#1
|
|||
|
|||
verschillen van de pl en de kr gti16v
ik heb nou al een beetje zitten zoeken hierzo maar heb mischien iemand in 1 x alle verschillen van een pl en een kr blok...
heb mijn golf gekocht en zou een kr blok in zitten.. wil dit alleen ff controleren.. heb er namelijk allemaal boekjes keuring raporten en de stempels in de boekjes met de km standen en nu lijkt het mij eigenlijk dat het orginele pl blok er gewoon in zit en de kat weg is gehaald.. iemand mischien een duidelijke foto van kr met iets waar ik het goed aan kan zien.. of mischien nog beter foto pl en kr.. alvast bedankt! |
#3
|
||||
|
||||
waar omcirkelt is staat op de onderblok een een nummer met daarvoor ofwel kr of pl
dan weet je zeker wat je hebt |
#4
|
||||
|
||||
De verschillen zijn inderdaad van buitenaf slecht zichtbaar. Even kort de inlaatbrug lospakken en naar de motorcode kijken.
__________________
VWClubParkstad |
#5
|
|||
|
|||
KR heeft 2 leidingen meer aan de brandstofverdeler
Deze gaan dan naar de warmdraairegelaar[boven de versnellingsbak] De PL heeft deze niet. Daar zit naast het luchtfilterhuis een ronde pot |
#6
|
|||
|
|||
Okeee dank je voor de informatie ik ga hetnu wel vinden!!!
|
#7
|
||||
|
||||
en wat dacht je van het 'kastje' rechts onderaan de spinnenkop?
|
#8
|
|||
|
|||
het type blok wat nu in de auto ligt met kenteken yz-83-vy is een KR blok.
het originele blok was een PL zoals de papieren ook aangeven (129pk) de verschillen van KR-PL zijn kr heeft: -alleen nullast schakelaar op de gasklep -warmloopregelaar aan het zijkant van het blok,oftewel 2 extra leidingen na het zijkant van het blok. -andere spinnekop en luchtfilterbak. -andere kabelboom. -andere STK -geen lambdasonde -gasklep is anders (zit een vaccuumslang aansluiting minder op maar kun je uitwisselen dmv afdoppen. |
#9
|
|||
|
|||
Ok ja ik wist het niet zeker... en heb een vriend die doe keuren gevraagt voor kat probleem omdat k die nu niet heb.. en hij gaat hem zo echt niet door keuring krijgen.. dus wou of proberen hem om te laten keuren op kenteken na kr.. of een racekat kopen en dan vanaf de kat naar een powersprint uitlaat gaan groep a gewoon iemand goeie ideen?
|
#10
|
|||
|
|||
De racekat wel met het keurmerk zodat deze door keuring kom uiteraard
|
#11
|
||||
|
||||
Toegestane CO uitstoot wordt niet bepaald door motorcode, maar door bouwjaar en eventuele code op kenteken.
PL en KR mogen in principe dus dezelfde uitstoot hebben en aangezien deze van vóór 92 zijn hebben ze beiden geen kat nodig. (tenzij dit d.m.v. een code op kenteken staat)
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#12
|
|||
|
|||
ja en op kenteken sta dat u9 ofzo.. en daarom zou die een kat moeten hebben.. dus d8 als ik nu doormiddel van omkeur het voor elkaar zou krijgen zonder kat.. dit beter en mis goedkoper gaat zijn als met kat.. weet alleen dus niet op dit gaat lukken
|
#13
|
|||
|
|||
Zou gewoon maar eens met de rdw gaan bellen. Heb zelf een rallye met u9
op kenteken die ze ook niet goed wouden keuren. Rdw gebeld en die zei dat u9 niet meer van toepassing is. En toen gewoon goedgekeurd zonder kat. |
#14
|
|||
|
|||
Hmm dan ga ik morgen is bellen.. wou net bellen maar is maar tot 5.. heb gelukkig geen haast moet pas juni gekeurt worden.. maar dan is die weet helemaal prima..
|