Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 29-03-2005, 16:24
jeroenk's Avatar
jeroenk jeroenk is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 121
Send a message via MSN to jeroenk
Default Monteren Weitec schroefset op mk2

Hey mensen,

Ik heb men schroefset binnengekregen. Ik wil hem gaan monteren. Hebben jullie nog tips? Tevens is het me nou niet duidelijk of ik de set (schroefdraad en dergelijken) nou wel of niet in moet spuiten met vet oid. De ene zegt dat het wel goed is voor roest en de ander zegt dat het niet goed is omdat er dan zand opkomt wat tussen de ring kan komen wat het schroefdraad sloopt.

Moet ik nog onderdelen vervangen? Ik doe zowiezo de toplagers voor.
Nog tips bij montage?

Meld alles maar.

Bedankt en groeten Jeroen
__________________
Nothing Beatz a F&I GTI driver
>> 1 of the 200 <<
Reply With Quote
  #2  
Old 29-03-2005, 16:28
Golfzilla's Avatar
Golfzilla Golfzilla is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,776
Default

uhmmm ff denken hoe ik het toen gedaan heb........

met een luchtsleutel eerst de bout onder de motorkap los halen, dan de 2 bouten onder bij je as (wel ff veerklemmen om je veer heen zetten, als er nog originele veren op zitten)

voor kun je meen ik links en rechts apart doen, achter moet je allebij de kanten tegelijk doen omdat je de oude dempers er niet onderuit krijgt anders.

laat gewoon de as op een houtenblokje vallen ofzo (voor ook btw)

alles wijst zichzelf, luchtsleutel is wel een vereiste als je niet wilt vloeken

je zult wel de oude borging met de "Schijven" die eronder zitten (weet niet hoe dat allemaal heet :S) over moeten zetten van je huidige dempers naar je schroefset

dat was het volges mij

(mensen met de juiste termen kom maar op )
__________________
VW Derby LS '77 RIP
VW Derby GLS '78
Reply With Quote
  #3  
Old 29-03-2005, 16:34
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Tip: niet gelijk helemaal omlaag draaien modderkuipen bij extreme verlaging demonteren

Ligt eraan welke set je heb met inspuiten, de hi-con hoeft echt niet. Heb de set nu 2 jaar eronder en is nog in nieuwstaat lijkt het... volledig gangbaar.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #4  
Old 29-03-2005, 17:31
sixpack's Avatar
sixpack sixpack is offline
Volksforum Crew - Polijstpooier
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,024
Default

afstellen , inspuiten met blanke tectyl ,
verzetten ? kwastje met wasbenzine erover en schoonblazen , klaar
draaien maar
Reply With Quote
  #5  
Old 29-03-2005, 17:36
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

En een setje Vr6 toplagers en rubbers er russen gooien als je toch bezig bent.
Met die universele veerschotels van de schroefset past het allemaal.
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #6  
Old 29-03-2005, 17:41
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by VolkswagenRacing
En een setje Vr6 toplagers en rubbers er russen gooien als je toch bezig bent.
Met die universele veerschotels van de schroefset past het allemaal.


Ook op een Golf 2? Wat is het voordeel, en moet ik dan ook die schoteltjes die in de motorruimte zitten dan vervangen voor die van een VR6?
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #7  
Old 29-03-2005, 17:41
johangolf1's Avatar
johangolf1 johangolf1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 835
Send a message via MSN to johangolf1
Default

zorg ervoor dat er nog een uitlijn boer open is als je het gaat doen dan kan je hem gelijk laten uitlijnen als hij op de goede hoogte/ laagte staat...
__________________
Golf 1 ls 1.8 8v GTI 1975
Polo 1.0 Classic C 1984
Reply With Quote
  #8  
Old 29-03-2005, 21:43
jeroenk's Avatar
jeroenk jeroenk is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 121
Send a message via MSN to jeroenk
Default

Hee Dennis, heb jij ook de Hicon GT? Deze heb ik ook. Jij zegt dus dat je hem niet hoeft in te spuiten met vet of iets dergelijks?

