Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 14-03-2012, 00:41
Polo.CL.Coupe's Avatar
Polo.CL.Coupe Polo.CL.Coupe is offline
Forum regular
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 98
Default Kleppen tikken 1.3 benzinemotor

Dag allemaal!

Ik zit met een klein probleem. Ik ben vandaag naar een Golf 2 gaan kijken om te kopen.
Zag er heel goed uit, alles picobello.
Het enige dat eraan mankeerde was het tikken van de kleppen (veronderstellen we).
Normaal gezien gaat dit geluid weg als de motor warm loopt.
Maar het getik gaat samen met de toeren van de motor en het blijft ook tikken.

Kent iemand het probleem of weet iemand wat de mogelijke problemen zijn en hoe moeilijk/makkelijk ze op te lossen zijn.

Bij voorbaat dank!
__________________
Old VW's never die
They just get lower and slower
Reply With Quote
  #2  
Old 14-03-2012, 00:48
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

hoe hard is het getik? Zacht getik kan ook van de injectoren komen, zeker als deze niet zijn voorzien van de isolatie upgrade (terugroepactie geweest destijds)

Als het de kleppen zijn, is het eerder de klepstoters. Die zijn vervangbaar. Maar je kunt het even met een flushmiddel voor de olie proberen of dat helpt (zijn speciale voor de hydrostoters) Heb tzelfde probleem, tikkende klepstoter. Maar das toch vrij lawaaiig.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #3  
Old 14-03-2012, 07:29
NickyMKII NickyMKII is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 39
Default

Wat is de km stand van de golf 1.3?
Reply With Quote
  #4  
Old 14-03-2012, 12:35
Wouter42's Avatar
Wouter42 Wouter42 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 1,505
Default

Zijn inderdaad je kleppen, is op zich niet een groot probleem. Ze zullen opnieuw afgesteld moeten worden.
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15
Project: VW Golf 1.8t GTI '99
Reply With Quote
  #5  
Old 14-03-2012, 12:46
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Quote:
Originally Posted by Wouter42
Zijn inderdaad je kleppen, is op zich niet een groot probleem. Ze zullen opnieuw afgesteld moeten worden.


Gemiddeld golf 2 1.3 blok is hydrostoter. Das niet af te stellen, enkel te vervangen (als een flush niet helpt!). Klepspeling wordt in orde gehouden door die stoters.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #6  
Old 14-03-2012, 13:05
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

ALS het een hydrostoter blok betreft, kan je altijd even een half litertje ATF toevoegen (mits het oliepeil dit toe laat) om de stoters op weg te helpen.
Helpt dit niet, dan wordt het stotertjes vervangen
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #7  
Old 14-03-2012, 14:38
volksfahrer's Avatar
volksfahrer volksfahrer is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 332
Default

2G, MH en NZ motor hebben hydrostoters, Hk is nog wel kleppen stellen.
als de auto lange tijd stil heeft gestaan kan het wel ff duren voor de kleppen stoppen met tikken, bij de mijne duurde het ruim 20 minuten
__________________
VW das auto.
Reply With Quote
  #8  
Old 14-03-2012, 15:22
PuttenMKII's Avatar
PuttenMKII PuttenMKII is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 713
Default

Bij mijn Golf 2 NZ tikte het blok ook erg, dit trok ook weg na een kwartiertje ongeveer.
Had ook een jaar stilgestaan
__________________
Golf II '85

Also know as: Bun
Reply With Quote
  #9  
Old 14-03-2012, 19:38
JohanV JohanV is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 414
Default

Bovenstaande klopt, maar een NZ/2G/MH blok blijft altijd wel gezellig tikken.

Ik maak me pas echt zorgen als mijn NZ helemaal niet meer tikt.
Reply With Quote
  #10  
Old 14-03-2012, 19:59
volksfahrer's Avatar
volksfahrer volksfahrer is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 332
Default

zoals het blokje thuis tikt...
__________________
VW das auto.
Reply With Quote
  #11  
Old 14-03-2012, 20:18
JohanV JohanV is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 414
Default

Inderdaad
Reply With Quote
  #12  
Old 15-03-2012, 01:47
Polo.CL.Coupe's Avatar
Polo.CL.Coupe Polo.CL.Coupe is offline
Forum regular
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 98
Default

Allen heel fel bedankt voor de informatie!
Hopelijk geraakt het makkelijk opgelost

Quote:
Originally Posted by NickyMKII
Wat is de km stand van de golf 1.3?


227.500 km
__________________
Old VW's never die
They just get lower and slower
Reply With Quote
  #13  
Old 15-03-2012, 13:05
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by Audi1981
ALS het een hydrostoter blok betreft, kan je altijd even een half litertje ATF toevoegen (mits het oliepeil dit toe laat) om de stoters op weg te helpen.
Helpt dit niet, dan wordt het stotertjes vervangen

Had onderlaatst ook 1 met dit probleem
Half litertje ATF erbij en even wat doortrekken en het probleem was verholpen
Reply With Quote
  #14  
Old 15-03-2012, 15:32
lowrider23 lowrider23 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 797
Default

Mijn Golf heeft dit tikken ook.. Maar alleen als 'ie veel stilstaat, en dan is het ook na een minuut of 10 weer over...
__________________
>> '91 Volkswagen Golf II 1.3i CL ''GTI - look''
Reply With Quote
  #15  
Old 15-03-2012, 15:46
guusvandevenne guusvandevenne is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 679
Default

Mijn polo blokje heeft t soms als ie even heeft stil gestaan ook. Tikken duurt 2 seconden ofzo.
__________________
Golf MkI, 1.4 aex, 268 nokkenstok en spaghetti uitlaat!
Reply With Quote
  #16  
Old 15-03-2012, 17:53
koenjanssen's Avatar
koenjanssen koenjanssen is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2009
Posts: 355
Default

bij mij was nieuwe olie voldoende.... tikte eerst altijd nu nog maar even.
__________________
Op naar de volgende dub inn!

www.vwteamarnhem.com

www.arnhemdubinn.nl

Jetta GL 1988 verkocht....
Reply With Quote
  #17  
Old 15-03-2012, 21:47
volksfahrer's Avatar
volksfahrer volksfahrer is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 332
Default

te dunne olie kan ook tikken veroorzaken
__________________
VW das auto.
Reply With Quote
  #18  
Old 15-03-2012, 22:08
JohanV JohanV is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 414
Default

Te DIKKE olie zul je bedoelen... hydrostoters hebben het liefst iets duns

5W.. of 10W..
Reply With Quote
  #19  
Old 15-03-2012, 22:31
volksfahrer's Avatar
volksfahrer volksfahrer is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 332
Default

had iets te maken met de oliepomp dacht ik... nu breng je me aan t twijfelen
10w40 is prima in ieder geval
__________________
VW das auto.
Reply With Quote
  #20  
Old 19-03-2012, 09:52
Polo.CL.Coupe's Avatar
Polo.CL.Coupe Polo.CL.Coupe is offline
Forum regular
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 98
Default

Bedankt voor alle reacties!
Ik heb besloten om de Golf te kopen.

Binnekort dus een mk2 erbij hier!

__________________
Old VW's never die
They just get lower and slower
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum