#1
|
||||
|
||||
aankoop passat B5.5 2.0L 20V 2002
maat van me heeft zich een passat B5.5 2.0 20V uit 2002 gekocht.
zijn er nog bepaalde gebreken of kwaaltjes waar extra op gelet moet worden? hoor t graag alvast bedankt
__________________
Greets Marco, VW Golf IV TDI (Daily) VW Polo 6n XXL 1.4 (Lady's Daily) Honda VFR 750 F (Sunny days) |
#2
|
||||
|
||||
Ik kijk altijd op www.autoweek.nl en dan bij "my reviews"...daar kan je filteren op auto en kan je ervaringen lezen van iedereen die zo`n ding heeft. vaak kan je daaruit wel een beetje de kwaaltjes van dat type auto opmaken.
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#3
|
||||
|
||||
op autoweek spreken ze alleen over de lucht massa meter
__________________
Greets Marco, VW Golf IV TDI (Daily) VW Polo 6n XXL 1.4 (Lady's Daily) Honda VFR 750 F (Sunny days) |
#4
|
||||
|
||||
Draagarmen. Er zijn er 4 per veerpoot voor.
Dus er zijn er 8 die versleten kunnen zijn, en die zijn vaak ook versleten na een jaar of 7 a 8...
__________________
VW Bora 1.8 t AUM 2002 daily/project VW Kever 1300 AB 1973 project |
#5
|
||||
|
||||
Homokineet hoezen scheuren vaak,
Stuurkogels gaan (in mijn optiek) vaker stuk, Maar een 2.0 20 klepper bestaat naar mijn weten niet. Het is of 1.8 20v of 2.0 8v als die 2.0 er al ingezeten heeft. Martijn
__________________
Vw golf 4 '02 Vw Caddylek '83 Get ready for the AfterMotherfucker |
#6
|
||||
|
||||
2 liter is erin geleverd, welliswaar een 8v. De 1800 is een 20v idd
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#7
|
||||
|
||||
heb zo'n ding al 2 jaar 2.0 20v met 130 pk
__________________
oost west, mij best |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Mijn neef ook... ook een 2.0i 20V ..... ff de staafbobines vervangen, nu voor een setje BERU..... kijken of die het langer volhouden |
#9
|
|||
|
|||
Maatje van me heeft een jaartje een passat 2.0 20v gehad.
Hij wou geen 1.8T en geen 1.6, de 2.0 8v heb ik hem afgeraden ivm olieverbruik. Dus er bleef niet veel over. Van de zomer met ze 4`en met deze auto op vakantie geweest. Veel ruimte lekkere reis auto. Over de 2.0 20v, fijne motor, alleen hij is niet echt snel. Die van hem had wel een opvallende trage gasreactie! Motortjes zijn gewoon goed. Kwaaltjes. Dynamo was bij hem al bij 120K kapot. Vrijlooppoelie gaat ook wel is stuk. Redelijk degelijke auto als je het mij vraagt!!! Doffe koplampen(niet echt een kwaal maar toch) |
#10
|
||||
|
||||
Ah, wist niet dat er ook een 2liter 20v was.. heb me ook nooit echt verdiept in benzine Passat's
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#11
|
||||
|
||||
Ik heb ook een 2.0 20v op lpg die intussen alweer 223.000 gelopen heeft
En die verbruikt wat olie, ongeveer 1:15.000 (is niet veel, maar reden genoeg om vaak te peilen) Niet snel, wel een heerlijke cruiser. Aandachtspunt: olie peilen!
__________________
I'm trying to see things from YOUR perpective.... But I can't get my head that far up my ass! |
#12
|
|||
|
|||
2.0 20V verbruikt iets olie maar dat doet mijn 2.0 8V ook en voor die staafbobine's geldt nog een terugroepactie maar dan moet je de stealer ff bellen en je chassisnummer en kenteken doorgeven en dan vertellen zij je wel of je in aanmerking komt voor nieuwe bobine's.
Niet alle staafbobine's komen voor vervanging in aanmerking alleen een bepaalde serie. Voor meer info www.vwpassat.nl zeer leuk en actief forum net als volksforum |