Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Transporter
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-04-2012, 08:39
BartjeT3 BartjeT3 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 19
Default bellhouse of adapterplaat???

Hallo,

Ik ben van plan om volgende winter mijn 1.9 T3 pick-up te voorzien van een andere motor, namelijk de 2.8 v6 van Audi. Maar ik ben er nog niet helemaal aan uit hoe ik de motor aan de bak ga koppelen...

Nu zijn de Engelse nogal voorstander van de bellhouse uit Zuid-Afrika en de Duitsers gebruiken voornamelijk adapterplaten. (als ik de forummers in GB. en De. moet geloven). En ik las dat hier in Nl iemand bezig is met een 4x4 kever met Audi v6 en die maakt gebruik van de SA bellhouse... Voor de rest kan ik op internet niemand in Nl vinden die een Audi v6 in z'n bus heeft...

Maar wat is nu het beste? Of maakt het niet uit? Wat zijn de voor-/nadelen?

Wat denken jullie ervan?

Gr. Bart

Last edited by BartjeT3 : 19-04-2012 at 08:49.
Reply With Quote
  #2  
Old 20-04-2012, 11:03
Taurus Taurus is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 29
Default bellhousing of adapterplaat???

Zoveel mogelijk origineel of snel/goedkoop?

http://www.944-20v.nl/


RS
Reply With Quote
  #3  
Old 20-04-2012, 12:17
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
Default

Quote:
Originally Posted by Taurus
Zoveel mogelijk origineel of snel/goedkoop?

http://www.944-20v.nl/


Wat heeft een Porsche 944/Audi 5-cilinder motorswap project met zijn vraag te maken ??
__________________
Alain
Quote:
Originally Posted by Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
Reply With Quote
  #4  
Old 20-04-2012, 13:11
BartjeT3 BartjeT3 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 19
Default

Ik denk dat hij voorstander is van de bellhousing... Maar wat zijn dan de voordelen? Heeft het met de koppeling o.i.d. te maken?

Gr. Bart
Reply With Quote
  #5  
Old 21-04-2012, 11:02
Taurus Taurus is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 29
Default

Quote:
Originally Posted by BartjeT3
Ik denk dat hij voorstander is van de bellhousing... Maar wat zijn dan de voordelen? Heeft het met de koppeling o.i.d. te maken?

Gr. Bart



Z. A. klokhuis kan blijkbaar op aanwezige schroefgaten vastgezet worden.
Plaat wordt eerst op bak vastgezet, daarna wordt het standaard klokhuis daar weer op gemonteerd. Werkt natuurlijk als "origineel" materiaal niet te krijgen is.
Goed knutselwerk. ZA klokhuis is direct te monteren (denk ik)
Reply With Quote
  #6  
Old 21-04-2012, 11:12
BartjeT3 BartjeT3 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 19
Default

Ja wat ik begrijp is dat ze in zuid afrika ook de 2.3 en 2.6 liter 5-cilinders van audi ook als optie hadden voor de t3. En dat ze daar dus een bellhouse voor ontwikkeld hebben. Origineel vag-onderdeel dus.
En de 6 cilinders en zelfs de 8 cilinders hebben hetzelfde bout-patroon als die 5 cilinders.

Dus het zou zo moeten passen.

Maar is het ook echt veel beter dan een pasplaat? Dat vraag ik me af.

Want het is natuurlijk wat kostbaarder en moeilijker om aan te komen...

Gr. Bart
Reply With Quote
  #7  
Old 21-04-2012, 12:55
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Als het vastzit en gemonteerd is, en de koppeling werkt, komt voldoende vrij, etc etc... Dan is alles hetzelfde en boeit het helemaal niks hoe je het maakt, als het maar werkt.

Succes!
Reply With Quote
  #8  
Old 21-04-2012, 13:20
BartjeT3 BartjeT3 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 19
Default

Oke, nou het scheelt best een hoop geld en als het niks uit maakt... Dan is het geen moeilijke keuze denk ik.

Je hebt in engeland ook een bedrijf dat een bellhouse heeft ontwikkeld voor de ombouw naar subaru, maar daar hoor ik in nederland en duitsland ook niet zo veel over... Daar wordt ook (bijna) alleen maar een adapterplaat voor gebruikt...

Gr. Bart
Reply With Quote
  #9  
Old 21-04-2012, 13:51
Taurus Taurus is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 29
Default

Quote:
Originally Posted by Melvin - AHC
Als het vastzit en gemonteerd is, en de koppeling werkt, komt voldoende vrij, etc etc... Dan is alles hetzelfde en boeit het helemaal niks hoe je het maakt, als het maar werkt.

Succes!



Shit, 1 schroefdraad van zgan schijf voor kapot.
Gat uitgeboord en wielmoer bevestigd met moer aan binnenkant schijf.
Jammer genoeg moest daartegenover ook een moer bevestigd worden ivm onbalans.
Die werkt nou mooi als diefstalbeveiliging.
Als het maar werkt.
Reply With Quote
  #10  
Old 21-04-2012, 15:23
Heavy_buzz Heavy_buzz is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 19
Default

Es een klein vraagje tussendoor, nu jullie toch bezig zijn over motorswaps. Kan dit zomaar in Nederland of rijden jullie ook gewoon onverzekerd rond zoals hier bij ons?
Reply With Quote
  #11  
Old 21-04-2012, 15:37
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by Heavy_buzz
Es een klein vraagje tussendoor, nu jullie toch bezig zijn over motorswaps. Kan dit zomaar in Nederland of rijden jullie ook gewoon onverzekerd rond zoals hier bij ons?

Gewoon opnieuw laten keuren bij het rdw, dan is er niks aan de hand
Reply With Quote
  #12  
Old 21-04-2012, 21:27
BartjeT3 BartjeT3 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 19
Default

Keuren bij de rdw is inderdaat niet zo'n probleem, je moet zorgen dat het deugdelijk gebouwd is, de aslast niet te hoog is. (per auto verschillend) en de remmen in orde zijn. en je moet kunnen aantonen dat je 'nieuwe' motor niet uit een gestolen auto komt.
Kosten voor zo'n keuring is maar tientjeswerk.

Gr. Bart
Reply With Quote
  #13  
Old 21-04-2012, 21:37
JeeWee's Avatar
JeeWee JeeWee is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,742
Default

ik ga voor m'n subaru project een rjes bell housing gebruiken... dit omdat ik dan zoveel mogelijk orignele onderdelen kan gebruiken van zowel subaru (vliegwiel, drukgroep, startmotor) als VW (koppelingsplaat), en het lijkt ook nog eens netjes.

hier vind je wel wat over op www.bus-forum.nl en het subaru forum, daar hebben een aantal mensen dit al gedaan. Verder vind je ook ombouwverslagen op http://www.bulliforum.com/ over V6ssen. Het grote nadeel vind ik de extra hoogte van deze motoren, waardoor je je motorluik ook moet verhogen, vandaar de subaru keuze.
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER!

Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers!

'72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L
Reply With Quote
  #14  
Old 21-04-2012, 21:38
mk1-madness mk1-madness is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2010
Posts: 242
Default

Er zijn lastigere dingen idd. ik heb gemerkt dat de rdw genoeg info geeft voor de ombouw over de keurings-eisen als zoiets plaatsvind. Het scheelde mij een hoop werk aangezien ik had verwacht veel meer te moeten doen. (let wel, ik heb het over de ombouw van een caddy 1 diesel naar gti 8v).
Reply With Quote
  #15  
Old 21-04-2012, 21:41
JeeWee's Avatar
JeeWee JeeWee is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,742
Default

en een keer naar een Duitse meeting gaan zoals Hockenheim (juni, weekend na budel) of Wietzendorf (september) helpt ook wel, kun je een aantal dingen eens live zien!
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER!

Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers!

'72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L
Reply With Quote
  #16  
Old 21-04-2012, 21:44
BartjeT3 BartjeT3 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 19
Default

Maar heb je bij een pick-up niet meer ruimte in de hoogte dan bij een 'normale' bus?

Gr. Bart
Reply With Quote
  #17  
Old 22-04-2012, 20:18
JeeWee's Avatar
JeeWee JeeWee is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,742
Default

klopt, je hebt meer ruimte qua hoogte dan bij een normale bus, dus bij jouw zou dat inderdaad geen probleem zijn!
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER!

Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers!

'72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L
Reply With Quote
  #18  
Old 23-04-2012, 20:55
spijlbus_dot_tk's Avatar
spijlbus_dot_tk spijlbus_dot_tk is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2007
Posts: 232
Default

wat mijn verteld is dat een belhouse swap meer vermogen aan kan. verder maakt het niet uit. een adapter werkt ook prima.
__________________
GAAANK is allez Remme is angst
Reply With Quote
  #19  
Old 24-04-2012, 13:56
BartjeT3 BartjeT3 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 19
Default

Weet je toevallig ook waarom je met een bellhouse meer vermogen aan kan? grotere koppeling of zo?

Gr. Bart
Reply With Quote
  #20  
Old 25-04-2012, 21:47
spijlbus_dot_tk's Avatar
spijlbus_dot_tk spijlbus_dot_tk is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2007
Posts: 232
Default

http://www.rjes.com/html/bellhousin...ptor_plate.html

hier is het duidelijk uitgelegd (wel in het engels)
__________________
GAAANK is allez Remme is angst
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum