#1
|
|||
|
|||
1200 'tunen'
Goedemiddag,
Op het moment ben ik in het bezit van een T2b uit 1975, ben er zeer tevreden over en hij ziet er nog prima uit. Nu heb ik een tijdje terug een Kever uit '64 gezien, helemaal opgeknapt en een echte eyecatcher, daar hou ik van namelijk. Nadat ik er een tijdje naar gekeken had, was deze ineens van het internet verdwenen. Afgelopen week was ik weer aan het zoeken naar Kevers en per toeval kwam ik hem weer tegen, hij was overgekocht door een bedrijf en die verkopen hem dus weer door. Nu komt het 'probleem' er ligt een, weliswaar prima werkende en onderhouden 1200 in, genoeg kracht geeft het wel, maar ik zou graag iets meer willen zonder veel kosten te maken en dus gewoon een nieuw blok te moeten kopen. Ik zou graag wat advies hebben om het blok goedkoop een beetje op te voeren, van die 34 die er nu in zitten zou ik er toch wel 45/50 willen maken, na wat snel zoeken kon ik er zo snel niks over vinden en dacht ik dat hier misschien wel mensen zijn die me er wat informatie over kunnen verschaffen! Groetjes, Mike |
#2
|
||||
|
||||
__________________
"73 Käfer |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Sorry dat ik zo direct ben maar goedkoope pk's in een luchtgekoelde motor gaan niet samen. Wil je uit je 1200 50pk halen reken minimaal op een 1500 euro en dan ben je goedkoop uit. Wil je rond de 45 a 50pk zoek dan een goede 1600 dubbelpoorts dan blijft het heel en zit je aan deze pk's. Een leuke gebruikte 1600 die goed draait ben je rond de 750euro kwijt maar zijn moeilijk te vinden. Wil je een compleet gereviseerde of een nieuw draaiend gedeelte als je de rest al hebt zit je rond de 1500 euro. hoe goed is je 1200 laat of geef deze eens een grote beurt en laat hem eens goed afstellen eventueel de contactpuntjes vervangen door een elektronische ontsteking dat doet ook wonderen.
__________________
T1 1959 t2a westfalia 1969 kever cabrio 1970 low t5 golf mk2 1989 |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
Dat directe is niet erg! Bedankt voor de reactie, ik vroeg me dat af omdat ik vaak gelezen heb dat er wat goedkope aanpassingen gedaan waren en daar al 5/10 pk winst mee gemaakt werd. De 1200, is zoals je als het goed is kunt lezen nog niet van mij, ik overweeg deze te kopen, en ben daar nog over na aan het denken! |
#5
|
||||
|
||||
gewoon een 1600 inlepelen is het snelste en goedkoopste gedaan. evt kan je daarvan weer uitgaan naar meer pk's door dubbele carbs enz. al is mijn ervarig dat een goede (verse) 1600 al wel lekker koppel heeft in een kever.
__________________
GAAANK is allez Remme is angst |
#6
|
||||
|
||||
kijk voor meer inspiratie eens op www.keversite.nl
__________________
Daily : geen VAG .... Project : Kever 1200 1983 |
#7
|
||||
|
||||
Aan een 1200 valt niet bijzonder veel te tunen, in ieder geval niet voor noemenswaardige vermogenstoename .
Zoals Rob, en andere, al aangeven kun je beter voor een 1300 dubbelpoorts of een 1500/1600 gaan. Voor een 1500 euro ben je dan een heel eind. Voor wat serieus vermogen kun je dat bedrag x4 doen.. Spreek jammergenoeg uit ervaring
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#8
|
||||
|
||||
wat meer PK's uit een 1200?
turbo erop en je schrikt je rot!! http://www.keversite.nl/forum/viewt...hp?f=19&t=25646 |