#1
|
||||
|
||||
VR6 motor belangrijke punten.
Sinds vandaag ben ik in bezit van een golf vr6.
Nu had ik wat vragen met betrekking tot de vr6 motor. Het is er eentje van Mei 1996, nu schijnen dit de beste vr6 motoren te zijn omdat deze een andere ecu hebben (ipv rotor of dis). De motor ga ik volledig reviseren, maar heb nog nooit een vr6 motor uit elkaar gehad en het schijnt dat er nogal wat puntjes zijn om op te letten. Deze heeft blijkbaar geen merktekens op de krukas om je blok weer op tijd te zetten?? De originele bougiekabels kun je het beste vervangen omdat deze slecht schijnen te zijn?? Misschien nog andere tips of opmerkingen? Ik wilde deze motor weer in nieuwstaat krijgen en wil dus graag weten waar ik rekening mee moet houden. |
#2
|
|||
|
|||
Werkplaatshandboek aanschaffen. De rest wijst z'n eigen....
__________________
***The Benchmark*** Golf Cabriolet '85 Golf VR6 Highline '95 Polo SDI '00 www.lvwcn.nl |
#3
|
||||
|
||||
Koppakking en distributie ketting zijn kwaaltjes maar die komen met een revisie er toch nieuw in. Verder zijn ze niet slecht deze blokken en kom je volgens mij geen spectaculaire dingen tegen met reviseren...
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Heb elsawin, dus kan wel alles opzoeken, maar hier zal bijvoorbeeld niet staan dat de originele bougiekabels niet goed zijn en beter vervangen kunnen worden. Na wat googlen kom ik het 'bougiekabel' probleem geregeld tegen. Dus vandaar dat ik om ervaringen vraag |
#5
|
|||
|
|||
originele kabels hier nog steeds in gebruik!, werken prima! en wat betreft de merktekens op de krukas, kijk hier even;
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1264409 als je ervaring hebt met het sleutelen aan motoren, stelt het allemaal niet zo bijster veel voor! |
#6
|
|||
|
|||
+ thermostaat huisje bij vervanging altijd voor origineel VW gaan, zelfde geldt voor de oliepomp!
|
#7
|
||||
|
||||
thermostaat huis moet sowieso vervangen worden, dus daar komt dan een originele vw op
Heb al meerdere motor gereviseerd en aan gesleuteld, maar nooit een vr6 dus wilde een beetje de do's/dont's weten |
#8
|
||||
|
||||
Het complete blok licht nu uit elkaar, maar ik ben wat tegen gekomen.
Er is maar 1 cilinder die een stootrand heeft, niet heel erg maar toch.. Mijn vraag is wat nu het beste is om te doen? Want de zuigers zijn nog goed, dus wilde eigenlijk alleen nieuwe zuigerveren steken. Is 1 stootrandje erg? Want anders laat ik het verder gewoon met rust. Als ik heel het blok moet laten honen en nieuwe zuigers wordt het wel een erg dure bedoeling.. |
#9
|
|||
|
|||
over het algemeen is dat niet zo heel erg, voor de zekerheid zou ik effe het blok achterin gooien en langs een revisie bedrijf rijden. zowiezo is het niet verkeerd de cilinders even na te meten.
vaak wil zo'n 'hoon-steen" op een boormachine het ook heel goed doen. |
#10
|
||||
|
||||
Zat ik ook al aan t denken, even zo'n hoonsteen er doorheen halen, want verder zien de wanden er nog goed uit, je ziet zelfs die originele hoonstructuur nog zitten. Maar alle andere cilinders zien er super uit, alleen 1tje met een stootrandje..
|
#11
|
|||
|
|||
zou ook gelijk ff een nieuwe waterpomp in zetten dadelijk. je ken er nou makkelijk bij en dadelijk niet meer als je het blok terug plaats.
mvg bertjuh. |
#12
|
||||
|
||||
Late VR6en zijn inderdaad gewijzigd. Deze ondersteunen OBD2 en hebben een 16bits ECU.
Hierbij zijn o.a. ECU, kabelboom en gasklep+inlaatspruitstuk anders.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Ja dat sowieso, zo'n ding kost niet veel en nu ligt alles toch open. |
#14
|
||||
|
||||
Nu heb ik nog een vraag waar ik niet aan uitkom. Tijdje geleden mijn ABF blok gereviseerd en nieuwe kopbouten gezet omdat dit rekbouten zijn.
Nu hoorde ik weer dat een vr6 geen rekbouten heeft, deze zijn gewoon volledig schroefdraad, maar het is toch beter deze wel te vervangen? En de bouten van je drijfstangen, de ene revisie bedrijf zegt vervangen, de andere weer niet.. Nu weet ik het ook niet meer, aangezien die drijfstangbouten ook niet goedkoop zijn, dus als het niet hoeft.. |
#15
|
||||
|
||||
beiden hoeven niet perse vervangen te worden.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#16
|
||||
|
||||
Dat scheelt een heleboel geld. Vr6 heeft dus geen rekbouten?
|
#17
|
|||
|
|||
jawel,op dit soort dingen moet je nooit bezuinigen. dit geld voor beide.
lagerschalen ook nakijken en of vervangen. en als je de oliepomp vervangt ook de aandrijfas vervangen die lopen ook stuk. vergeet de krukaskeeringen niet nieuw te plaatsen. |
#18
|
|||
|
|||
hee swen we hadden al contact gehad via de mail!! honen kan ik eventueel ook voor je regelen zo te lezen ga je het iig goed aanpakken! dus bel me van de week maar even gr ronnie
|
#19
|
||||
|
||||
Haha ja man, ik wilde je nog mailen of je ook actief was op het forum
Het blok is alleen niet voor mij, ik doe dit voor hobby, alles komt in de mk3 cabbie van m'n broer. Heb gewoon een donor vr6 gekocht met airco enzo. Wel leuk projectje vind ik zelf |
#20
|
||||
|
||||
Nog even een vraag hier, over een vr6 cilinderkop.
Nu heb je daar 2 verschillende in. De eerste hebben maar een kleine oliedoorlaat aan de kettingkant (gewoon een rond gatje) de 2e versie heeft daar een heel groot gat zitten voor de olie (waar je bijna je hand door kan steken) Maakt dit nu veel uit? Hebben ze later deze doorlaat groter gemaakt omdat de ketting dan meer smering krijgt? En als ik een kop heb met een kleine doorlaat, kan ik die dan gewoon groter frezen? |