|
||||
|
||||
Ventiel maten
Weet iemand welke ventiel maten er allemaal zijn ??
Ik ben op zoek naar ventielen maar ik vind (vaak) alleen 8,3mm en 11,3mm ventielen. Als ik mijn ventiel gat opmeet meet ik (ergens) rond de 14mm. Maar deze maat (of alles om de 14mm heen) kan ik niet vinden. Ik heb een (standaard) BBS velg dus ik zou zeggen dat het niet zo heel spannend zou moeten zijn, iedereen zegt bij BBS dat het "een normale 8,3mm maat" moet zijn, maar ik meet toch echt 14mm.
|
|||
|
|||
gaat t niet om de lengte van t ventiel?
naar mijn weten is er maar 1 dikte. echter de lengte is wel verschillend. zo heb je korte en(je raad t al) lange ventielen!
|
||||
|
||||
klopt, maar het gaat echt om de aansluit diameter van het ventiel.
|
|||
|
|||
er bestaat nog een maar groter maar dat is voor zover ik kan vinden rond de 16 mm. Zoek maar eens op tr-415 ventielen. In stalen kever velgen zit deze grotere variant standaard.
|
|
||||
|
||||
inderdaad, heb even ge-googled en de TR-415 benodigd een gat-maat van 15,9 mm.
Dit zou hem wel eens kunnen zijn, ik had het met een rolmaat gemeten, en dan is het ergens voorbij de 14mm, dus een heeele slechte meting. Ik zal morgen eens met de schuifmaat gaan meten, maar van alle ventielen lijkt dit hem te zijn.
|
||||
|
||||