|
|||
|
|||
digifiz geeft licht,maar geen getallen : EDIT
Yo.
Ik zit met een heel lastig probleem. Mijn digifiz (7000t) geeft licht,maar er werkt niets van. De getallen komen niet tevoorschijn, en de toerenteller,benzinemeter, .. Werken ook niet. De richtingaanwijzer-lampjes, handrem enz.. werken wel. Is er iemand die hetzelfde probleem had,of die er aan kan werken? Had via de search geprobeerd,maar niets gevonden wat me kon helpen. Ik heb hem eens losgemaakt, en de stekkers zaten allebei goed in, dus daar lag het probleem niet. Hopelijk kan iemand me helpen...
Low is the way to go... Last edited by Robin9N3 : 19-12-2011 at 22:35. |
|
||||
|
||||
Er zitten aan de achterzijde twee lampjes die het back-light verzorgen voor door je LCD paneel te schijnen.
Als je geluk hebt zijn deze stuk, gewoon los te bestellen. Ben benieuwd! |
|
|||
|
|||
Denk dat die kapot is maar zoals al aangegeven werd kun je die lampjes eerst proberen dat is aanzienlijk een stuk goedkoper als een nieuwe fiz.
|
|||
|
|||
Quote:
Bedoel je deze ? Die 12 lampjes (horizontaal) zijn van de richtingaanwijzers, handrem, ... dus daar zit het probleem al niet... Onderaan zitten ook precies 2 lampjes, oranje en witte kleur op foto ?? Heb je soms partnummer van de lampjes? Thanks!
|
||||
|
||||
Die bedoel ik!
Die twaalf zijn idd voor de symbooltjes, de onderste twee zijn voor... uhmmm wete ik niet zeker meer. Als die bovenste te het niet doen zie je ook niets van je LCD paneel. |
|
|||
|
|||
Had hem eens opengedaan en eens naar de contactjes gezien maar niets gevonden dat los zit :
Na hem terug in elkaar te vijzen, en aan te sluiten kreeg ik dit : Waar je dus wel cijfers ziet, maar niet volledig... Hij werkt dus wel nog, maar der mankeert iets... Deze week eens binnensteken bij elektrozaak, en zien wat die zeggen. Iemand die een idee heeft???
|
||||
|
||||
Dan heb je ergens een slecht contact lijkt me zo..
|
|||
|
|||
Die connector rechtsonder gaat naar het display. Haal die eens los en steek hem er terug in... kijkenwattiedoet!
|
|
||||
|
||||
Dat ziet er niet goed uit helaas. Zou ik verder niet weten.
Succes! |
|
|||
|
|||
Laat nog eens weten of je verder gekomen bent...
|
|
|||
|
|||
vaak zit het probleem bij foto 4 rechts bij het lampje daar zitten 2 weerstandjes of ze zijn kapot of ze zitten los
|
|
|||
|
|||
Ik heb Steven zijn digifiz eens geprobeerd bij mij met volgend resultaat : NIETS! De digifiz werkt ook niet!
Zou het kunnen dat er ergens probleem is met kabelboom? Iemand die me kan helpen? Of ergens anders waar het probleem kan zitten? De lampjes van pinkers enzo werken wel. Digitale gedeelte niet... Hopelijk raakt dit probleem eindelijk eens van de baan, en kan iemand me helpen. Grtz, robin |
|
|||
|
|||
Controleer goed alle aard aansluitingen, daar is de Digifiz bijzonder gevoelig voor.
|
|
|||
|
|||
Wat bedoel je juist? Aansluitingen aan de 2 stekkers??
|
|
|||
|
|||
Na lang googlen ben ik uitkomen op een probleem met massa-punt. De massa aansluiting van digifiz zou kunnen geoxideerd zijn, en daarom slecht contact geven. Iemand een idee waar het probleem nog kan liggen bij de kabels? Kan er een probleem met de voeding zijn? Grtz
|
|
|||
|
|||
Dat zei ik toch ook? controleer of de aardpunten ook verbinding maken met de min en er niet te veel weerstand tussen zit! of bedoel jij wat anders?
|
|
|||
|
|||
Wat bedoel je juist met de aard-aansluitingen? Ik had ergens gelezen dat de bruine draden van de fichen van de digifiz naar een punt lopen achter de zekeringskast, waar alle massa-kabels van de hele auto naartoe lopen, en dat daar wel het probleem kan liggen. Wat bedoel jij juist met of de aardpunten verbinding maken met de min ?
|
||||
|
||||
Aarde is een ander woord voor massa. Aarde is dus massa.
Een goede massa is heel belangrijk voor een Fizz
|
|||
|
|||
inderdaad sorry voor het misverstand!
Controleer de aarde draden tussen unit en de accu en de weerstand ertussen! |
|
|||
|
|||
Quote:
Hoi Robin9N3, Heb jij dit probleem inmiddels al opgelost en mag ik vragen hoe? Ik heb namelijk een soortgelijk probleem met mijn digifiz, willekeurige sigmenten die oplichten in het display, soms enkele, soms bijna allemaal, net zoals op jouw foto's. Maar soms start hij wel gewoon op, zoals het hoort. Mijn digifiz is enkele weken geleden door mij ingebouwd, samen met een aangepaste kabelboom. Ik heb ook een "testkabelboom" met alleen aansluitingen voor de massa (2x), de plus van de akku en een plus om hem aan te zetten. Met mijn testkabelboom doet hij hetzelfde als ingebouwed in de auto. Ik denk dat mijn probleem in de unit zelf zit. De unit heb ik ook al enkele keren uit elkaar geschroefd en ook de verbinding tussen het display en het mainboard leken mij ok. Groeten tdibertje |