#1
|
||||
|
||||
Alle 1.8 motoren geschikt voor carburateur?
In mijn golf ligt een 1.8 carburateur motor , volgens mijn een motorcode EV. Nu ben ik aan het rondkijken voor eventueel een andere frissere motor en vroeg ik mij af of de injectie en/of monopoint injectie motoren ook geschikt zijn om op een carburateur te lopen. Zo word een nieuwe motor uitzoeken wat eenvoudiger en kan ik ook kijken naar eventtueel een golf 2 of drie motor.
Zou ook een 2.0 8v hiervoor gebruikt kunnen worden? Graag hoor ik van jullie, |
#2
|
|||
|
|||
EV is al een GTI motor dus denk dat je nu een EX hebt, of al eens een onderblok/kopwissel gehad. Maar alles kan in principe bij een GTI gewoon even de injectorgaten afdoppen en klaar ben je. 2L kan ook maar moet er even een afdichtplaatje tussen je spruitstuk komen om de injectorgaten in de inlaatpoort af te dekken. Deze zijn niet rond zoals bij een 1.8 maar er zin nog een ovaal gat boven aan vast tbv de injectoren in het spruitstuk. Je kan ook gewoon een 1.8 kop op de 2L plaatsen is het ook opgelost. Je ziet er zijn legio simpele oplossingen en alles past. Succes ermee
|
#3
|
||||
|
||||
Er is een boel te combineren begrijp ik, zijn er kant en klare oplossingen voor het dichtten van injector gaten? een soort busje/propje o.i.d.? of is dichtlassen het meest voor de hand liggend.
|
#4
|
|||
|
|||
Injectorhouders eruit draaien en past zo de stop in van de versnellingsbak. (zelfde draad, of gewoon even inwendige inbusbouten halen bij de fabory of iets dergelijks met dezelfde draad) of je kunt de injectorhouders eruit draaien en er een schijfje,muntje in leggen en dan de houder er weer in draaien maar ben ik zelf niet zo n voorstander van.
|
#5
|
||||
|
||||
Ík kan wel zo'n verloopplaat voor je regelen voor een 2.0 kop.
Ik zou wel zoiezo voor een Zenith (2B) gaan. Anders heb ik hier nog een compleet K-jetronic systeem liggen met aangepast inlaatspruitstuk met KR gasklep.
__________________
Oldy: VW Scirocco LS '74 Daily: Audi 80 2.8 Quattro Project: VW Scirocco GT(i) |
#6
|
||||
|
||||
merijn je hebt nu motorcode ex iig, jammer dat deze niet meer voldoet, hij liep toch weer goed? wil je de weber hergebruiken op het nieuwe blok?
|
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Wat voor verloopplaat Wim? om een 2.0 kop op een 1.8 onderblok te monteren? Ik heb een vervangingscarburateur van weber, deze wil ik graag behouden. Het liefst wil ik weer met een carburateur rijden, vind dat gewoon mooi |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Hee frank, ja het loopt weer goed hoor Frank. Maar toch voelt het allemaal ff anders aan allemaal. Ik ben nu beetje aan het uitzoeken wat eventueel de mogelijkheden zijn. Als ik een blokje tegenkom met een lage KM stand ( zal wel zeldzaam zijn natuurlijk ) leg ik die op de plank voor als het er ooit van komt. |
#9
|
||||
|
||||
duidelijk, een 2liter zou dan natuurlijk wel lekker zijn!
|
#10
|
||||
|
||||
Ja, inderdaad. Wil zoiets graag proberen. De weber, zou die genoeg opbrengst hebben? Anders moeten er twee op
|