#1
|
||||
|
||||
Golf 2 aftermarket dakraam verwijderen en dichtlassen
Hallo,
Heb een golf 2 gekocht en daar zit een dakraam in van Happich. Deze zit alleen dichtgekit omdat hij lekt, miss nog wel te repareren met nieuw rubber als je er aan kan komen maar, mocht dat niet lukken zat ik er aan te denken om hem eruit te halen. en dicht te laten lassen dmv. origineel stuk dak er terug in van een sloper ofzo of gewoon nieuw plaatstaal,en het dak opnieuw spuiten. of misschien bijspuiten en het dak zwart laten stickeren ( witte golf ). iemand ook wel een zoiets gedaan? of weet iemand in de buurt van West-babant een goed bedrijf ofzo die zoiets kan? en aan hoeveel kosten zou ik dan ongeveer moeten denken want heb liever geen dakraam dan zo'n aftermarket afgekit ding. Gr. |
#2
|
|||
|
|||
zou haast denken dat het dan makkelijker is om een compleet dak te kopen en dan op de a b en c-stijlen door te zagen...
|
#3
|
||||
|
||||
Complete dakplaat omzetten.
__________________
Dirigent van een geföhnd 4 cil. orkest Golf MKII GTI G60 5drs Oma's Edition One 16V __________________________________________ Golf GTI 8V MKI Waiting for Restauration Volvo V70 classic 2.5T Daily |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
idd,is goed te doen,met wat geduld. [heb net een dicht dak bij het oudijzer gegooid ]
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Dat weet ik wel zeker! Een dakraam dichtlassen gaat gewoon niet
__________________
Golf GTi16v EditionOne '89 Golf 1.6GL '86 - Sold Lupo SdiT '00 - Sold Golf TDIi '97 - Sold Golf GTi8v '90 - Sold Golf GL1.8 '87 - TL Golf CL1.3 '86 - TL |
#6
|
||||
|
||||
Alleen het dakraam dichtlassen kan wel maar geeft teveel vervorming en is daarom niet aan te raden.
We zetten regelmatig complete dakplaten over, dat gaat prima Gewoon uit een sloper halen en afslijpen op de stijlen, vervolgens in het werk op maat maken en overzetten
__________________
Mvg Patrick |
#7
|
||||
|
||||
Twingodak erin.
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#8
|
|||
|
|||
of gewoon naar de lokale dakramenboer gaan en een nieuw raam aanschaffen, mischien moet je het gat in je dak wat aanpassen dan.
ik heb hetzelfde in mijn golf 2 gehad en de webasto in roosendaal had nog zon zelfde dakraampje liggen nieuw in doos. lag er al 15 jaar zei die verkoper en ik mocht het voor een prikkie kopen. zal me niks verbazen als dat bij meer dakraamhandelaren het geval zou zijn. |
#9
|
|||
|
|||
Dakplaat van een sloper overzetten!! 10 x makkelijker, mooier, beter.
__________________
Vw golf 3 VR6 bj 1993 Yamaha R6 '06 |
#10
|
|||
|
|||
Is niet aan te raden, ik heb het zelfde probleem onder vonden, probleem zit hem dus dat het dak naar het dakraam is gaan staan, wat je op het eerste oog niet ziet. plaatje allemaal met een zettang verzonken leek allemaal goed tot dat we 4 punt/prop lasjes op elke hoek hadden gezet (toch verder gegaan met af lassen stukje voor stukje, 2 kilo plamuur verder en een zaterdag schuren en nog niet strak snik snik. je probeert wat maar mocht niet baten!
Gaat bij mij om een polo1f (1980) en die is moeilijker aan te komen dan een dak van een golfje, maar heb weer een donor blikje kunnen vinden dus gaan vrolijk verder. |
#11
|
||||
|
||||
goed dakraam kopen.
Ik heb nog een zgan liggen elektrisch zelfs en komt uit mijn eigen golf 2. Nee geen plooien in het dak. pm maar als je foto;s wilt
__________________
VW GTI G60 zwart 1989 VW GTI EDITION BLUE 1991 VW CADDY TDI 1998 |
#12
|
|||
|
|||
Hoi
Hier loop ik tegen het zelfde punt aan.. ik neem aan dat het geen orgineel dakraam was wat hier gezeten heeft.. Echter wel een mooi gat nu in het dak.. Iemand suggesties om dit knap op te lossen?? Gr Chris |
#13
|
|||
|
|||
Denk dat het inlassen van een stuk plaat in het dak nog niet mee valt. Lange lassen in dun blik wat dus snel vervormt. Mischien proberen met tig, dat brengt wat minder warmte in
|
#14
|
|||
|
|||
Minder warmte met tig?
Pulserend misschien! Maar het materiaal moet dan ook echt super schoon zijn wil je dit met tig lassen! Het is met mag lassen wel te doen, alleen moet je er heel veel tijd vooruit trekken. Dus hechten,koelen,hechten,koelen enz. |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Tig brengt juist veel meer warmte in, de energie is veel hoger en de lassnelheid lager, dit is voor plaatwerk geen goed idee en dus zeker niet voor een dak! Het kan inderdaad met MAG, maar je moet dan zoals eerder gezegd heel veel tijd erin steken en weten wat je doet. Omdat het door die tijd vaak niet te betalen is doen wij het meestal in een week tijd, door de andere projecten heen af en toe een stukje. Maar het wordt wel altijd plamuren, houd daar wel rekening mee, garantie op 100% golfvrij heb je nooit
__________________
Mvg Patrick |
#16
|
|||
|
|||
Er zijn 2 componenten lijmen in de carrosserie wereld waar men ook achterschermen mee in autos plakt..
IK heb er in mijn cariere in de autoschade branche vaker dingen mee geplakt knipperlichtgaatjes gaatjes van klinken die weg moesten enz enz als je goed voorbereid en wat ondersteuning maakt is zo een gaat goed dicht te plakken daarna alle lijmresten aan de buitenzijde weghalen en een goede alu plamuur ( debrasel) een laagje leggen , daarna met wat fijnplamuur weg werken.. kost wat tijd maar geen warmte inbreng zo.. |