De rest ook bedankt.
__________________
Nothing Beatz a F&I GTI driver
>> 1 of the 200 <<
Reply With Quote
  #9  
Old 29-03-2005, 21:53
baseknot's Avatar
baseknot baseknot is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,237
Send a message via MSN to baseknot
Default

Quote:
Originally Posted by vwleusden
Tip: niet gelijk helemaal omlaag draaien modderkuipen bij extreme verlaging demonteren

Ligt eraan welke set je heb met inspuiten, de hi-con hoeft echt niet. Heb de set nu 2 jaar eronder en is nog in nieuwstaat lijkt het... volledig gangbaar.

krijg je dan geen last van modder en water in je auto of motor ruimte? als je dus de kuipen verwijderd?
Reply With Quote
  #10  
Old 29-03-2005, 22:05
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Nergens last van want alles is gekit standaard (golf 2 dan) wel binnenkant van de schermen tectyleren maar dat spreekt voor zich.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #11  
Old 29-03-2005, 22:06
baseknot's Avatar
baseknot baseknot is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,237
Send a message via MSN to baseknot
Default

en bij een polo 6n?
Reply With Quote
  #12  
Old 29-03-2005, 22:08
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Geen idee, koop nooit van die nieuwe auto's
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #13  
Old 30-03-2005, 13:31
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Ook op een Golf 2? Wat is het voordeel, en moet ik dan ook die schoteltjes die in de motorruimte zitten dan vervangen voor die van een VR6?


Bij een Golf 2 weet ik zeker dat het past (zit er op bij mij)
Voordeel is dat ze VEEL sterker zijn.
Alleen lager en rubber nodig. Die bovenste schoteltjes kan je gewoon gebruiken.
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #14  
Old 31-03-2005, 12:08
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

ze zijn toch ook een stuk hoger, heb ik me laten vertellen, maar dat is weer op te lossen door je schroefset wat lager te zetten.
G60 lagers en rubbers schijnen ook "heavy duty" te zijn.
Reply With Quote
  #15  
Old 31-03-2005, 16:52
Koen is sleeping's Avatar
Koen is sleeping Koen is sleeping is offline
Volksforum QUATTRO Donor Sleeping since 2004
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,225
Default

Ze zijn hoger want de veerschotel van een VR6 is lager! Is trouwens hetzelfde als bij de nieuwere types golf 3. Past inderdaad gewoon op een golf 2.
Maar past de veerschotel van een golf 2 schroefset wel met de lagers+rubber van een VR6???? De veerschotels komen namelijk NIET overeen origineel.
__________________
I'm trying to see things from YOUR perpective....
But I can't get my head that far up my ass!
Reply With Quote
  #16  
Old 31-03-2005, 17:25
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by Marcski
ze zijn toch ook een stuk hoger, heb ik me laten vertellen, maar dat is weer op te lossen door je schroefset wat lager te zetten.
G60 lagers en rubbers schijnen ook "heavy duty" te zijn.


Ze lijken op het eerste gezicht hoger, maar volgens mij valt dat uiteindelijk wel mee en zijn ze zelfs gelijk. De veerpoot valt er "dieper"in waardoor het hoogte verschil word opgeheven.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #17  
Old 31-03-2005, 17:26
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by Koen is sleeping
De veerschotels komen namelijk NIET overeen origineel.


Die van een schroefset wel. Zijn volgens mij bij een schroefset vrij universeel.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #18  
Old 31-03-2005, 17:40
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

Dat bedoel ik
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #19  
Old 31-03-2005, 22:29
Koen is sleeping's Avatar
Koen is sleeping Koen is sleeping is offline
Volksforum QUATTRO Donor Sleeping since 2004
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,225
Default

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Die van een schroefset wel. Zijn volgens mij bij een schroefset vrij universeel.


Precies, daarom de vermelding "origineel"
__________________
I'm trying to see things from YOUR perpective....
But I can't get my head that far up my ass!
Reply With Quote
  #20  
Old 20-11-2007, 22:44
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 306
Default

Quote:
Originally Posted by johangolf1
zorg ervoor dat er nog een uitlijn boer open is als je het gaat doen dan kan je hem gelijk laten uitlijnen als hij op de goede hoogte/ laagte staat...


Oke, een vrij oude thread waar ik terecht kwam met de search maar omdat hij vrij relevant is toch even gebruikt voor een vraagje

Bij verlagen aan de voorzijde zit je toch altijd met afstellen? Als ik me goed herinner is één van de twee onderste bouten van de voorste veerpoten bij een Golf mk2 (en anderen?) toch tevens een afstelbout? Voor de wielvlucht (camber) meen ik?

Staat trouwens een aardige uitleg over uitlijning op de site van Mark (Antera) http://www.lowering.nl/

Om dus even terug te komen op m'n vraag, als je zelf verlaagd dan moet je toch dat deel altijd even laten checken naast het uitlijnen ivm de lagere stand v/d naven?
__________________
Blau macht glücklich!!


'89 Golf 1.6D <-- stripped
'91 Golf 1.6 CL <-- stripped
'88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily

Last edited by J_Fix : 20-11-2007 at 23:56. Reason: url van Mark's site even gecorrigeerd
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum