#1
|
|||
|
|||
Revisie Mk2 16v, wat zijn de opties?
Het motortje heeft naar alle tevredenheid sinds de aanschaf alweer 11.000 km gelopen. Er zijn wel wat kleine mankementjes waarvan de meest hoorbare tikkende kleppen zijn. Dat mag ook wel bij 227.000 km. Aangezien ik nog een poosje verder wil rijden met dit fijne karretje (gisteren in een Kia Rio gereden, nou, doe mij maar een Golf 2) denk ik aan de volgende opties:
1. Het reviseren van het blok. - helemaal - of gedeeltelijk, zoals alleen de kleppen en lagerschalen. 2. Blok uit bijvoorbeeld Mk3 gti 16v inbouwen, met een acceptabele km-stand. Ik kan niet kiezen...
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#3
|
|||
|
|||
da's een goed argument, plus dat je ook de rest van de auto om moet bouwen om die andere motor te laten werken.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#4
|
|||
|
|||
O ja, is het trouwens ook niet logisch om de versnellingsbak te reviseren meteen???
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#5
|
||||
|
||||
Een andere optie is een andere KR kopen, die reviseren en daarna de motoren wisselen, en je oude blokje weer verkopen...
|
#6
|
|||
|
|||
Het is een PL maar je hebt wel gelijk dat dat kan. Maar dat zou ik doen als ik het zelf zou kunnen, waar ik niet helemaal zeker van ben.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#7
|
||||
|
||||
Ik zou als ik jou was een kr kopen die reviseren en die er dan in hangen en je oude motor verkopen
__________________
Gokken is Slecht! Wedden?!! |
#8
|
||||
|
||||
zit met hetzelfde probleem, PF blok met 280.000 km op de teller, versleten klepstoters etc etc... ik zou er graag een 6pitter in hangen, maar dat ga zo veel geld kosten (aangezien ik ongeveer 2 linker handen heb )
dus zal het revisie worden.... iemand een ID van de kosten om een 8v gti blok te reviseren?
__________________
89er Golf 2 GTi 8v (PF) 86er Polo 2 Steilheck (MH) |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Maar ff duidelijk, m'n oude motortje is dan niks meer waard (250 euro ofzo?) en ik moet wel een goed blok kopen EN dat nog laten reviseren. Ik wou dat ik het zelf kon doen... :oops:
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#11
|
||||
|
||||
250 Euro lijkt me veel voor een versleten blok, ik heb laatst een prima blok gekocht compleet voor 60 euro.
Golf 3 2.0 16V is geen optie, moet andere kabelboom op met nieuw type stekkers in de zekeringenkast. Waarom zou je een goed blok moeten hebben om te reviseren, ik zou zeggen hoe beroerder hoe beter liefst met kapotte krukas ofzo (heb er nog 2 liggen, ter overnamen aangeboden). Lekker geodkoop en dan laten reviseren met nieuwe 2.0 zuigers.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#12
|
||||
|
||||
het klopt dat je blok niet veel meer waard is dan maar die kan je er dan ik laten zitten tot de andere motor gereviseerd is en klaar om in te bouwen. De goedkoopste optie die de motor die er nu in zit reviseren.
__________________
Gokken is Slecht! Wedden?!! |
#13
|
||||
|
||||
Als je voor de Golf 3 16v gaat zou ik eerder voor de 20vt gaan. Als je dan toch gaat kabelboom kutten.
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#14
|
|||
|
|||
Quote:
Ik voel ook niet zoveel voor dat gedoe met de kabelboom. Ben niet zo thuis in de elektrische wereld. Brrrrrr. En inderdaad kun je de 1.8 ook nog opboren, of bedoel je dat niet?
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#15
|
|||
|
|||
zou het verschil maken of ik een KR of een PL neem als revisieblok? De KR heeft toch een K-jetronic ipv KE??
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#16
|
||||
|
||||
Inderdaad,
Een KR blok heeft: Bosch K-Jettronic Een PL blok heeft: Bosch KE-Jettronic
__________________
Passat Variant GT VR6 |
#17
|
||||
|
||||
Hier een doorsnede van een KR
Ik wordt gvd gek van dat gedoe met die plaatjes! tijd voor een foto upload/beter forum! |
#18
|
||||
|
||||
Kzie het jah :P
__________________
Passat Variant GT VR6 |
#19
|
|||
|
|||
Dees is uit een scirocco ofnie? Maar ik heb nu een computer meer zitten dan in een KR en een andere injectie. Een PL nemen is toch veel makkelijker?
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#20
|
||||
|
||||
Mechanisch zijn ze gelijk, het onderblok en de kop dan.
Injectiesysteem, kabelboom, nokkenas zijn anders maar daar heb je geen last van me reviseren.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |