitklaar zou wezen (strakmaakwerk was netjes), dit bleek een plamuurterreurbak te zijn om alle rotte delen op te vullen en cmters tectiel gebruikt om alles wat weg te werken , zelfs de tankvulhals wat weer helemaal rond geplamuurd , deze heb ik dan ook gesloopt hier was geen redden meer aan. Hij had vroeger dinitrol behandeling gehad stickertje stond er nog op maar dat mocht niet helpen. Ondanks dat het een leuke auto was en zeldzame MX uitvoering. vind het nog steeds jammer....
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven Last edited by CAR-POOL : 12-12-2012 at 01:07. |