#1
|
|||
|
|||
Golf 1 TFSI project: immobilizer probleem
Hallo dan :-)
Ik ga binnenkort bezig met dit project, ik heb alleen nog een probleem (net zoals iedereen) met de immo.. Ik weet dat JD een immo defeat kan uitvoeren, helaas kost dit 650/700 euro; voordeel is dan wel dat je voor 1000 ook nog een chiptuning erbij krijgt. Da;s leuk. Toch wil ik eerst proberen om de immo te houden; gewoonweg vanwege de kosten. Komen we bij mijn vraag: Waar is het immo van afhankelijk; dus wat moet je erbij inbouwen om het werkend te krijgen? Beginnetje: - Tellerunit - ECU - Fuel ecu (ofzo?) - Ring van contactslot voor de rfid chip in je sleutel - Canbus Ervan uitgaande dat idd werkt loop ik direct tegen het volgende probleem aan: ik heb nog maar 1 lambda sonde (geen cat meer) = fout = limp mode. Kan je dit zelf eruit programmeren (vag-com) of kom je dan toch weer bij de heer JD uit? Er zijn een aantal opties dus: Optie 1: Bij Qpeng voor 880 pond een TFSI set kopen bestaande uit: immo defeat, custom kabelboom, nieuwe engine map, en behouden van standaard instrumenten golf 1. (nadeel is: standaard map, extra ecu erbij, en nog niet bewezen goed) Optie 2: Nieuwe tellerunit gebruiken, immo defeat bij JD laten uitvoeren en een fatsoenlijke map krijgen (a 275 pk) Optie 3: Immo aan de praat krijgen doormiddel van alle componenten bij elkaar zoeken. GOEDKOOP! nadeel: ingewikkeld werkend te krijgen en GEEN custom mapping.. Ik zit sterk te denken aan de qpeng oplossing; ik heb gevoelsmatig alleen liever JD; weet je zeker dat het goed is. Iemand hier iets zinnigs over te zeggen? DANK bij voorbaat |
#2
|
|||
|
|||
Je kunt ook andere shiptoeners vragen. Weet dat van vught tuning ook veel weet en kan... heeft volgens mij al eens zoiets gedaan.
|
#3
|
||||
|
||||
die Qpeng kost ook al een hoop, dan zou ik even bijsparen en meteen voor JD gaan;
1) Makkelijker werken 2) zekerheid dat het goed is 3)een leuk aantal pk's met een chip op maat |
#4
|
||||
|
||||
Bel VVT tuning
Heb ik ook gedaan bij mijn 20VT Heel snel en goedkoop... |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Is idd ook een optie, en bij de juiste versie zit ook gewoon de optie op voor de variabele kleptiming enz.. En met wat oefenen kun je m met een laptop ook nog zelf mappen |
#7
|
||||
|
||||
kms kan volgens mij de fsi injectoren niet aansturen, ik zou voor de QPeng oplossing gaan, aangezien deze het gehele CAN bus verhaal ook uitprogrammeren, en JD volgens mij niet ( maar dat weet ik niet zeker )
__________________
Golf 2 20vt 1984 (hobby) Golf 2 1,9TDI 1985 (daily) Passat 3BG variant V5 (daily) |
#8
|
|||
|
|||
Um, 880 pond is ook 1000 euro dus maakt het toch niet uit wat je kiest ?
|
#9
|
||||
|
||||
Voor welke oplossing je ook kiest: Deze ombouw kost héél véél geld.
Welke weg je ook bewandeld. Het is maar net wat je zelf wil , alleen KMS zou voor mij afvallen. Deze kan niet alles aansturen van deze motor om deze ook goed fsi te laten draaien. Voor de rest : veel succes en houd ons op de hoogte
__________________
There`s no substitute for Turbo engines Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf |
#10
|
||||
|
||||
Bij JD kunnen ze alle foutcodes dir problemen opleveren uiteraard uitzetten.
Als je voor het originele spul gaat loop je tegen nog veel meer problemen aan als bijv: regelapparaat voor benzinepomp met drukbewaking regelapparaat voor aansturing koelventilator idd je lambdaverschil tssen 1 en 2 noem maar op. Een "goedkope" manier bestaat niet bij deze ombouw, ook al tel je de maanden die je er zelf mee bezig bent niet... Advies: Bereid alles moooi voor en spendeer een dagje Lochem eraan, alles werkt perfect en je krijgt er een mooi lopende motor voor terug! (spreek uit ervaring van meerdere projecten)
__________________
| just Herm | my website | | just Herm | facebook page | | just Herm | my flickr Photostream | |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Je hebt gelijk dat het veel geld kost, En waarom zou je persee de FSI willen behouden, wat is de meerwaarde daarvan? E-gas aansturing hebben ze nu ook onder controle, je kunt ook gewoon lekker ombouwen naar MPI, geen probleem. Alleen wat meer fabricagewerk. Als ik het eerder geweten had had ik de CDLA omgebouwd op KMS met MPI en niet het originele management behouden. Kosten zijn uiteraard wel weer hoger!
__________________
| just Herm | my website | | just Herm | facebook page | | just Herm | my flickr Photostream | |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Vind het orginele managment gewoon veel beter dan de KMS. Alle sensoren/appendages worden gewoon goed aangestuurd en je hebt een super draaiende motor. Zeker na een krachtkuur bij JD. Ik snap wel waarom je dit doet , je kunt er gemakkelijker veel meer vermogen uit halen vanwege de beperkingen met de injectoren etc. Maar als je er een mpi van maakt dan kun je net zo goed een abf nemen en deze naar turbo ombouwen turbo toch? Zit je in dezelfde prijscatagorie volgens mij. Ook de KMS dealer geeft hij toe dat deze het niet haalt bij het originele managment. Heb het ook al eens met DTA gehad, alles ging net niet . Je moest alles aanpassen , en dat stond dus echt niet in de folder bij Alons
__________________
There`s no substitute for Turbo engines Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf |
#13
|
|||
|
|||
Heren! bedankt voor het meedenken!
Ik heb nog meer onderzoek gedaan naar de immo: enige ECHTE oplossing is inderdaad het verwijderen ervan. 1 optie doorgestreept Waarom geen custom management? Ik wil inderdaad het FSI systeem behouden; anders was een 20vt conversie ook prima geweest. Voordeel van het FSI systeem is voornamelijk: zuinig! In essentie kan je met dit systeem op een armer mengsel draaien; wat het verbruik dus ten goede komt. Daarbij zijn dit gewoon zeer degelijke blokken die zonder moeite tot ver boven de 300 pk gekieteld kunnen worden. Dit is informatie over de QPENG set: site Voordeel van deze kit: - Je krijgt prefab kabelboom - je krijgt een benzeen pomp - Je kan je standaard tellerunit behouden! Ook de waarschuwingslichtjes werken gewoon! - Je kan met het sportpakket je vermogen en pedaal response traploos instellen :-) Nadeel: - Schijnbaar hebben ze bij qpeng de nijging om erg rijke maps te maken. (wel veilig..) - Het is een standaard tune. 1. Als ik het in lochem laat doen: kan ik dan mijn standaard klokkenspel gebruiken? 2. Ik ga even rondbellen voor sjiptuners kijken wie het voor hoeveel aanbied. (verwijderen van immo) Dit vind ik wel een fijne optie: rijdt ik gewoon met standaard map rond de eerste paar duizend kilometer; zo weet ik zeker dat alles goed is voordat ik hem laat chip-fucken. 3. Stel ik ga voor QPENG set, en ik wil, als ik weer geld heb, de map opnieuw laten schrijven door bijv. JD; zou dit dan kunnen? Deze optie is wel dubbel geld, voordeel is wel dat ik alles vanuit mijn schuurtje kan doen lekker snel kan rijden en geen moeilijkheden heb met het vervoeren naar JD toe, en bij een foutje, nog een paar keer op en neer moet. 4. Iemand een foto van hoe hij zijn tellerunit van een mk5 heeft ingebouwd in een mk1? |
#14
|
||||
|
||||
Ik weet niet in welke regio je zit, maar hier vlak bij emmen zit BuningTuning, die kan je misschien ook wel helpen. http://www.buningtuning.nl/ staat wel een mailadres van hem op
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor Daily: Passat variant GTE - JD Engineered |
#15
|
|||
|
|||
Ok..
Heb iemand gevonden die voor 500 euro immo defeat wil doen; dan programmeert ie ook meteen de 2de lambda weg. Bij hem kan ik hem eventueel ook nog laten chippen voor 500 extra. (custom chip) Nu ben ik ondertussen met de kabelboom begonnen.. hel. Ik heb elsawin, alleen komen de kleuren van de kabels in elsawin niet overeen met mijn kabelboom; die schijnbaar WEL uit een golf 5 gti komt. De kabelboom in mijn bezit is al redelijk gehavend; ga denk ik maar een dagje sloop doen, en alles er netjes uit trekken; en controleren of de kleuren dan wel kloppen. Zal nog wat foto'tjes uploaden de volgende keer. |
#16
|
|||
|
|||
http://www.buningtuning.nl/ doet het voor 250 euro inc tuning
ff kijken of het een degelijk tuning is maar dan nog: geen geld. |
#17
|
||||
|
||||
Harry is echt goed met dat spul.
Hij tuned en repareerd ook heel veel voor bedrijven hier in de buurt. Mijn bora is ook door hem gedaan,
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor Daily: Passat variant GTE - JD Engineered |
#18
|
|||
|
|||
Is dit dan een custom tuning? of 'off the shelf' ?
Lijkt me het 2de .. voor dit geld. |
#19
|
||||
|
||||
dat weet ik niet, moet je even aan harry vragen.
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor Daily: Passat variant GTE - JD Engineered |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Lijkt mij erg stug voor dit geld eerlijk gezegd En zeker een TFSI met tuning
__________________
There`s no substitute for Turbo engines Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf |