#1
|
||||
|
||||
Kleppen tikken 1.3 benzinemotor
Dag allemaal!
Ik zit met een klein probleem. Ik ben vandaag naar een Golf 2 gaan kijken om te kopen. Zag er heel goed uit, alles picobello. Het enige dat eraan mankeerde was het tikken van de kleppen (veronderstellen we). Normaal gezien gaat dit geluid weg als de motor warm loopt. Maar het getik gaat samen met de toeren van de motor en het blijft ook tikken. Kent iemand het probleem of weet iemand wat de mogelijke problemen zijn en hoe moeilijk/makkelijk ze op te lossen zijn. Bij voorbaat dank!
__________________
Old VW's never die
They just get lower and slower |
#2
|
||||
|
||||
hoe hard is het getik? Zacht getik kan ook van de injectoren komen, zeker als deze niet zijn voorzien van de isolatie upgrade (terugroepactie geweest destijds)
Als het de kleppen zijn, is het eerder de klepstoters. Die zijn vervangbaar. Maar je kunt het even met een flushmiddel voor de olie proberen of dat helpt (zijn speciale voor de hydrostoters) Heb tzelfde probleem, tikkende klepstoter. Maar das toch vrij lawaaiig.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#3
|
|||
|
|||
Wat is de km stand van de golf 1.3?
|
#4
|
||||
|
||||
Zijn inderdaad je kleppen, is op zich niet een groot probleem. Ze zullen opnieuw afgesteld moeten worden.
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15 Project: VW Golf 1.8t GTI '99 |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Gemiddeld golf 2 1.3 blok is hydrostoter. Das niet af te stellen, enkel te vervangen (als een flush niet helpt!). Klepspeling wordt in orde gehouden door die stoters.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#6
|
||||
|
||||
ALS het een hydrostoter blok betreft, kan je altijd even een half litertje ATF toevoegen (mits het oliepeil dit toe laat) om de stoters op weg te helpen.
Helpt dit niet, dan wordt het stotertjes vervangen
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#7
|
||||
|
||||
2G, MH en NZ motor hebben hydrostoters, Hk is nog wel kleppen stellen.
als de auto lange tijd stil heeft gestaan kan het wel ff duren voor de kleppen stoppen met tikken, bij de mijne duurde het ruim 20 minuten
__________________
VW das auto. |
#8
|
||||
|
||||
Bij mijn Golf 2 NZ tikte het blok ook erg, dit trok ook weg na een kwartiertje ongeveer.
Had ook een jaar stilgestaan |
#9
|
|||
|
|||
Bovenstaande klopt, maar een NZ/2G/MH blok blijft altijd wel gezellig tikken.
Ik maak me pas echt zorgen als mijn NZ helemaal niet meer tikt. |
#10
|
||||
|
||||
zoals het blokje thuis tikt...
__________________
VW das auto. |
#11
|
|||
|
|||
Inderdaad
|
#12
|
||||
|
||||
Allen heel fel bedankt voor de informatie!
Hopelijk geraakt het makkelijk opgelost Quote:
227.500 km
__________________
Old VW's never die
They just get lower and slower |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Had onderlaatst ook 1 met dit probleem Half litertje ATF erbij en even wat doortrekken en het probleem was verholpen |
#14
|
|||
|
|||
Mijn Golf heeft dit tikken ook.. Maar alleen als 'ie veel stilstaat, en dan is het ook na een minuut of 10 weer over...
__________________
>> '91 Volkswagen Golf II 1.3i CL ''GTI - look'' |
#15
|
|||
|
|||
Mijn polo blokje heeft t soms als ie even heeft stil gestaan ook. Tikken duurt 2 seconden ofzo.
__________________
Golf MkI, 1.4 aex, 268 nokkenstok en spaghetti uitlaat! |
#16
|
||||
|
||||
bij mij was nieuwe olie voldoende.... tikte eerst altijd nu nog maar even.
__________________
Op naar de volgende dub inn! www.vwteamarnhem.com www.arnhemdubinn.nl Jetta GL 1988 verkocht.... |
#17
|
||||
|
||||
te dunne olie kan ook tikken veroorzaken
__________________
VW das auto. |
#18
|
|||
|
|||
Te DIKKE olie zul je bedoelen... hydrostoters hebben het liefst iets duns
5W.. of 10W.. |
#19
|
||||
|
||||
had iets te maken met de oliepomp dacht ik... nu breng je me aan t twijfelen
10w40 is prima in ieder geval
__________________
VW das auto. |
#20
|
||||
|
||||
Bedankt voor alle reacties!
Ik heb besloten om de Golf te kopen. Binnekort dus een mk2 erbij hier!
__________________
Old VW's never die
They just get lower and slower |