|
|||
|
|||
Spartaanse Polo
Hallo VW'ers,
Omdat ik opzoek ben naar het echte autorijden( waarbij er nog gewerkt moet worden) ben ik opzoek naar een spartaans autotje. Dit is een auto zonder stuurbekrachtiging, carburateur, sleeptuimpaar nokas(af en toe kleppen stellen), EN een handchoke! Vooral dit laatste vind ik leuk. Nu mijn vraag, welk model polo voldoet hieraan? Ik kan mij iets herinneren dat mijn tante een polo had welke een hendeltje naast het stuur had welke je uit moest trekken alvorens de auto startte (wist ik veel dat het een choke was, ik was 10). Dus welk model polo heeft dit allemaal? vanaf 89 krijgen ze injectie dus vervallen er een aantal van de hierboven genoemde eigenschappen. Alvast bedankt, ps. Ik heb deze vraag ook al gesteld op het Golf draadje(niet wetende dat de meeste Golfjes een auto-choke hebben) klik hier ! |
|
|||
|
|||
Denk dat een audi 50/polo 1/polo 1f wel jouw ding moet zijn , deze hebben nog een handchoke..
|
|
||||
|
||||
Henk wassenaar heeft nog wel een mooie te koop....
|
|||
|
|||
.
Caddyke...... Last edited by Sjon : 27-10-2015 at 21:01. |
|
|||
|
|||
Quote:
Heb ik hier staan, en kan je zeker beamen dat dat erg Spartaans rijd! Geluid van carb motortje met sleeptuimelaars is en blijft briljant, en het gekke ding start en loopt altijd
|
|||
|
|||
.
Caddyke...... Last edited by Sjon : 27-10-2015 at 21:01. |
|
||||
|
||||
mijne heeft ook handchoke.
(was echt wel werken met de kou, maar starte altijd.) Heeft geen stuurbekrachtiging. (rijd alsof er een stuurbekrachiging in zit van een vracht wagen, zo licht stuurt het. zelfs met 185 brede bandjes) ook geen rembekrachtiging. (meer interactie met de remmen) luchtgezuis van de carb. (het luikt soms wel een stofzuiger.) Kakofonie van kleppen gerammel. (lijkt soms wel een orkest in het vooronder.) nee ik doe hem niet meer weg. het is gewoon een super ding.
|
|||
|
|||
Sinds de ombouw naar motorfiets carbs ook een handchoke
|
|||
|
|||
@ 4rings: klinkt bekend in de oren zo te lezen, en deel je mening, mijne hier gaat ook echt niet snel meer weg
|
|||
|
|||
Leuk te horen dat er nog meer mensen zijn dit het echte rijden briljant vinden .
Maar het komt er dus op neer dat het een modelletje van voor 87 moet zijn. Daarna alles auto choke? En dan is het nog afhankelijk van de motor. Zoektocht gestart! |
|
|||
|
|||
Zo weinig mogelijk toeters en bellen! Dan kan je luisteren en leren.
|
|
||||
|
||||
dat is gewoon het leukste om rond te bollen
geen servo, injectie rembekrachtiging ( al is het verdomd gemakkelijk ) heb een polo sedan staan van 1987 1043cc deze heeft Geen handshoke was net het iets nieuwe type geen rembekrachtiging geen stuurbekrachtiging en heel weinig electronika, en ik kan het niet over mijn hart doen om die weg te doen :mvg ik had bijna nog ene bij gehad van 86 met manuele shoke een project en dze is spijtig genoeg niet doorgegaan |