Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-03-2012, 13:55
Tino's Avatar
Tino Tino is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 175
Send a message via AIM to Tino
Default Kleppen

hallo iedereen

De kop is gedemonteerd maar hoe haal ik de kleppen los en kan ik de klephoedjes vervangen en waarvoor zitten die oranjepijpjes bij die set zijn dat hulp middelstje en hoe moet je die dan gebruiken


m.v.g Tino
Reply With Quote
  #2  
Old 28-03-2012, 08:02
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Tenzij je beschikt over goed gereedschap zijn de kleppen niet zelf te verwijderen.

De klepveer moet ingedrukt worden, en dan kan je 2 halve borgingen weghalen (die vallen er dan vanzelf wel af) De veer weer van druk afhalen en je kunt de klep eruit schuiven.

Die oranje pijpjes die jij bedoeld zijn neem ik aan de klepgeleiders, als die versleten zijn zit er speling op je kleppen.

Ik denk dat jou bedoeling is zelf de cilinderkop te reviseren, die kleppen er zelf uit halen wil nog weleens lukken, maar er zelf weer in krijgen...

+ je moet ook even je kleppen en randen opnieuw inschuren, en als alles klaar is de kop nog testen of alles echt dicht is (gebeurt met montage van de kleppen weleens dat er een klepsealtje kapot gaat)
Reply With Quote
  #3  
Old 28-03-2012, 11:32
sampo11 sampo11 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 294
Default

als je zo´n vraag stelt zou ik er niet aan beginnen! lekker uitbesteden.
kop moet ook gevlakt worden, lijkt me sterk dat je dat thuis kan.
__________________
na de 16V-G60 en de Polo Turbo eens een vr6 turbo bouwen.
Reply With Quote
  #4  
Old 28-03-2012, 17:05
MartijnCR's Avatar
MartijnCR MartijnCR is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 219
Default

Als je eenwaterpomptang op de veer zet en beetje hard drukt kan je de spietjes weghalen en klep uitbouwen moet je wel even met een andere dop de klep tegenhouden zodat deze niet naar beneden gedrukt wordt als je de veer indrukt.

Veel succes
__________________
Vw golf 4 '02
Vw Caddylek '83

Get ready for the AfterMotherfucker

Last edited by MartijnCR : 28-03-2012 at 17:15.
Reply With Quote
  #5  
Old 30-03-2012, 15:09
Tino's Avatar
Tino Tino is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 175
Send a message via AIM to Tino
Default

Een forum zoals deze zijn er om dingen te vragen, te laten zien of op tips door te geven.
Er zijn ook van die "wijze mensen" die denken te weten wat andere mensen kunnen of niet kunnen, de kop heb ik zelf al gedemonteerd ik vroeg me alleen af wat voor speciaal gereedschap je nodig hebt voor de klep hoedjes te vervangen.
ik heb inmiddels via een ander forum gezien wat voor gereedschap je nodig heb.
En dan die domme opmerking over thuis een kop vlakken, maar ik neem aan dat jij wel koppen thuis vlakt?
Reply With Quote
  #6  
Old 30-03-2012, 17:14
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Ik hoop dat je reactie niet richting mij bedoelt was, want ik heb je gewoon serieus antwoord gegeven.

Kop thuis reviseren is niet moeilijk, mits je gereedschap aanschaft om de kleppen te verwijderen.

Dan zou je alleen maar je kop even voor een paar euro kunnen laten vlakken bij een revisie bedrijf, de rest alles zelf doen scheelt je een hoop geld
Reply With Quote
  #7  
Old 31-03-2012, 11:34
Tino's Avatar
Tino Tino is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 175
Send a message via AIM to Tino
Default

Nee Sven niet tegen jouw, de kop is al gevlakt koste me 35 euro krijg korting bij de groothandel omdat ik ook een bedrijf heb.
Ik heb ook nog nooit een kop van en auto afgehaald was voor mij ook de eerste keer ik had al gelezen dat je speciaal gereedschap nodig had, wou het wel proberen om die klep hoedjes te vervangen omdat ik ze toch had maar als me het te moeilijk lijkt dan begin ik er niet aan, moet trouwens toch naar een motoren revisie bedrijf omdat een zo een stiftbout is afgebroken en moet er een schroefdraad busje in laten zetten misschien laat ik door hun die klephoedjes er in zetten als het niet te duur is.

bedankt voor je hulp......
Reply With Quote
  #8  
Old 31-03-2012, 11:58
richard-polo's Avatar
richard-polo richard-polo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,975
Send a message via MSN to richard-polo
Default






andere methode..





kolomboor werkt ook zeer goed
tis allemaal geen raketwetenschap!! beetje gezond verstand gebruiken en iedereen kan dit!!
Reply With Quote
  #9  
Old 02-04-2012, 09:49
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Door het bekijken van jou foto's ben ik gelijk de garage ingedoken

Gelijk even zo'n gereedschapje gemaakt voor mezelf
Reply With Quote
  #10  
Old 02-04-2012, 11:53
sampo11 sampo11 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 294
Default

Quote:
Originally Posted by Tino
Een forum zoals deze zijn er om dingen te vragen, te laten zien of op tips door te geven.
Er zijn ook van die "wijze mensen" die denken te weten wat andere mensen kunnen of niet kunnen, de kop heb ik zelf al gedemonteerd ik vroeg me alleen af wat voor speciaal gereedschap je nodig hebt voor de klep hoedjes te vervangen.
ik heb inmiddels via een ander forum gezien wat voor gereedschap je nodig heb.
En dan die domme opmerking over thuis een kop vlakken, maar ik neem aan dat jij wel koppen thuis vlakt?


je hoeft je niet gelijk aangevallen te voelen maar 99% van de mensen op een forum die zulke vragen stelt denkt er te licht over en denkt met een waterpomptang en een tie-rip in een halve dag een turbo kit te installeren.

Mijn fout om dat bij jou ook te denken!

Maar on-topic dan maar: je hebt ook losse kleppentangen die je kan gebruiken.


__________________
na de 16V-G60 en de Polo Turbo eens een vr6 turbo bouwen.
Reply With Quote
  #11  
Old 03-04-2012, 15:15
Tino's Avatar
Tino Tino is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 175
Send a message via AIM to Tino
Default

Ja oké Sampo
Reply With Quote
  #12  
Old 03-04-2012, 15:17
Tino's Avatar
Tino Tino is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 175
Send a message via AIM to Tino
Default

Ja Richard je bent goed bezig jammer haha jammer dat je zo ver woont anders had ik even langs gekomen
Reply With Quote
  #13  
Old 06-04-2012, 21:21
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Dat orange plastic is de bescherming van je kleprubber
Die zet je over de klepsteel en dan olie je het rubber in en druk je deze aan met een passende stempel
En herhaal dit bij de andere
Reply With Quote
  #14  
Old 21-09-2013, 12:13
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI
Door het bekijken van jou foto's ben ik gelijk de garage ingedoken

Gelijk even zo'n gereedschapje gemaakt voor mezelf


+1 ik ook toch makkelijk om te hebben en zeer snel te maken
Binnen een uur het tooltje gemaakt en de kleppen er uit





__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #15  
Old 21-09-2013, 12:19
richard-polo's Avatar
richard-polo richard-polo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,975
Send a message via MSN to richard-polo
Default

goed bezig
Reply With Quote
  #16  
Old 22-09-2013, 21:16
MK2-VRT's Avatar
MK2-VRT MK2-VRT is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 758
Default

Ja leg hem maar in de keuken
Reply With Quote
  #17  
Old 22-09-2013, 21:26
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Die wordt schoon gehouden door het meisje de schuur niet
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum