![]() |
|
|||
|
|||
![]() Ik heb sinds kort een Golf 3 cabrio en ben eens rond aan 't kijken voor een schroefset
waar ik met mijn 17's Eta-Beta's goed plat mee kan. Nu Heb ik gehoord dat je met een schroefset van een polo 6n lager kan dan met een schroefset van een Golf 3. Nu heb ik de volgende vragen: - Is er verschil qua schroefset tussen een cabrio en een gewone golf 3? - Passen de voor en achterpoten van een polo 6n zonder aanpassingen? Alvast bedankt. Grt Nuël.
|
||||
|
||||
![]() Heb wel eens begrepen dat de poten achter van een cabrio korter zijn.. Staat dus standaard al lager.
Rij zelf met kw v2 onder mijn vento vr6 en die kan echt helemaal plat met 17 inch ![]()
|
|||
|
|||
![]() cabrio of een dichte versie maakt niet uit. polo 6n poten kan wel, alleen achter! voor past niet! ik heb zelf ook 6n poten gehad onder mijn mk3, maar ik vond het niet chil meer rijden, de achteras lag tegen het chassis aan dus die klapperde steeds.. zie hier het verschil. links een 6n achterpoot en rechts een golf 3 achterpoot
![]()
|
||||
|
||||
![]() Met mijn schroefset (vogtland) kan ik m'n bumpers ook gewoon helemaal tegen de grond zetten.
Weet niet uit welk jaar je cabrio is? Die van m'n broer komt uit '97 en had standaard een plus onderstel (zoals de gti en vr6) maar wel gewoon 4x100 steek. |
|
||||
|
||||
![]() Let wel dat je kokerbalken dan op de grond liggen... Deze zijn namelijk zowieso lager dan van een gewone golf.
Ik kon destijds met een V-maxx setje al nergens meer komen met mijn cabrio.
|
||||
|
||||
![]() Ik heb inderdaad hetzelfde. Ik rij nu op 195/40 17 en het gaat redelijk, maar met de winterwieltjes met 195/45 15 kwam ik nergens meer.
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Wat versta je onder plus onderstel dan? Ik moet het eerste 4x100 plusonderstel nog tegen komen? En met een normale golf 3 set ga je laag genoeg komen denk ik, Nuël. Onze kon met de H&R set ook tegen de grond. Cabrio valt inderdaad echt tegen om laag te rijden...
|
|||
|
|||
![]() Thanks heren! Eerst een goede schroefset en tegen de tijd eens kijken voor airride, tot die tijd maar via google maps een drempelvrije route uitstippelen ;-)
|
|||
|
|||
![]() Trouwens nog 1 vraag:
Is er verschil tussen de poten van een VR6, variant en een normale/ cabrio golf?
|
||||
|
||||
![]() De achterpoten van een variant passen geloof ik niet onder een normale mk3.
Met 6n achterpoten kun je inderdaad op standje airride achter, enige nadeel is dat je niet echt meer omhoog kan ook al zet je hem op de hoogste stand ![]()
|
||||
|
||||
![]() Check mijn topic voor foto van cabrio ( met air) dan zal je zien dat de kokers echt laag tegen de grond liggen. Zonder air max plat rij je echt je kokers kapot.
Voor hangt deze bij mij slechts 1 cm van de grond. Ik zou dus voor air gaan( zeker bij dagelijks gebruik). Verder is alles van een dichte golf 3 passend op een cabrio qua schokbrekers of Airride. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Het onderstel van de cabrio van m'n broer is exact hetzelfde als dat van m'n gti en vr6, alleen 4x100. Al deze auto's zijn van '97. Ik ging er vanuit dat dit een plus onderstel is, omdat deze ook breder is dan normaal onderstel en ook de stabi stangen heeft. |
|
||||
|
||||
![]() Een 4x100 plusonderstel is fysiek niet mogelijk naar mijn weten, al laat ik mij graag iets nieuws leren.
Verschil in plusonderstel is o.a. te vinden in de draagarmen, stabibevestiging is anders, wiellagerhuizen zijn anders, fuseekogels staan ook schuin dacht ik. Ben dus wel benieuwd of het daadwerkelijk 4x100 'plus' is... Overigens heb ik ook nog een 97er cabrio staan, met ABS (dus met het grotere remsysteem en fusees met losse remklauwhouders) maar ook deze heeft de normale wielophanging.