#1
|
|||
|
|||
Golf 2 diesel van analoge klok naar toerenteller
Ik had eerst een tellerbak met een analoge klok, maar nu heb ik een tellerbak met een toerenteller gekocht voor mijn Golf 2 turbodiesel. Ook heb ik een nieuwe dynamo gekocht, omdat op mijn oude dynamo geen w-aansluiting zat. Maar aangezien ik geen w-aansluiting had, zal er ook wel geen 'voorbereiding' liggen in de auto en in de stekkers. Maar wat en hoe kan ik er voor zorgen dat mijn tellerbak (en toerenteller) dadelijk vlekkeloos werkt? Het gaat hierom een tellerbak van een Golf 2 diesel (bj1985) met 2 stekkeraansluiting.
|
#2
|
|||
|
|||
Maak gewoon anders ff 1 topic aan voor al je vragen.
__________________
Golf Rallye Golf 8 GTI Caddy 2.0TDI |
#3
|
||||
|
||||
ik heb gewoon de tellerbak verwijderd en de andere erin gestoken, past 1:1
toerenteller werkte niet bij mij, dan ff onder de kap gezocht naar die W-klem en men dynamo heeft die. aan de aansluitingen van de dynamo vond ik ook een loshangend stekkertje (dacht rode kabel), die bij de dynamo ingeplugd op de W klem en de toerenteller werkte. bij mij is de volledige kabelboom voorzien ook al had ik geen toerenteller. rode draadje met zwarte klem op deze foto: en zoveel dashboards had ik nodig om het werkend te krijgen: had eerst eentje met 1 stekker, is met geen mogelijkheid passend te krijgen, dan had ik er ook eentje liggen met 2 stekkers van een 1.3 benzine met klokje. ook deze plastiek was niet passend te maken. dan heb ik er nog eentje gevonden van een 1.8benzine met toerenteller, ook hiervan is de folie niet passend te maken, en uiteindelijk vond ik een 1.6D dashboard met 2 stekkers. past 1:1 en werkt direct dus niet lopen knoeien met andere dahsboards, er zit teveel verschil in (noghtans beweren ze op internet dat je ze kan ombouwen met die folie te verwisselen)
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#4
|
|||
|
|||
Bedankt voor de duidelijke foto. Maar bij mijn Golf zat er een dynamo op zonder W-aansluiting, dan zal er waarschijnlijk ook niet een rode draad die je op je w-aansluiting past aanwezig zijn, ofwel? En als die rode draad niet aanwezig is hoe kan ik dan toch zorgen dat mijn tellerbak het doet? De goede tellerbak (2 stekkers en een toerenteller voor een Golf 2 diesel) heb ik inmiddels al.
|
#5
|
||||
|
||||
die rode draad moet dus van de dynamo naar het dashboard geraken. t zou mij verwonderen dat ze bij u die draad niet in de kabelboom zouden gestoken hebben. volgens mij zijn al die kabelbomen hieral voor voorzien. bij mij zat er ook geen toerenteller en de W-klem op de dynamo was niet aangesloten (misschien is er ooit al een andere dynamo in gekomen). en toch was die rode draad aanwezig. gewoon ingeplugged op de dynamo en die werkte.
kijk anders ff onder de kap of er bij de dynamoaansluiting geen losse connector meer zit op een rode draad. zoniet eentje erbij trekken. ik heb geen foto waar die kabel op de dashboardaansluting zit
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#6
|
|||
|
|||
bedankt, nu kom ik er wel aan uit.
|
#7
|
|||
|
|||
Ik had gister geprobeerd de tellerbak aan te sluiten. Maar ik heb alles afgezocht in mijn motorruimte en dashboard en alle overige stekkers/draden geprobeerd, maar ik heb op de een of andere manier geen voorbereiding kabels liggen voor mijn toerenteller liggen. Maar ik weet dat er 1 draad van de w-kabel naar 1 van de 2 stekkeraansluiting moet, maar moet deze draad voorzien van een relais of zekering? En in welke van de kleine stekkeraansluitingen van 1 van de 2 stekkers van de tellerbak moet dit draadje komen? Alvast Bedankt
|
#8
|
||||
|
||||
dit kan je misschien helpen, ff snel doorlezen en je zal zien dat de bekabeling er heel zeker in moet zitten.
als laatste antwoord stond er dat bij de dynamo bij hem de rood/zwarte draad op de D+ klem zat en niet op de W+ http://www.vwforum.nl/golf-i-ii-iii...-t63820-15.html
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#9
|
|||
|
|||
Bedankt voor de link, hopelijk gaat hierdoor mijn toerenteller werken.
|