|
||||
|
||||
Ongelukje
Beste forumleden,
Sinds afgelopen vrijdag ziet mijn golfje er dus zo uit: Door een foutje van passagier of deurhendel is de deur open gegaan tijdens het achteruit van de inrit afrijden. De deur is hierbij gegrepen door een van de kleine eikenboompjes die langs de inrit stonden. Hierdoor is de deur dus iets verder opengeklapt dan mogelijk is De inrit is tamelijk smal en ik was in mijn linker spiegel aan het kijken ( aan de linkerkant van de inrit is namelijk een poort) toen de passagier ineens HO STOP! riep. Het was toen al te laat. (Zelf denk ik dat de passagier de deur misschien opnieuw geopend heeft tijdens het achteruit rijden omdat hij iets tussen de deur had zitten, misschien de gordel of zijn jas. Hij heeft hierbij de deur waarschijnlijk te hard opengegooid en hem niet meer op tijd terug kunnen trekken.) De passagier kon er natuurlijk ook niets aan doen, en heeft ook gezegd dat alles weer goed komt. Nu wordt alles met verzekering geregeld. Ik heb echter nog wat vragen waarvan ik denk dat jullie ze misschien wel kunnen beantwoorden. - Zou dit een total loss geval kunnen zijn. (het is maar heel zachtjes gegaan, de deur heeft een optater gehad maar hij kon nog wel dicht en open. Hij is ook maar een klein beetje verder opengegaan dan mogelijk is.) - Wat zou een dergelijke reparatie ongeveer kosten? Ik ga er dan vanuit dat de scharnieren en ophangpunten verbogen zijn. (Een deur en of voorscherm vervangen lukt mij zelf) - Weet er iemand nog een adres voor plaatdelen van een 3 deurs Golf II uit 1991 met kleurcode L041? Ik wil mijn Golfje graag repareren. Ik heb hem pas een half jaar en ben er zeer zuinig op. Hij verkeerde (tot afgelopen vrijdag ) nog in goede staat en ik kan het niet over mn hard verkrijgen om hem uit elkaar te halen of naar de sloop te brengen Bij voorbaat dank, Maarten (ik maak anders nog wel wat foto's want hij staat inmiddels weer bij mij in de garage) Last edited by Maarteno : 13-02-2012 at 13:48. |
|
||||
|
||||
onduidelijk te zien of het alleen de deur is of ook je voorscherm. Zou eerst eens een andere deur proberen en dan kijken of er meer schade is. Lijkt me sowieso geen total loss..
|
||||
|
||||
Economisch wel totall loss, lijkt me, want wat is een dergelijke auto nou nog helemaal waard?! Stel daar tegenover officiele reparatie door nieuw plaatwerk, (de+)montage, en spuitwerk, en je gaat die waarde van een 2-300 euro al heel snel te boven...
Maar dat maakt eigenlijk helemaal niets uit. Je doel is om vervangend plaatwerk te vinden in de juiste kleur, dan gewoon uitwisselen. Ik verwacht niet dat de scharnieren (zijn ook de ophangpunten) verbogen zijn. Wel kan je deurvanger (die juist moet voorkomen dat je deur te ver open kan) verbogen of afgescheurd zijn, maar denk eigenlijk dat zelfs daar simpelweg het borgpennetje eruit is gesprongen?
|
||||
|
||||
Ik heb er vakmensen (mijn neef, automonteur en schadehersteller en mijn verzekeringsagent is er ook mij bezig) naar laten kijken. Mijn neef vertelde mij dat het met de schade wel meevalt. Dit kan ik volgens hem zelf repareren.
Ook zei hij mij dat de dagwaarde van deze auto toch wel hoger moet zijn dan 300 euro. Hij wist echter niet waarop dit precies allemaal gebaseerd wordt. - auto zit er goed uit. - volledig origineel - 148000 gelopen Ik vraag mij ook af of het wel mogelijk is om dit schadegeval met de persoonlijke verzekering van die maat van mij te regelen is, of dat het via de autoverzekering moet. Mijn wagen is niet all-risk verzekerd en ik heb geen zin om alles zelf te gaan betalen door een fout van iemand anders. Dit wil ik weten omdat die vriend van mij de schade ook anders wel zo wil regelen. Hij wil dan echter het schadebedrag 50-50 met mij doen. Zijn reden hiervoor was omdat er volgens hem niemand schuld had... Ik weet bijna zeker dat hij het portier opnieuw opengedaan heeft tijdens het rijden. Hij zegt zelf van niet en beweert dat het portier zomaar openging. Dit kan dan toch alleen als de deur helemaal niet in het slot heeft gehangen? Ik heb ook geen zin om vrienden te verliezen of ruzie te veroorzaken. In mijn ogen was het voor ons beiden beter als we het via zijn aansprakelijkheidsverzekering regelen, omdat er dan in principe niemand hoeft te betalen. |
|
||||
|
||||
Als je het via de verzekering wil doen zal het via de WA van je vriend moeten. Mogelijk heeft hij daarop een eigen risico. Daarnaast heb je ook nog kans dat de verzekering hier wel z'n wenkbrauwen over zal fronsen, temeer daar je zelf achter het stuur zat en in principe heb jij dus de aansprakelijkheid/verantwoordelijkheid...
Voor wat betreft het niet verliezen van vriendschappen klinkt je bericht alsof je wel een beetje die kant op gaat. Als je het mij vraagt doet je vriend een keurig voorstel om de schade 50/50 te delen?
|
||||
|
||||
Heel vervelend zo een ongelukje.
Mochten je scharnieren krom zijn en heb je een nieuw stuk plaatwerk hier voor nodig, dan mag je dat hier wel uit een golf komen slijpen. Is niet ver weg en auto gaat toch naar de sloop. GR Joey
|
|||
|
|||
Vervelend, maar valt wel mee als ik het zo bekijk. Zou het niet via verzekering doen. Deurtje haal je voor 75 - 100 euro op de sloop. Middagje sleutelen en je bent klaar.
|
||||
|
||||
Een deurtje kan via ons forum voor nog minder ik zou eerst een ander deurtje erin hangen en kijken hoe die zit. ben je voor 25 euro klaar!
edit: hierzo! http://www.volksforum.com/forum/sho...light=golf+deur
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 13-02-2012 at 19:00. |
|
||||
|
||||
Ja ik had het zo in gedachten.
Alleen een deur = ga ik die vriend van mij niet mee lastigvallen = Ik betaal dat dan meer werk = het liefst via verzekering die maat van mij heeft waarschijnlijk niet genoeg genoeg geld om de reparatie te betalen, ook al is dit maar de helft van het totale bedrag. Hij heeft vanochtend opgenomen met zijn verzekeringsagent. hij heeft geen bijkomende eigen risico. ik ga echt niet zitten mauwen om een deur, want dat is tientjes werk. ik wil het echter wel goed opgelost hebben. Hij hoeft als het goed is niks te betalen als we het via de verzekering regelen en ik evenmin. iig bedankt voor jullie antwoord. ik hoop dat de schade meevalt. Als er iemand nog plaatwerk heeft liggen in die kleur hoor ik het graag. gr Maarten |
|
|||
|
|||
Even goed de scharnieren links en rechts vergelijken van de deuren, waarschijnlijk is het alleen de deur.
Zal alleen lastig te vinden zijn in t zwart.. Neem m anders morgen even mee naar school, kijken we dr effe naar Gr Rick |
|
|||
|
|||
deur kost 3 tientjes ofzo.. niks van te zegge
|
||||
|
||||
Yep.
effe een deurtje lenen. en hopen dat je geen richtwerk over houdt aan de A-stijl............. ff een tijd mee rijden en hopen op de juiste kleur.ergens te vinden.....maar 100% zelfde kleur krijg je niet.....of ze moeten samen in de spuitcabine beland zijn af fabriek. verschillende batches lak hebben allemaal licht pigment verschil en dat de donor auto exact hetzelfde behandeld is. veel buiten in de zon...altijd in de stalling. lief in de was zetten iedere maand.. allemaal invloed op de lak. Succes. maar zoals ik al eerder zei. hoop dat je geen richtwerk aan de A-stijl hebt. Groetjes |
|
||||
|
||||
Ik heb inmiddels een deur gevonden en ook een voorscherm, allebei in de kleur L041.
De verkoper beweert echter dat de voorschermen van een G60 afkomen en dat deze ´breder´ zijn dan die van een gewone CL zoals ik die heb. Weet iemand of dit zo is? Ik heb nog een setje dikke lijsten voor op de wielkasten en dorpels liggen. Ben alleen bang dat hij voor breder is dan achter omdat de randen dan breder zijn. Weet iemand hoe het zit met deze voorschermen?? gr |
|
||||
|
||||
Nee. G60 schermen zijn wel anders maar niet breder. Ze hebben een stuk op de rand verwijderd zodat je meer plaats hebt voor bredere velgen. Je moet bij G60 schermen dus wel met verbreders werken maar zover ik weet passen gti verbreders ook gewoon.
|
|||
|
|||
Denk niet total los heb zelf is een ongelukje gehad (kreeg geen voorang) en dat grapje koste 800 euro en heb k gewoon netjes vergoed gekregen! zonder total los verklaring maar het kan zijn dat de waarde van je auto minder kan zijn dan het bedrag voor de reparatie hoger is dan de waarde maar hoeft dus niet perse! maar denk dat dit wel relatief goedkoop kan worden verholpen! iniedergeval succes
|
||||
|
||||
Maar wat moet ik dan veranderen als ik de schermen van de G60 koop en hem op mijn golf zet?
Heb er gewoon de originele velgen onder zitten nu. Begrijp het niet helemaal sorry |
|
|||
|
|||
Niks veranderen
|
||||
|
||||
jawel,hij moet lijsten gaan plaatsen om de uitsparingen af te dekken toch?
edit misschien helpt een plaatje; dit is een g60scherm; nog een keer edit,ik had niet gezien dat zijn auto al lijsten had.dus die moet je overzetten,en dan vastplakken[popnagelen gaat niet ivm ontbreken van de rand]de g60 lijsten passen er ineens op maar zijn een stukje breder,dat wilde je niet toch?
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. Last edited by De Pul : 27-02-2012 at 23:15. |
|
||||
|
||||
Ik zie vierkante gaatjes in die rand. Zijn deze hetzelfde als bij een gewoon voorscherm?
Is hij dan voor niet breder dan achter als ik er die G60 lijsten op zet? Of vallen deze over die brede rand heen? G60 lijsten lijkt me op zich wel gaaf maar wil liever niet dat ie dan voor 'breder' is dan achter. Als ik die G60 schermen monteer kunnen er geen gewone lijsten op neem ik aan? bedankt voor het antwoord. |
|
|||
|
|||
hallo,
een g60 scherm heeft 2 vierkante gaatjes, en er mist een stuk uit de boog.(en volgens mij mist ook de binnenste rand) een normaal scherm heeft die 2 gaatjes niet en de boog ,loopt aan een stuk door.. De normale wiellijsten gaan wel passen op de g60 schermen maar je moet ze alleen op een andere manier vast zien te krijgen (plakken??) want je mist die rand aan de binnenzijde waar deze lijsten orgineel op gepopnageld zitten.. Als je G60 lijsten op de voorkant zet en op de achterkant niet, dan ben je vooraan inderdaad breder.. dus je moet of de achterkant er ook bij scoren, of gewoon je orginele lijsten monteren hoop dat je hier wat aan hebt. mvg