#1
|
||||
|
||||
Golf 1 1980 ""project"
Na een tijdje al mee te lezen hier op het forum zou ik dan ook mijn project ma laten zien,
het gaat om een Volkswagen Golf 1 van bouwjaar 1980, na lang rond te zoeken en twijfelen om een golfje 1 te kopen had ik er 1 gevonden van bouwjaar 1983 die later toch te rot bleek te zijn voor mij, en verkocht. een paar werken daarna werd mij golfje 2 verkocht, toen helemaal geen auto meer, direct de dag erna een audi a4 ophaald na de auto waar ik dagelijks in rij een audi a4 een beetje na mijn smaak hebben gemaakt te hebben. begon het toch wel weer te kriebelen om een golfje 2 of 1 te hebben, liefst met een dikke motor ma daar betaal je dan ook na, na veel zoeken en met vaders overleggen en een zoek actie ik werking te laten zetten hebben we er 1 gevonden. het is een golf 1 uit 1980 ma wel met een 1.1 gg motortje en uit duitsland. na dat we er zijn wezen kijken bleek het casco nergens rot te zijn alleen de lak was vergaan ma daar was de prijs dan ook na. de dag er op nogmaals terug gereden en de auto opgehaald. eenmaal thuis aangekomen de auto ma voor het eerst gestart. auto stond al van 2004 stil we hebben een beetje nieuwe benzine in de carb gegooid en na een tijdje te starten sprong die aan. een goed teken dus. de auto ma op de plek gezet waar die de komen de tijd zou blijven staan, aangezien dat de lak bij geschuurd was en op sommige tot aan metaal ben ik hem ma begonnen kaal te maken, om het te rollen of te spuiten, na hem kaal te hebben hebben we hem kaal geschuurd en thuis in de spuit/grondverf gespoten. ma toen wat zou ik doen rollen of spuiten? na rond vragen wat spuiten ging kosten rond de 1300euro na lang overleggen en zoeken had ik iemand die zonder bon wou spuiten voor 800euro direct gezet afgesproken wanneer een week later haalde hij de golf 1 op. na een tijdje rustig te zijn geweest kwam de golf terug van de spuiter( a een maand). na dat de auto terug kwam hebben we stap voor stap weer opgebouwd. wat gaan we nou doen de motor opknappen orginale laten of r6 carb wat gaan we doen, na een tijdje toch de standaart onderhoud gedaan aan de motor en hij begon steeds beter te lopen. ja toen was ik om er zouden r6 carbs op komen na zoeken een setje kunnen vinden en kopen tevens ook een supersprint uitlaat gekocht. was ik bij een monteur die me zou helpen daarmee komt opeens met een voorstel waarom deze 1.1 op r6 waarom geen 2liter 16v abf motor erin te bouwen? toen dacht ik wat gaan me dat kosten dan?? nou weet er 1 te staan wat je op mag halen voor 400euro. gisteren wezen kijken en met de man afgesproken dat het goed was en dat is woensdag hem zou ophalen. was ik er vandaag om een accu op te halen en wat bleek de motor lag klaar dus direct ff opgehaald. dus er komt een 2liter 16v in te liggen. Hier bijna klaar! morgen gaat waarschijnlijk de golf voor het eerst na de rdw om op kenteken te zetten. grtz Gbgolf! Last edited by gbgolf2 : 17-01-2012 at 23:33. |
#2
|
||||
|
||||
mooie foto's
__________________
Daily : geen VAG .... Project : Kever 1200 1983 |
#3
|
||||
|
||||
Zal proberen om zo snel foto,s te uploaden!!
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
staan er paar bij! |
#5
|
||||
|
||||
ff tijd voor een kleine update,,
we hebben van de week de motor uitgebouwd! na lekker bezig te zijn geweest natuurlijk ook een keer vast komen te zitten:S nu stuit ik op een paar problemen? misschien dat jullie daar mee verder kunnen helpen? de bak wat er nu bij zit, word de km teller digitaal aangestuurd! aangezien ik de orginale teller wil behouden zou er denk ik een andere bak onder moeten komen? zoja welke? kabel geschakeld of met stangen? tevens welke steekassen en fusee's kan ik het beste gebruiken? gewoon die van de seat of?? over de benzine pomp, kan ik het beste van een cabrio 2h gebruiken ma moet je dan ook de orginale benzinetank vervangen? alvast bedankt met het meedenken! grtz gbgolf! |
#6
|
|||
|
|||
heb je die zilveren golf toevallig in de buurt van Lingen gekocht? Ik ben daar ooit eens wezen kijken naar een golfje, en toen stond hij bij volgens mij een mazda garage..
|
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Pff daar vraag je me wat volgens mij niet want toen ik hem kocht stond die bij een flat in zoon achterstand buurtje dus. |
#8
|
||||
|
||||
gisteren was het dan zo ver de golf is eindelijk ingevoerd! zou iemand mij titel naam veranderen naar golf 1 ABF "project"??
|
#9
|
||||
|
||||
nou mijn kenteken is bekent 51-TJG-7 het is niet anders hier moet ik het meedoen;(
ma goed nu snel de auto verder apk klaar maken uitlaat iets beter hangen en nog opzoek na een schroefsetje. en dan klaar maken voor 4 maart mocht iemand nog een goed tweedehands schroefsetje liggen pm maar!! groetjes gbgolf2 |
#10
|
|||
|
|||
hoi mijn vraag is hoeveel pk levert een 2.0 16v abf motor nou standaard
ben ook bezig met een golf 1 maar ben er nog niet uit wat voor blok er in gaat? |
#11
|
||||
|
||||
150pk toch af fabriek...
|
#12
|
||||
|
||||
Zo die golf 1 mag er wezen succes met je project groeten
|
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
na mijn weten klopt dat! de rest bedankt voor de positieve reactie's!! |
#15
|
||||
|
||||
na een tijdje stil hier zijn geweest ma ff een update,
26 maart begonnen met het motorblok eruit te halen, binnen 2 uur er alles uitgehaald. alles thuis opgehaald voor de ombouw na 2liter 16v abf smiddags bezig geweest met de motorsteun van de donor auto(opgehaald bij arie van een golf 1 gti) eruit geboord geslepen, kort daarna de 1,1 steun eruit geboord en geslepen, daarna samen met de collega de steun weer op de plek gelast. toen snel na een oud collega van hem om 16v bak steunen op te halen. na die gemonteerd te hebben kon het motorblok erin gehangen te worden. hij hing in 2 rubber achterste motorsteun paste niet?? na die aan gepast te hebben, verder opzoeken na onderdelen zo ook na de voorste motorsteun, na hier goed gezocht te hebben op volksforum kwam ik er 1 tegen bij arno2000 na die opgehaald te hebben wat alles een beetje te snel ging kwam ik later nog een keer bij hem op 100mm steekassen opgehaald te hebben. na de voorste motorsteun te hebben gemonteerd hing de motor er voor goed in dacht ik niet dus want de spanner van de multiriem was door het ongeluk kapot geknapt:S overhoofd gezien oops:O die dus snel besteld smiddags konden ze hem pas lever, half 5 eindelijk de spanner direct gemonteerd kom je er achter dat het motorblok maar 2 mm van de chasisbalk hing hebben we het motorblok eruit gehaald en de chasisbalk aangepast. toen de motor weer terug gehangen, met genoeg spelling toen bezig gehouden met de uitlaatgedeelte,, een spaghetti opgehaald + kat vervanger. na gekloot te hebben om de spaghetti te monteren zit die dan eindelijk paste allemaal ma net net:S omdat ik een 45 mm middenpijp heb van supersprint met aansluiting na 60mm moet er een andere onder komen dus de uitlaat even laten wezen hoe het nu is. toen ma bezig gehouden met het schakelmechanisme. na die een plek te hebben kunnen geven, en paste en werkte. tot zo ver zijn we nu gekomen. zal van de week even beter foto's maken. nog te doen lijst,, kabelboom ophalen plaatsen word omgesoldeerd benzineleiding plaatsen + pomp steuntje maken rem adapter voorkant kopen golf 1 (iemand liggen pm ff) middendemper golf 1 60mm (iemand liggen pm ff) (hier op volksforum word er 1 aangeboden man reageerd alleen niet:S) achteras ombouwen na schijfremmen. hoop hem einde van de maand begin nieuwe maand lopend te hebben. dan omkeuren na 2liter + taxatie. |
#16
|
||||
|
||||
Ziet er goed uit!
|
#17
|
||||
|
||||
Toch een leuke hobby hé!
doe zo voort zou ik zeggen en dan komt da dik in orde!!!
__________________
Ik hou van groen! Dan kun je tenminste doorrijden! |
#18
|
||||
|
||||
hij loopt,,
https://www.facebook.com/#!/media/set/?set=vb.1537839662&type=2 nog te doen,, achteruitlicht kabel omsolderen, oliedruk sensor / kabel omwisselen. rdw keuren |
#19
|
||||
|
||||
na bijna 2 maand gereden te hebben, viel elke keer de motor uit stotteren, bokken. samen met js autosport erna gekeken te hebben, en veel dingen te vervangen hebben. halgever vervangen bdp sensor van facet(nooit kopen ga na de dealer!) telkens wel vonk geen vonk na een orginale geplaatst te hebben had ik op alle delen spanning ma de motor wou niet aanslaan:S na een paar keer te hebben gezegd volgens mij ligt het probleem in de computer omdat hij op de sofware van een 93 abf motor digifant 1? en mijn orignale sofware was van een 97 abf met digifant 2. maar op de orginale chip zat een imo die er niet vanaf wou:S ma hij is terug bij huis en loopt tot nu perfect!
paar kleine dingen doen uitlaat omlassen koppel stuk spaghettie ( bleek van een 1.8 small blok vergleken met een abf motor. achter uitrijlicht om sloderen en dan rdw keuren! weet wel dat een wolf in schaapskleren is geworden verschillende bmws mercedes eruit getrokken met blije gezichten van de eigenaren tot de volgende keer ma weer. |
#20
|
||||
|
||||
|