#1
|
|||
|
|||
Golf '86 G60 / VR6 ??
Beste mede-forummers,
ik heb een Golf 2 1,6. Mijn eerste idee was om deze om te bouwen naar G60 en heb al redelijk wat onderdelen liggen waaronder: Stuurbekrachting compleet Pedalenbox Schakeltoren Tank met pomp Interieur kabelboom met zekeringskast Motorkabelboom met computer e.d. Complete motor (p-kop, AD-inlaat) Goede G-lader delen alleen nog reviseren Tellerbak G60 Aandrijfassen, luchtfilter, klein spul etc etc Beetje globaal wat ik nog mis: Remmerij met ABS, kabelboom, computer rondom. G60 Subframe + stuurbekrachtiging leiding voor (koeling toch?) Brandstofleidingen Radiateur Intercooler Uitlaat En uiteraard alle revisie onderdelen/ vervangsonderdelen Mijn vraag: Ik zit te twijfelen met de inbouw van een 2.9 VR6 uit een Corrado, DIS-ontsteking lijkt mij dan het beste. Wat kan ik dan behouden qua onderdelen en hoeveel extra/minder werk is dit, denk hierbij aan pasvorm, laswerk etc etc Graag zie ik jullie tips tegemoet, ben al de halve dag aan het speuren op het forum, maar ik denk dat ik iets niet goed doe want ik kan niks vinden :P Groet, Justin |
#2
|
|||
|
|||
ik zeg vr6 gewoon doen
|
#3
|
||||
|
||||
Tis ook maar net wat je zelf graag wilt.. G-lader geluid, of vr geluid.
Beide ombouwen zijn al vaak gedaan. |
#4
|
||||
|
||||
Vr6 !
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#5
|
||||
|
||||
ja vr6 is zeker leuk en klinkt lekker maar geef mij toch maar een G60
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#6
|
|||
|
|||
En welke onderdelen kan ik dan behouden en welke zou ik moeten veranderen?
|
#7
|
||||
|
||||
doe mijn maar een tdi
__________________
'10 Skoda Yeti '95 Golf GT |
#8
|
|||
|
|||
Ik geloof dat een VR6 motor wel iets meer dan 100kg zwaarder is en over de voorras heen leunt terwijl een g60 motor juist naar achteren leunt, dus met een VR6 heb je wel een flink nadeel qua weggedrag.
__________________
1.9D 64pk 1984 golf 1 cabrio rood 1.9TDI 90pk 1986 golf 2 grijs 1.9TDI 150pk 1983 golf 1 geen kleur meer |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Is zeker niet verkeerd |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Oeh, dat is goed om rekening mee te houden. Mensen die hier meer van weten? |
#11
|
|||
|
|||
ja goed uitlijnen en het rijd als een beer
heb zelf een 1985 golf 2 1.6 naar 2,9 vr6 omgebouwd. ben nu met een 89ér bezig ook naar 2.9 |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
Ik heb zelf ook een golf 2 vr6 en moet toegeven dat het wel een beetje zo is de achterkant word in de bochten wel wat lichter, ik heb de kont wat zwaarder gemaakt en nu rijdt het al mooi wat beter. |
#13
|
||||
|
||||
Beide hebben voor en nadelen.
Vr6 is wat zwaarder voorin maar is echt de motor voor een 2 en totaal niet voor een mk3. VW komt altijd later met de motoren voor de eerdere auto's Gaat er gewoon om wat wil jezelf waar heb je ECHT ZELF zin in waar heb je naaruit gekeken. Zo simpel is het eigenlijk
__________________
Built NOT Fucking Bought |
#14
|
|||
|
|||
G60!!! dik geluid en idd nogal lichter en beter in de bochten! Bovendien makkelijker te tunen evt! Mijn golf 2 g60 met andere poulie en andere chip ging tot de 200 km/h iig net zo snel als een corrado vr6!
__________________
Quote:
|
#15
|
|||
|
|||
Een vr6.
Een g60 is gevoelliger voor motor schade. Een vr6 is (volgens mij) makkelijker onderdelen voor te krijgen.
__________________
Jetta mk2 |
#16
|
|||
|
|||
dat is wel zo...g-lader is een zinnig ding! Mja kettingrevisie bij een vr6 is ook niet goedkoop!
Elke motor heeft z'n voor en nadelen! Misschien is het handig om te kijken wat je voor een geschikte prijs tegenkomt!
__________________
Quote:
|
#17
|
||||
|
||||
Vr6
__________________
Dodge RAM 1500 |
#18
|
||||
|
||||
Beide motoren klinken natuurlijk super....de VR6 met een verslavende roffel en de G60 met z`n kenmerkend bijgeluid.
Persoonlijk zou ik gaan voor de G60, omdat deze met kleine aanpassingen veel meer pit heeft dan een VR, het geluid vind ik mooier, helemaal wanneer de retour aan de verdringer wordt afgeblind en je ook het overdrukventiel bij het gasklephuis hoort blazen bij het overschakelen, en omdat het gewicht in de neus minder wordt dan bij een VR.
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#19
|
||||
|
||||
VR is kwa geluid het mooiste, g60 is het snelste. Althans das mijn mening.
Mocht je uit je bovenstaande lijstje nog onderdelen zoeken.... Ik heb nog van alles liggen (complete ABS, intercoolers sets e.d.) Stuur me maar een PB als je interesse hebt. Succes! |
#20
|
|||
|
|||
G60!!!!!
|