|
|||
|
|||
Gespoten bumper schoonmaken
De vorige eigenaar heeft bij mijn golf 2 de bovenrand van de G60 bumpers zwart gespoten met bumperspray.
Dit ziet er niet uit . Donkere en lichte plekken en veels te donker enz. Hoe krijg ik die verf het beste eraf zonder de structuur te beschadigen ? Zodat ik gewoon weer de originele kunstof kleur krijg. |
|
|||
|
|||
niemand een idee ?
|
|
||||
|
||||
Ben bang dat je dat niet gaat lukken...misschien optie met hoge druk te blazen? Wie weet dat de verf niet goed vast zit en eraf bladdert zo...
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
|
||||
|
||||
Als je eens zon verf föhn gebruikt? Misschien bladert dat spul er dan zo af. Want als de structuur er nog in zit. Dan heeft hij het ook niet geschuurd voordat hij dat spul er op heeft gespoten.
Ik zou het eens voorzichtig met een föhn proberen. Niet te lang op eens plaats houden. Maar dat weet je zelf wel neem ik aan |
|
||||
|
||||
Als het goed vast zit, gewoon overspuiten in de structuur.
|
|
|||
|
|||
Ik zou het gewoon schotschen en overspuiten. Niet proberen eraf te halen mocht je dat wel willen kun je het er wel af krijgen met thinner.
|
|
|||
|
|||
Ik wil ze eigenlijk liever niet opnieuw spuiten.
Gewoon de originele structuur zonder verf behouden en dan netjes in de "bumpershine" zetten. |
|
||||
|
||||
Nieuwe kopen.
Sorry, maar als het er echt goed op zit gelakt, krijg je het er echt niet zomaar af. En het verf wil er misschien wel af, maar dan jij wilt de bumper ook nog netjes houden. |
|
|||
|
|||
Quote:
thinner zou ik pas als laatste gebruiken want daar kun je wel een witte schijn kunnen krijgen op je bumpers. denk ook dat je het beste eerst probeert met warme hoge druk eraf te spuiten , als dat niet gaat probeer eerst eens met purpose cleaner of een ander kuis merk miss gaat dat wel want het is maar spuitbus ,, daarna zou ik pas met oplosmiddelen beginnen zoals ontvetter en thinner grt mike |
|
|||
|
|||
Thanks. Zal eens het 1 en ander proberen.
|
|
|||
|
|||
ben ook wel benieuwd eigenlijk....
|
|||
|
|||
Ik ook.
Niks werkt !! |
|
||||
|
||||
Thinner ook niet?
|
|||
|
|||
Quote:
nope |
|
|||
|
|||
Zo ziet het er dus (niet) uit :
|
|
|||
|
|||
tja ik denk dat je dat niet meer goed krijgt , volgens mij is het er een beetje ingefreten zoals ze zeggen
misschien naar een carrossier brengen om het te laten schuren en te spuiten als je het terug proper wilt hebben. maar hetzelfde als origineeel ga je dat niet meer krijgen denk grt |
|
||||
|
||||
Schuren, structuur spuiten, weer semi zwart, en weer als nieuw!
|
|
|||
|
|||
Ben nu met een verfbrander en een plamuurmes bezig.
Dat gaat opzich prima. Straks kijken wat er na ontvetten enz overblijft. |