Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 21-02-2012, 23:06
Martijn-MK1 Martijn-MK1 is offline
Forum Newbee

Default Jetta MK1 1.9TDI project

Hallo allemaal.

Bij deze wil ik mijn projectplannen met jullie allen delen.

Het betreft, zoals de titel al zegt, een Jetta 1 1.9TDI project.

Sinds ik hem gekocht had in half 2010 heb ik een tijdje met de standaard 1.3 rondgereden. Enkele maanden later ben ik begonnen met het een en ander aanpassen. Nieuwe ophanging rondom met schroefset, nieuwe uitlaatlijn van voor tot achter. Toendertijd ben ik motorisch wat aan gaan passen totdat de 1.9 erin gaat. Rij nu met een Dub-Detail inlaat spruitstuk cv-carbset met nieuwe brandstofvoorziening, ontsteking. Rijdt heerlijk en zuinig, maar was voor tijdelijk. Nu de keuze voor het blok vast staat konden de plannen concreter gemaakt worden. In december in België het blok van de golf opgehaald (110pk versie) met voorwielophanging, aandrijfassen, kabelboom, radiateur met fans, airco-unit, hoofdremcilinder en uitlaatspruitstuk.

Wat gaat er allemaal gebeuren

Motorisch/technisch:
1.9 TDI inbouwen
Chip bij van Vught.
Achter ombouwen naar schijfremmen.

Exterieur:
Voor de buitenkant zijn er enkele plannen. Allereerst komt er een nieuw likje verf over de auto en in het motorruim, bodem opnieuw tectyleren, koolstof golf 1 bumpers en steenslagkappen, Happich buitenspiegels, heldere knipperlichten, chromen sierlijsten en Cupra velgen. Ook zullen alle overige delen zoals de achteras ook van een laagje verf voorzien worden.

Interieur:
Van binnen blijft het origineel. Heeft nu het blauwe interieur, maar wanneer ik langs een beige interieur kom wordt dat het. Het interieur zal er natuurlijk wel helemaal uitgaan om alles onder handen te kunnen nemen. Schoonmaken en nieuwe isolatie e.d.

De start van de bouw staat gepland in begin april. De ruimte wat ik op het oog heb is nu namelijk nog bezet. Tegen die tijd komt het daar leeg en hoop ik erin te kunnen. De verdere planning is het rijden van meetings en mooie dagen.

Foto's volgen!

Groeten,
Martijn
Old 21-02-2012, 23:39
roy-mk1's Avatar
roy-mk1 roy-mk1 is offline
Volksforum Aandeelhouder

Leuk project, houd je er rekening mee dat je de motor steun aan de distributie zijde moet omlassen omdat 1.3 klein onderblok is.
Reply With Quote
Old 22-02-2012, 23:19
Forum Newbee

Quote:
Originally Posted by roy-mk1
Leuk project, houd je er rekening mee dat je de motor steun aan de distributie zijde moet omlassen omdat 1.3 klein onderblok is.

Thanks, jouw project met de golf ziet er ook goed uit.
Klopt, hou ik inderdaad rekening mee.

Werk nu ook samen met Dub-Detail om te inventariseren wat er allemaal nodig is. , dus daar hou ik me vooral de komende tijd mee bezig totdat de ruimte er is. langzaamaan ook alle delen bij elkaar scharrelen, dan hoop ik daarna snel te kunnen beginnen.
Old 23-02-2012, 18:00
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life

Gaaf weer een tdi erbij!!

Succes, is echt leuk om te doen!
Reply With Quote
Old 24-02-2012, 01:06
Forum Newbee

Quote:
Originally Posted by EelcoB