|
||||
|
||||
83'er type 2 tdi project
Beste medeforummers,
bijdeze maar even een nieuwe project pagina geopend voor de golf 2 tdi die ik vandaag gekocht heb. Naast mijn rode golf 2 die ik eerst zou ombouwen naar tdi heb ik nu gekozen voor het"bijna" klaar project van een vriend van mij. Gaat ook om een 83er waar eerst een 1600automaat in hing. Als donorauto is er een golf 3 1.9tdi 110pk(afn) gebruikt.De motor hangt al incl aandrijfassen motorsteun downpipe etc. Wat er nog moet gebeuren is hydraulische of kabel koppeling plaatsen en een intercooler scoren, kabelboom aansluiten en de boel afmonteren, uiteraard moet de boel vervolgens nog worden omgekeurd op kenteken. De rooie type 2 die ik bezit heb ik teveel mee om hem weg te doen, dus die blijft.. fototje van mijn rode golf En uiteraard even een(slecht) plaatje van de tdi op de trailer. Meerdere en betere foto's zullen volgen, en ik zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen. Grtz! Last edited by Dude46 : 01-04-2012 at 18:59. |
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
heb je meer foto's van die witte golf, en van de striping erop?
|
|
|||
|
|||
wat een hok!!
|
|
|||
|
|||
Goed bezig, dan kan in de rode golf wel een dikke vr6 turbo ofzo? :p
|
|
||||
|
||||
afgelopen zaterdag even 2 fototjes geschoten voor de geinteresseerden.
Het torretje Wat is nou het meest handig kwa intercooler? want ik begrijp dat hierover de meningen nogal verdeeld zijn. de 1 pakt van een sprinter en de ander juist weer niet.. Wat word er aangeraden en waarom? heb het liefst beide aansluitingen aan 1 kant. Grtz! |
|
||||
|
||||
Gtd intercooler met alle kappen e.d. is een mooie oplossing.
Ik gebruik een transporter T5 intercooler. Je schiet al lekker op zie ik |
|
||||
|
||||
Probeer een intercooler te krijgen zoals ik. van een sprinter komt de aansluiting tegen de dynamo aan. iig bij een golf 1, en ik denk bij een golf 2 ook..
ik heb nog een seat sport intercooler liggen. die heeft alle 2 de aansluitingen aan dezelfde tant. Moet je maar eens google'en. |
|
||||
|
||||
Quote:
Gaat het om deze intercooler? Lijkt vrij groot en ben benieuwd of ik die kwijt kan Voor de radiator.. Heb namelijk bij een type 2 behoorlijk minder ruimte voor de intercooler in vergelijking met een type1. Heb jij heel toevallig ook maten? Grtz! |
|
||||
|
||||
Die rode zag ik afgelopen zaterdag bij schaap bron
|
|
||||
|
||||
Quote:
Dat kan inderdaad kloppen ja, paar loodsen verderop ben ik bezig met de tdi. En was er in de rode golf. Idiaal schaap en bron om de hoek. Heb alleen geen jetta oid gezien? |
|
||||
|
||||
Quote:
Ook dat kan kloppen Was met golfje 3 van schoonzusje, onderdelen shoppen. As. zaterdag weer heen maar dan met de variant, shoppen voor de GTI |
|
||||
|
||||
Vandaag even lekker met de tdi kunnen knutslen omdat ik een weekje vrij heb.
Samen met vincent devries de intercooler even aangesloten, heb 1 gebruikt van een passat. over het intercooler traject ben ik nog niet helemaal tevreden dus hier nog even een goede oplossing voor verzinnen. ook de handschakeltoren van de golf 3 geplaatst en de kabels aangesloten op de bak. Gelijk even naar schaap en bron geweest om een koppelingshevel van een t4 af te halen, deze kwam van een verbrand model af, dus het rubbertje is verbrand(dus wie hier nog een rubbertje van heeft liggen, GRAAG melden!) De rest van het heveltje even netjes schoonmaken en opknappen en dan lijkt mij dat deze weer prima moet werken. In dezer dagen ook een pedalenbox van een golf 2 ophalen en dan het electronisch gas van de type 3 ombouwen naar het type 2 pedalenbox. Al met al lekker bezig geweest vandaag, en ff snel 2 fototjes geschoten. Grtz! |
|
||||
|
||||
Goed bezig!
Heb je foto's van de passat intercooler, ik kom met mijn T5 intercooler niet goed uit. |
|
||||
|
||||
Het gaat om die intercooler ja..
maar goed bezig.. |
|
|||
|
|||
hij ken wel wat.
|
|
||||
|
||||
hierbij een fototje van de intercooler, zoals ik al aangaf ben ik hier niet tevreden over, en gaat dit dus anders worden. Maar omdat je er naar vroeg bij deze even een foto..
Omdat ik even niet verder kon ben ik maar vast begonnen met het schuren van de c2's.. deze zullen eerdaags voorzien worden van een nieuw kleurtje. Grtz! |
|
||||
|
||||
Thnx voor de foto!
Dat is inderdaad niet ideaal.... Mooiste is wanneer ie voor de radiateur komt. |
|
|||
|
|||
ik citeer: ''De rooie type 2 die ik bezit heb ik teveel mee om hem weg te doen, dus die blijft..'':p
|
|
||||
|
||||
ic van renauld trafic ..
is eigenlijk wat zelfde model als sprinter past perfekt .. maar zijn genoeg type.s die mooi passen hoor .. voor de radiator is gewoon het mooiste en het bestu ... succes .. |