#1
|
|||
|
|||
golf mk2 koppakking
heey,
de golf van mn broertje moet een nieuwe koppakking hebben. weet iemand een how to hier van? weet wel dat je alles los moet halen, kop laten vlakken gelijk de distributie met alle rollen etc vernieuwen en alles weer opbouwen. maar in welke volgorde en do's en dont's enzo is wel handig om er bij te hebben. hoop dat iemand me hiermee kan helpen. gr Arno |
#2
|
||||
|
||||
motortype?
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#3
|
||||
|
||||
Distributie en alle rollen vervangen is volgens mij niet nodig, dat heb ik in ieder geval niet gedaan.
Voor het geval er sprake is van een 1.3, zorg dat je ook een nieuwe uitlaatspruitstuk pakking hebt, evenals 10 bouten waarmee de kop vast zit. Deze kosten ongeveer 4 euro per stuk.
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15 Project: VW Golf 1.8t GTI '99 |
#4
|
||||
|
||||
kop er afhalen? licht er maar net aan hoe je wilt beginnen,, mijn volgorde uitlaat los inlaat kabels en slangen er af enz kleppen deksel even loshalen met een centerpunt even merk teken te maken op nokkenas (goed zichbaar) daarna dis riem (als je los hebt wel vervangen!) wel merk tekens maken daarna de 10bouten ofzo losmaken en er afhalen.
|
#5
|
|||
|
|||
moet je de kop niet laten vlakken gelijk? alleen pakking ik weet het niet, kan meevallen hoor, maar wat gbgolf2 al zegt idd merken en voor jezelf een tekening maken ook ,en als je toch bezig bent zou gelijk een nieuwe oliepomp erin maken als die toch los gaat maar doe het met iemand die er goed verstand van heeft
|
#6
|
||||
|
||||
kop vlakken is niet per se nodig, je moet goed kijken of hij krom getrokken is, maar als de motor niet overhit is geraakt valt dit meestal wel mee. en idd goede merktekens maken en doen met iemand die er verstand van heeft, want het is geen klusje wat je zo doet als je het nog nooit gedaan hebt
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86 |