#1
|
||||
|
||||
krukas wisselen
Vraagje, ik ga binnenkort 2 turbodieselblokjes ophalen, eentje heeft gare tapeinden (330k) van de voorste motorsteun, de andere heeft een wiebelend krukastandwiel.(260k)
Mijn logische gedacht is: Kruk uit het gare blok, kruk in het andere blok. Heb zo'n motorbokje, gereedschap en rechter handen. Maar ik heb dit nooit gedaan. Je kan de drijfstangen van onderaf losdraaien, dan zullen er wat lagerbruggen zijn, de voorste en achterste keerring incl plaat weghalen... En dan gewoon wisselen? Moet ik per se nieuwe lagers overal in doen? Noodzaak of gewoon die van de goede krukas gebruiken? Waar haal ik anders goede lagers? Zie ik verder nog iets over het hoofd? rekbouten of andere zaken?
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#2
|
||||
|
||||
je kan ook even het blok achterin je auto gooien en bij mij langs tokkelen dan frees ik de krukas weer vlakof je voor jan lul moet rijden,of voor jan lul moet sleutelen.....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#3
|
||||
|
||||
Ja, misschien een oplossing die wat meer voor de hand ligt, en daarom niet eens aan gedacht
Ik zal als ik die blokjes binnen heb beginnen met het tandwiel eraf halen en kijken wat er nou precies mis is met die kruk! Ik houd je aanbod in mijn achterhoofd, bedankt!!
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#4
|
||||
|
||||
komt wel goed zoltan
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#5
|
|||
|
|||
zijn die tapeinden niet meer te redden? Of mischien opboren en een maat groter er in tappen . Er zijn draadeinden te krijgen die van bijvoorbeeld m8 naar m6 verlopen. Zijn natuurlijk ook zelf te draaien. Of de gaten vol lassen en weer uitboren......
|
#6
|
||||
|
||||
Heliciols en loctite doen wonderen
Maar ik zou Gerben z'n aanbod aannemen
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#7
|
||||
|
||||
Ok, ik ga zaterdag naar dld voor de blokjes!
Het ene blok heeft dus een draadeind (of meer) stuk, en daar kan je goed helicoils in draaien inderdaad. dit blok heeft 330k Het andere blok heeft dus de krukaspoelie. Ik heb nog even nagevraagd, maar het geval is dus dat het spiebaantje in de kruk wat utgelubberd is. Is dit dus makkelijk te repareren?? Dit blok heeft 260k en zou dus mijn voorkeur genieten om te gaan gebruiken. who knows, ik zie er een beetje tegenop om met 2 motorblokken in de kofferbak 350km terug te rijden
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#8
|
||||
|
||||
1 in de kofferbak en 1 waar normaal de passagier stoel staat.
|