|
||||
|
||||
Golf 2 GTI 16V - bovenste waterslang
De bovenste waterslang bij mijn Golf Gti zit naar mijn gevoel te strak, ik heb
zelf het idee, dat de slang te kort/niet goed gevormd is om de bewegingen van de motor te volgen: Dit was al zo bij aankoop van de auto, nu is mijn vraag of dit zo hoort of dat er een andere slang op thuishoort.
|
||||
|
||||
Quote:
hallo je moet de slang even losmaken en beetje verdraaien dan gaat hij wel wat verder bij je peilstok weg .. verder lijkt niet verkeerd vrgr gooigolf .. |
|
|||
|
|||
zet een iets grotere (bredere) radiateur dan heb jij geen last van,van de oliepeilstok.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Heb even gekeken, en ik vraag me af of de goede radiateur er wel in zit. het VW-nr is: 191 121 253 M. Kan iemand mij vertellen of dit de originele radiateur is voor de Golf 2 GTI 16V bj. 1986? Mijn dank is groot.
|
||||
|
||||
Volgens mij kan je de radiator gewoon een stukje naar links verplaatsen. Aan de onderkant van de radiator zitten 2 puntjes en die moeten in bepaalde gaatjes vallen en daar zijn er meerdere van waardoor je je radiator een stukje kan "verplaatsen"
|
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb even gekeken, maar ik schijn al de kleinste maat radiateur te hebben. Verplaatsen is voor mij geen optie. Ik heb even gemeten: het afmetingen van het koelblok (lengte*hoogdte*dikte) zijn ca. 44x33x4cm De bevestigingspunten aan de bovenkant zitten 49cm uit elkaar. Weet iemand of dit de originele radiateur is voor een GTI 16V?
|
||||
|
||||
Niemand?
|
|||
|
|||
Is een orginele maat voor een KR
|
|
||||
|
||||
denk dat de slang te ver over de 'tuut' zit geschoven?
|
||||
|
||||
Quote:
Mooi, dan is de radiateur dus origineel Ik heb het vermoeden dat er bij vervangen een niet-originele slang is gebruikt. De slang is nl. recht en heeft geen s-bocht. De slangklemmen zijn ook niet goed meer, ik ga de slang & klemmen maar vervangen. Ieder bedankt voor de info.
|
|||
|
|||
Hoort ind iets van een S bocht in te zitten
Kan zijn dat de slang een X gescheurd is geweest aan de flens en daarna ingekort teug gezet is |
|
|||
|
|||
de slang is niet goed [type fout] , moet voorgevormde wezen, verdraaien helpt weinig denk ik, radiateur is normaal zo te zien.
|