#1
|
|||
|
|||
Start problemen
Hallo Volkswagen vrienden,
Het laatste half jaar heeft mijn golf behoorlijk wat problemen met starten. Dacht eerst dat het kwam door een slechte accu, dus accu vervangen voor een nieuwe. Vervolgens weer steeds accu leeg, dus ook maar de dynamo vervangen. Maar op een of andere vage manier, krijgt ie soms de startmotor niet goed rond. De ene keer heeft ie veel pit, en draait ie makkelijk rond, en 2 minuten later is het ineens veel moeite, en zie ik m'n MFA display steeds uit gaan (lege accu?) Wat zijn de symptomen van een kapotte startmotor?
__________________
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V |
#2
|
||||
|
||||
ik zou eerst die startmotor eens uit elkaar halen, schoonmaken en de koolborstels vervangen als mijn auto dit deed...
__________________
ga lekker fietsen : brAllez, Studio Peugeot |
#3
|
|||
|
|||
Je hebt het over slecht starten.
Vaak praten mensen over slecht starten terwijl ze slecht aanslaan bedoelen en die 2 dingen zijn een wereld van verschil van elkaar. Nooit zomaar dingen gaan vervangen als je niet duidelijk weet wat het is. Misschien heb je lekstroom en dat daardoor de accu leeg raakt en niet voldoende kracht heeft om de startmotor rond te krijgen. Bekijk de massa ook even van je startmotor of massa op het blok. Succes
__________________
Golf Rallye Golf 8 GTI Caddy 2.0TDI |
#4
|
||||
|
||||
hallo
zou idd maar eens voor andere startmotor gaan .. dynamo gemeten .. dat hij voldoende bij laad . als er geen genoeg spanning is .. krijg je ook zulke probleemen . succes . |
#5
|
|||
|
|||
Dynamo nagemeten, geeft rond de 14 Volt dus dat moet goed zijn... Ligt denk ik niet aan lekstroom want zelfs met flinke startkabels erop gaat de startmotor nauwelijks rond...
__________________
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
hallo vervang hem dan maar .. dan is die kapo .. ben jij van probleem af .. vrgr gooigolf |
#7
|
||||
|
||||
vervangen hoeft niet meteen volgens mij, gewoon even open halen en goed schoonmaken, vers likej vet hier en daar en andere borstels erin en dan kom je vaak een heel eind... (tip: biertje erbij, sleutelt wel zo lekker ;-))
__________________
ga lekker fietsen : brAllez, Studio Peugeot |
#8
|
|||
|
|||
weet niet heel zeker, maar wat ik toen vergeten ben met vervangen startmotor was de startmotor ophang kogellager, het lager wat aan de motor zit in het startmotor gedeelte daar waar de as van startmotor in ophangt, die kan kapot zijn waardoor de startmotor kapot lijkt maar gewoon vastloopt op de kapotte kogellager... het ouderwets op de as tikken buitenkant zal dan ook weinig goeds doen.
tweede optie is een nieuwe startmotor relait proberen, het ding thuis zelf uit elkaar halen is niks waard. Last edited by flipje : 16-12-2011 at 02:34. |