|
||||
|
||||
Boxen naast hoedeplank plaatsen
Ik wil 2 boxen in m'n mk1 plaatsen naast de hoedeplank. Nu heb ik nog boxen liggen die passen maar vraag me af hoe je ze vast zet. De pinnetjes van de "auto" passen precies in de gaten van de boxen. Borgveertjes gebruiken of wat zijn jullie ervaringen?
Groeten |
|
||||
|
||||
Bij mij zat het met hele vreemde zelftappende moeren.. maar dat is laatst afgebroken. Zorg er in iedergeval voor dat alle pinnetjes gebruikt worden, dan zal het wel goed komen.
|
|
||||
|
||||
Toen ik de speakers kocht voor mijn mk1 zaten er mooie zwarte lange boutjes en moertjes bij. Ik heb deze gebruikt en het viel niet eens op dat ze er in zaten. Dus misschien even kijken of je daar aan kan komen.
|
|
||||
|
||||
m6 moertje past gewoon over het plastic pinnetje
gaat prima vast zitten, flens moeren zijn het mooist |
|
||||
|
||||
@golf1gti83: Begrijp ik goed dat een M6 blijft zitten terwijl er geen schroefdraad op de pinnetjes zit?
|
|
|||
|
|||
volgens mij snij je dan als het ware draad in het plastic.
of je moet op zoek naar de originele bevestiging. |
|
||||
|
||||
Wat is de originele bevestiging dan?
|
|
|||
|
|||
Re: Boxen naast hoedeplank plaatsen
Quote:
Dezelfde kunststof moertjes zoals die je steenslagkapjes origineel op hun plaats houden. Wel heeel voorzichtig aandraaien, anders zegt de kunststof pin knak… DAMHIK. Haal eerst een vijl of boortje er doorheen zodat het net ruimer valt en scherp kan opdraaien. HTH |
|
||||
|
||||
Quote:
klopt en het gaat niet van knak |
|
||||
|
||||
Ik gebruik deze ervoor:
N 0386011 6kant snijmoertje messing Worden voor meer zaken gebruikt. De originele bevestiging kon ik toen niet meer bij de dealer krijgen. Dit werkt net zo goed, zoniet beter Draai ze echter niet te vast, dan breekt t af. Weet niet of ze nog te krijgen zijn. Moertjes worden iig ook gebruikt voor de bevestiging van hoedenplankhouders aan de veerpoot (golf 2, polo 2 en 2f in elk geval) M6 viel bij mij er na 2 ritten zo weer vanaf. Toen maar de bovenstaande gehaald bij de dealer.
|
||||
|
||||
Wordt een snijmoer niet alleen gebruikt om draad te tappen (uitwendig). Heb er zelf nog nooit mee gewerkt.
Groeten |
|
||||
|
||||
Quote:
Snijmoertjes die ik bedoel niet. Ze snijden een beetje in het kunststof om zichzelf vast te zetten. Maar bevatten geen volledig schroefdraad en wat je op het plastic ziet is meer een uitgerekte spiraal dan een schroefdraad. Edit: nog even een extra opmerking. Die plastic bevestiging is in veel gevallen maar voor 1x montage geschikt. Ik moet zelf nu om nieuwe hoedenplankhouders, omdat bij een luidsprekerwissel de boel bij demontage van de oude al afbrak.
Vergeet dat ene boutje niet! Last edited by The_Maxx : 12-03-2012 at 12:48. |