#1
|
||||
|
||||
olie lampje golf 2 16v KR knippert...
hallo,
na dat mijn brandstof probleem is opgelost, wordt het nu tijd voor het knipperend en zoemend olie lampje. probleem: als ik rijd met koude motor, is er totaal niks aan de hand!, zo gouw de motor op bedrijfstemperatuur is( zo'n 90 graden) begint het olie lampje te knipperen en te zoemen, ALLEEN bij constant rijden rond de 2100 tot 2300 toeren, ongeacht welke versnelling. als ik dan boven de 2300 toeren kom gaat hij weer uit. als ik de koppeling intrap en wat gas geef gaat hij ook uit. als ik vanaf boven de 2300 toeren de koppeling intrap zakt hij terug naar stationair zonder dat het olie lampje aangaat. en als ik optrek en redelijk rustig gas geef gaat ie ook niet aan als ik de 2100 tot 2300 toeren passeer... wie kan mij helpen?... |
#2
|
|||
|
|||
Je oli peil wel al gecheckt? Volgens mij had da iets met olidruk te maken..
|
#3
|
||||
|
||||
ik had dezelfde probleem
dus ik dacht olie te weinig --> dat was het niet oliedruksensor gewisseld --> dat was het niet uiteindellijk mijn oliepomp gewisseld omdat die te weinig druk gaf sindsdien zoemt die niet meer
__________________
Golf mkII for life |
#4
|
||||
|
||||
oke, dan zal ik beginne met de bekabeling, en sensor na te kijken,of te vervangen. ik vindt het alleenraar, want als de olie pomp te weinig druk zou geven, dan zou in princope, het lampje tog veel.vaker moete knipperen?
edit: oliepijl heb ik al gechekt, is in orde. en bij een te laag oliepijl, gaat het lampje volges mij constant branden... Last edited by golf2 abuh : 06-04-2012 at 13:18. |
#5
|
||||
|
||||
Bij 2000 toeren moet je minimaal 2 bar oliedruk hebben.
De oliedrukschakelaar is 1.8 bar bij die waarde geeft die een waarschuwing. Dus ik denk idd te weinig oliedruk. Oliepomp aan het overlijden.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#6
|
||||
|
||||
toen straks eerst eens de bedrading van de stekkers negekeken, zal er niet meer ergs fris en fruitig uit, dus kabeltjes afeknipt, opnieuw gestript en nieuwe stekkertjes aangezet, probleem is volges mij nog niet weg.. morgen eventueel nieuwe sensor proberen, kijken of dat helpt.
zoniet, kan ik dan het beste eerst de druk laten meten? of gewoon meteen andere oliepomp erin? is dat veel werk? en wat kost zoiets ongeveer nieuw? kan iemand me evt een kleine howto geven, hoe dat precies in zijn werk gaat? olie eruit en carterpan eraf ofzo?... |
#7
|
||||
|
||||
ff tussendoor
weet iemand hoe je de asbakverlichting van een golf 2 kan vervangen?.. |
#8
|
||||
|
||||
Wat voor olie zit er in je golf , kan zijn dat er te dunne olie in zit.
__________________
|
#9
|
||||
|
||||
Quote:
de auto is niet lang geleden een andere motor ingebouwd, omdat de oude was overleden. dus ik dat zal ik morgen even navragen. ik gebruikte zelf altijd 10W40 in de golf... |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Middenconsole even eruit pakken, van de achterzijde de zwarte lamphouder op de 12v huls eraf klikken met een kleine schroevendraaier
__________________
Dirigent van een geföhnd 4 cil. orkest Golf MKII GTI G60 5drs Oma's Edition One 16V __________________________________________ Golf GTI 8V MKI Waiting for Restauration Volvo V70 classic 2.5T Daily |
#11
|
||||
|
||||
oke, thanks.
|
#12
|
||||
|
||||
Quote:
olie eruit, carterpan eruit dan zie je de oliepomp met 2 bouten (ik dacht 13) losmaken nieuwe erin, nieuwe carterpandichting erop en terug alles vastmaken olie erin , nieuwe oliefilter dan is het belangrijk dat je de olie op druk brengt voordat je die start hoe doe je dat --> auto proberen te starten zonder ontsteking dus de stekker van de delco effe losmaken proberen te starten tot de olielampje terug flikkert stekker erop en dan starten en dan moet alles goed zijn
__________________
Golf mkII for life |
#13
|
||||
|
||||
oke thanks, stelt dus eigenlijk niet veel voor, maar dat is met veel dingen als je eenmaal weet hoe . het moet, en natuurlijk bij de les blijven als je eraan bezig bent
|
#14
|
||||
|
||||
ff vraagje. is het ernstig als ik hiermee nog verder rijd? en zou het niet eerder aan de sensor liggen dan aan de oliepomp? mij lijkt namelijk dat als het de olie pomp zou zijn dat ie vanaf de 2000 toeren altijd zou moeten blijven knipperen bij warme motor? of zie ik dat verkeerd?..
|
#15
|
||||
|
||||
ik zou eerst is kijken wat voor olie je erin heb zitten en desnoods nieuwe 10W40 erin knallen. Want je geeft al aan bij warme motor begint het pas, warme motor = olie warm = dunner. Het zou zonde zijn als je met half uurtje werk en €15 aan olie je lagers kan besparen
__________________
|
#16
|
||||
|
||||
oke. ik heb vandaag alleen de mogelijkheid om olie bij de shell te halen.. zou er veel verschil zitten in bijvoorbeeld castrol 10W40 of shell 10W40?...
|
#17
|
||||
|
||||
ja kan behoorlijk verschillen. half syntheet/vol syntheet, Kwaliteit; SF/SJ etc.
Shell is meestal vol syntheet en (te) moderne kwaliteit.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#18
|
||||
|
||||
oke, welke kan ik het beste gebruiken voor mijn 1.8 16V dan?
10W40 vol syntheet? nog merk of types die jullie aanraden? als het de olie pomp niet is die het probleem zou geven, waar moet ik het dan in zoeken? speling op drijfstanglagers of I.d. ? edit: ik ga zoiezo eerst de juiste olie erin gooie, mocht het probleem dan nog niet verholpen zijn, een nieuwe oliepomp erin.en die olie kan ik dan gewoon opnieuw gebruiken Last edited by golf2 abuh : 08-04-2012 at 21:07. |
#19
|
||||
|
||||
dan nog ff n vraagje, was net op internet aan het speuren voor een nieuwe olie pomp.
tot mijn verbazing verkoopt bolku ze voor €100,- terwijl boelm.nl deze verkoopt voor €69,95? |
#20
|
||||
|
||||
Ik heb de Bolku pomp. Mij is verteld dat zijn pompen een hogere druk leveren en meer capaciteit.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |