|
|||
|
|||
GrootsUitpakken
Na hier heel veel rondgespeurd te hebben nu / verleden toch maar weer besloten om een account aan te maken bij het gezelligste en het mooiste merkforum wat er is Volksforum!
Eerst een stukje over het verleden, en te beginnen met mijn eerste auto die ik kocht bij de lokale dealer. (tevens gelijk besmet met het VW Virus, niet meer weg te slaan) Volkswagen Polo 1.4 - 16V Highline - Bouwjaar 2000 Hij was mooi, en hij was mooi standaard, en dat wilde ik graag zo houden. het enige wat hieraan is gedaan is de polo stickers op de achterklep eraf gehaald met een fohn en visdraad. tevens van de grill een chrome grill gemaakt. (niet zichtbaar op onderste foto) op deze foto's staat hij nog standaard. 15 inch Lichtmetale Highline velgen met All Season banden. Auto was natuurlijk een highline dus hij had het highline pakket, nieuwe polo interieur (rood/blauw verlicht) Luxere stoelen, airco, en al die ongein! Deze heb ik verkocht na een jaartje in gereden te hebben, toen ben ik me eens gaan verdiepen in wat andere merken maar dat was toch niet wat ik ervan verwacht had (ja je bent jong, je moet wat uitproberen) Ik ben toen in aanraking gekomen met een lokale handelaar, en die had een schitterende Violet Kleurige Golf 3 staan bouwjaar 1996. Het was een 1.4 Orlando, echter waar we later achter kwamen waren de bumpers op in 1996 bij de productie en deze had zowel voor als achter standaard GTI Bumpers ( ja zo keek ik ook ). Met de golf heb ik een aanrijding gehad, niet mijn fout maar anyway hij lag aan de voorkant helemaal in de kreukels. Deze is toen ook gemaakt en daarna kon hij de weg weer op. Vol goede moed weer aan het rijden geslagen. Daarna kwam het euvel... Roest... Onder bij de deurdorpels, achterklep kreeg blaasjes, wielkasten en onderkant waren hard. Ik dacht tja het is nu of nooit kortom Golf verkocht. Heb ik een tijdje Franseus gereden met uitzicht op toch weer een duitser... Toen heb ik een blauwe MK2 gereden 1.6CL - 5 bak, ook weer verkocht wilde toch weer iets relaxers... En nu vandaag de dag ben ik super trotse bezitter van een originele Golf MK2 1.6 Madison Automaat. Deze auto is geweest van een oude man en aan alle katen is te zien dat deze auto goed onderhouden is. *KLIK* Wat hieraan gebeurd is, Volledige interieur gereinigd, Volledige lak kompleet gepolijst. wielkasten uitgebaggerd ( modder ten top ) Naafkappen van de madison velgen verwijderd en de origele staaltjes volledig ontvet en gereinigd met WD40. De naafkapjes worden binnenkort weer gespoten, ze zijn door de jaren heen erg verweerd. En de achterwisser plat gelegd! Plannen zijn om hem iets dichter bij moeder natuur te brengen. Originele Grill met VW Logo blijft, Hella lampen voor blijven, Hella's Achter misschien vervangen voor GTI. Originele Hella Kofferbakplaat blijft ook. Ik wil hem zoveel mogelijk origineel laten (daar rijden niet veel mooie exemplaren meer van rond) om het VW vlammetje een beetje te koesteren zegmaar Ook zal jullie opvallen dat de striping aan de zijkant verwijderd is, Het madison embleem onder de kofferbak is ook weg. ook de NL Sticker moest eraan geloven ( waarom plakken mensen dit erop? ) vroeger scheen het verplicht te zijn... en de Bumpers zijn van grijs terug naar Zwart. De Plannen : wellicht nog een setje bumpers met chrome rand? misschien ook wel een mooi chrome dakrekje? ik laat de creativiteit de vrije loop maar hij blijft origineel. misschien is een retro-look voor deze golf wel wat! en natuurlijk zoals gemeld hierboven ietwat verlagen! En heeeeeeeel misschien toch maar een setje heldere iron cross lampen (bronze reflector) met gele lampen erin... maar daar ben ik nog niet over uit.. stay tuned! GREETZ!! Last edited by GrootsUitpakken : 24-03-2012 at 17:49. |
|
||||
|
||||
Leuk voorsteltopic, waar zijn die eerste foto's van die polo gemaakt? Lijkt t hoofdkantoor van mijn werkgever wel.
|
|||
|
|||
Quote:
hehe ! dat is in doetinchem op het industrie terrein, vlakbij de nissan garage HERWERS ergens. and thanks! |
|
||||
|
||||
welkom, en geweldige username.
|
||||
|
||||
Welkom!
|
|
||||
|
||||
Welkom op VF!
En laat die heldere lampen maar achterwege
|
|
|||
|
|||
thanks gasten!
@ Audi1981 nee, ik denk ook niet dat er heldere pitten inkomen. vindt ik zonde! gewoon lekker oldschool! @Tjaap thanks haha! vondt hem wel gaaf! |
|
|||
|
|||
OK gasten, eff een update...
De heckplate op de achterklep is er toch maar vanaf gegaan na lang wikken en wegen. Hierachter vond ik na het los schroeven dubbelzijdig tape en dit zit er dus waarschijnlijk al vanaf 1990 op. dus dat was avontuurtje ijskrabber en stickerverwijderaar en klep polieren... Echter ook voor de APK de Remblokken en de Schijven aan beide zijden totaal vervangen. nu alleen nog naar de garage voor de daadwerkelijke APK. Ik heb de remmen even warm gereden zo net maar ik zit met een probleem. De verlichting van mijn Dashboard, Koplampen, Achterlichten, Kentekenplaat verlichting, alles flikkert als de 1.6 automaat stationair loopt. ik kan er maar niet achter komen wat het is? zouden dit massapunten kunnen zijn, spanning meten en accu voltage en de dynamo nakijken? iemand met een soortgelijk probleem of moet ik deze dingen echt uitproberen? EDIT: Alvast super bedankt!!
|
|||
|
|||
De Foto's!
Nu alleen het polieren nog, achterklep maar meteen even gewassen, smerig goedje die sticker verwijderaar. Maar de klep is weer strak! En de Remblokken en de schijf, 4 stuks remblokken, 2 schijven. Leuk spul dat koper vet, wel duur! ben trouwens wel echt benieuwd naar die flikkerende verlichting en het probleem daarmee. hopen dat iemand iets weet wellicht. ik hoor het wel! Tot de volgende update: - Dakrekje - Schroefset - Oude meuk voor op het dakrekje - Bumpers met chrome lijsten rondom - Motorkap vlak schuren - Naafkappen spuiten - Kunstof velgenrand opnieuw spuiten - Achterklep polieren - Gele pitten in de koplampen - Chrome VW Logo in Voorgrill Nog niet zeker: - GTI Lichten steken achter? - OEM look Kruislampen voor greetzzzzzzz!!
Volkswagen Golf MK2 Oldschool/Retro Edition My Girlfriend says Volkswagen Sucks.. We'll.. She's single now! Last edited by GrootsUitpakken : 30-03-2012 at 00:22. |
|
|||
|
|||
Zit er een stuk beter uit nu je de Rood gele Hella Heckplate er af hebt gehaald !
schoefsetje zal hem goed doen, gele pitten vind ik niet zo geweldig ! maar iedereen zijn eigen smaak maar klopt, geld is inderdaad vaak een probleem, stopt me om dingen te doen met mn golfje, maarja ben ook nog student zit nog wel gewoon 5 dagen perweek op school, ga binnen kort tijdelijk emigreren naar engeland dus dan zal er ook niks gebeuren aan de golf, en heb ook nog geen eens een rijbewijs dus heb eerst nog kosten genoeg! maar de plannen zijn er en worden zeker uitgevoerd, alleen een kwestie van wanneer |
|
|||
|
|||
heb je niet de radio verkeerd aangesloten, dat je daar een kabeltje voor de verlichting verkeerd hebt gebruikt?
|
|
|||
|
|||
Quote:
geld kan idd erg tegen zitten en vooral in dit soort tijden, toch maar pas op de plaats en leren maar en zorgen dat je aan werk ziet te geraken. dat opzich is in deze tijd al een hele uitdaging haha! gewoon lekker rustig aan doen alles komt wel met de tijd, zo doe ik het ook. Ben vandaag voor de keuring geweest maar de golf is afgekeurd, hij is verder helemaal goed. niet rot alleen hij heeft een lek aan de voorpijp bij de katalysator hij begon te rammelen aan de voorpijp... Het blijft spannend!!
|
|||
|
|||
Quote:
**uuuhhhhhhh** Nou dat is het hem juist, geen enkel idee! heb met pa alle massapunten voor onder de kap schoon gemaakt, heb een NIEUWE massakabel erbij getrokken en het probleem blijft. Dynamo is goed en de Accu geeft de goede spanning af... De radio zou ik niet weten, er zit nog een oude retro 2 knoppige. de eerste radio uit 1990 zit er dus nog origineel in!
|
|||
|
|||
iemand een idee? of niemand een idee?
|
|||
|
|||
spanningsregelaar misschien??
en laadt de dynamo wel voldoende bij??, miss ook een keer een accutest laten doen bij een lokale onderdelen boer super nette golf hou m zo mvg
|
|||
|
|||
UPDATE!
Zooo het was even schrikken maar de Golf is door de APK heen. Hij is naar utrecht gebracht en daar is hij vervolgens gekeurd, de voorpijp naar de kat was lek, en de vorige garage heeft me genaaid door met een schroevendraaier in de eind demper te stoten. kortom demper naar zen gootje... Dus als gevolg... Geen compressie meer, slecht stationair lopen... met alle gevolgen van dien... Alles is gemaakt en hij is weer op de weg voor een jaar! April 2013 here we come! @VwGolfMK2VW Ik heb alles nagekeken, nadat de uitlaat en alles gemaakt was met de APK heeft hij hier ook naar gekeken en tot zover gisteren op de autobaan terug lijkt het opgelost te zijn. de lampen dansen niet meer mee... ik houdt het zeker in de gaten! en ook of die spanningregelaar niet naar zijn gootje is! tevens heb ik besloten na wikken en wegen toch echt voor een oldskool MK2 te gaan.. Wat er gaat gebeuren.. De velgen worden zilver met zwarte randen en zwarte naafkapjes... Ik ben vandaag al begonnen met ze kaal te schuren! nu liggen ze te drogen, vanavond anders morgen gaat de primer eroverheen, goed laten harden en dan gaat morgen de zwarte lak erover. Foto's Tevens heb ik vandaag contact gehad met een Bedrijfje (Doppie VW) Die bieden op marktplaats allemaal oldskool chrome delen aan voor Golfjes MK1 en MK2 en Kevers... zoals spiegels, zonnekappen voor de voorruit noem maar op! - Dakrekje komt eraan - White Walls voor om de wielen - Bij Stickerdump stickers bestellen voor op de zijruiten en achter ruit - Nieuwe Bumpers met chrome bies komen eraan (voor / achter) - Achterlichten van Hella origineel Rood / wit / geel alleen dan iets met een smoke erover - Gele pitten in de bestelling Tot zover! tot de volgende update!
|
|||
|
|||
Vandaag de laatste hand gelegd aan alle logo's rondom en de velgen.
picca's: en de logo's zijn opnieuw nat geschuurd en daarna primer erover. Daarna de de laatste stap, een mooi likkie zwarte verf erover! had ze liever chroom gehad maarja ze waren al zwart gespoten door vorige eigenaar maarja! er komt meer! morgen meer foto's als ze op de auto zitten. uit harden en drogen tot 16:00 vanmiddag.. naah misschien kan ik nog net even foto's klikken hopelijk! thanks!!
Volkswagen Golf MK2 Oldschool/Retro Edition My Girlfriend says Volkswagen Sucks.. We'll.. She's single now! Last edited by GrootsUitpakken : 07-04-2012 at 13:31. |
|
|||
|
|||
Beste Mede-VW rijders....
Ik zit in een dilemma, en om te laten zien wat ik bedoel heb ik een photoshopje getrokken... Ik zat te kijken op internet en kwam terecht bij Moondiscs... aangezien de velgen van de madison 14 inch zijn past dit dus... echter is dit wel mooier met white walls... hieronder een voorbeeld en heb de golf virtueel even verlaagd voor de gedachte en het oog... is dit misschien origineel? suggesties??! Commentaar is zeer welkom, aangezien ik hier ook zeer kritisch over ben en ik benieuwd ben naar jullie reactie hierop! thanks!!
|
|||
|
|||
Okee Hier schrik ik opzich best hard van... Ik heb dezelfde snelle photshop even gedaan met BBS RA's...
zie hier het resultaat... ik denk dat ik er wel uit ben... wat denken jullie??!
|
||||
|
||||
RA's veel netter toch? En moondiscs staat niet op watercoolers. (en eigenlijk ook niet eens op luchtkoelers)