#1
|
|||
|
|||
project MKII 1600 uit 1985 naar 1.9 TDI
Ik heb mijn MKII 4,5 jaar gekregen. En met gekregen bedoel ik ook echt gekregen. Vorige eigenaar had 'm aan een vriend van mij gegeven om 'm naar de sloop te brengen, want hij liep niet meer. Ik had op dat moment een Daihatsu Charade en dat kreng bleek een tussenmodel te zijn, dus zodra er wat mee was kon ik stad en land aflopen voor onderdelen. Die vriend van mij zei dat ik die Golf kon krijgen, hij kreeg 'm wel weer aan de praat.
Nou dat heb ik gedaan en zo kwam "Golfje" in mijn leven Het was een echte "ouwe lullen" bak, 1600 automaat met nog de originele spatlappen erop In de loop der tijd een aantal veranderingen aangebracht, verlaagd, andere velgen ............ nouja jullie kennen het wel. Verleden jaar heb ik er samen met een buurvrouw een andere 1600 motor ingehangen met een versnellingsbak. Toen hij verleden jaar september 25 werd begon het idee te komen om er een diesel van te maken, hoe goedkoop kan je rijden? In mei van dit jaar ben ik op zoek gegaan naar een donor en in juni had ik 'm gevonden hoor. Een 1.9 TDI uit '97 die motorisch 100% was, maar waar een hoop laswerk aan zat voor het chassis. Verkoper moest wel lachen toen ik zei dat ik het chassis niet nodig had. Hij vond het ook wel heel erg komisch dat er een vrouw kwam voor die auto en hem vertelde van haar plannen Tja en toen begon het grote werk, diezelfde vriend waar ik Golfje van heb gekregen heeft de beschikking over een grote loods en daar heb ik de TDI heen gebracht om helemaal te demonteren. Dit moest in mijn MKII gaan komen Zo was de TDI En zo is ie geëindigd Begin september zijn we begonnen met de onderdelen in mijn MKII te gaan bouwen. Ik hoef jullie niet te vertellen dat er een hoop aanpaswerk aan te pas is gekomen, omdat het niet 1 op 1 ging passen. Maar goed met een goede vriend die kan lassen kom je uiteindelijk waar je wilt zijn. Zo zag ie eruit onder de motorkap Al snel was het zo En het interieur van de TDI zou ook er ook inkomen, dus binnenin was ie op een gegeven moment zo Ik zal de foto's van tussendoor besparen anders wordt dit wel een hele lange openingspost. Het is allemaal goed gekomen hoor, kijk maar: motor ligt erin, plaatje GTI wil ik er nog afhalen. velgen passen ook achterbank van de MKIII erin In de tussentijd heb in dit racebeest gereden, maar die gaat snel de verkoop in als Golfje RDW goedgekeurd is. Het is leuk, maar haalt het echt niet bij een Golf Maandag gaan we voor de herkeuring naar het RDW. We hadden 2 remslangen niet goed omhooggebonden en die lagen tegen het subframe aan, moest dus aangepast worden. Hij stuurde wat zwaar, dat hebben we aan kunnen passen door hem "rechter" op z'n pootjes te zetten en uitlijnen werkt in zo'n geval ook super. Maandag gaan ze nog een proefritje maken en ik hoop dat zij net zo tevreden zijn als ik. Ik zal morgen even foto's van het interieur maken en van onder de motorkap. |
#2
|
||||
|
||||
hallo ..
ziet er goed uit .. na rdw voor omkeuring kun je goedkoop rijden .. heb je compleete keuring door rdw laten doen dan ..ivm herkeuring . vrgr gooigolf .. |
#3
|
||||
|
||||
Hoi,dit ben ik ook vanplan maar dan met een 1.6gtd.Deze heb ik al 2 jaar en ja het is een goede motor.Als die eens echt goed kapot gaat ga ik ook over op tdi.
Mijn motor moet in mn 85er gti kas komen. |
#4
|
||||
|
||||
Stoere 205! Die GTI`tjes lopen best lekker....keertje poetsen, kunststof zwart maken en de wielen opknappen en dan is `t een ruig ding
TDI ombouw vind ik ook leuk...maar ben geen dieselman, dus vind ik je 205 leuker
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Kopen? @Gooigolf: hij is eerst voor een complete RDW keuring geweest en nu moet ie maandag dus herkeurd worden op die puntjes die niet goed waren @GTI Power: dus jij mag nog aan dit project gaan beginnen? |
#6
|
||||
|
||||
Die belastingvrije tdi'tjes schieten ook als paddenstoelen uit de grond
__________________
'85 Golf mk2 1.9 TDI PD "mk2 outside / mk4 inside" vwclubparkstad https://www.facebook.com/vwclubparkstad |
#7
|
||||
|
||||
hallo ..
oke .. dacht all zal wel compleete paket zijn hahaha .. ik ga deze week ook na de rdw .. voor omkeuring benz na diesel . heb de tdi ook in golfje 2 hangen ..dit was mijn 2 tdi alweer .. hierna nog 1 in golfje 1 .. en dan wil ik wat anders proberen ..want idd er komen steeds meer vrgr gooigolf . |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
ja dat geloof ik graag, het is even een investering maarja als je veel kilometers maakt is het wel interessant. |
#9
|
||||
|
||||
Ja idd maar het brandstofgebruik ook bij stevig doorrijden is zo goed dat ik het toch wel ga doen.
Voor dagelijks te rijden kan een benzine hier niet tegenop toch? |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
nee en als je bedenkt dat ik elke dag zo'n 70 km naar mijn werk op en neer rij en dan ook nog eens naar mijn paarden moet die zo'n 15 km verderop staan. Ik rij dus minimaal 100 km per dag voor mijn werk en mijn paarden, dan heb ik andere locaties nog niet meegeteld. Ik denk dat mijn projectje z'n geld echt wel gaat opbrengen. Pff morgen moet ie voor de herkeuring naar het RDW en nou maar hopen dat ie goedgekeurd wordt. Kan ik lekker weer elke dag met mijn Golfje op pad. Ik had 'm afgelopen weekend ff stiekem mee naar huis genomen en heb genoten, hij rijdt zo heerlijk. Was alleen ff overschakelen van die TDI naar de Peut................. ik rij weer weg met de Peut en ik werd een soort van gelanceerd Was nog ingesteld op het gaspedaal gebruik van de golf hahahaha |
#11
|
|||
|
|||
om keuren van benzine naar diesel stelt niet zo gek veel voor ik ben afgelopen vrijdag geweest.
je moet alleen zwart op wit aan kunnen tonen waar je het blok vandaan hebt.
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ) Golf 4 variant (tzt on air ) Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ) |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
hallo .. kenteken van donor .. is wel genoeg toch ? die ligt nu op de sloop te rusten hahaha .. ze rijden idd als kanon maar wel herie bakken ..haha vrgr gooigolf .. |
#13
|
|||
|
|||
gaat er om dat je aan kan tonen waar het blok vandaan hebt.
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ) Golf 4 variant (tzt on air ) Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ) |
#14
|
|||
|
|||
mijn donor was net een jaar te jong, wij hebben 'm zelf helemaal gedemonteerd en de sloop wilde het karkas niet hebben. Dus is de flex erin gegaan en is ie in stukken naar de oud ijzerboer gegaan. Op zich geen probleem, maar ja mag alleen maar auto's van 15 jaar en ouder zelf demonteren. En deze was 14 jaar.
Ik heb bij het RDW toch alle papieren in kunnen leveren, kopieën voor terug gekregen en de mededeling dat het zo zou kunnen zijn dat ik ze terug kreeg, omdat de auto te jong was. Ik heb daarna een brief gehad, waarin ik nogmaals moest verklaren wat er met die auto gebeurd is. En een paar dagen later lag het bericht in de bus dat de auto als gesloopt in eigen beheer (of zoiets) stond gemeld. Met de keuring moesten we dan ook al die papieren meenemen. |
#15
|
|||
|
|||
net het verlossende telefoontje gehad, Golfje is RDW goedgekeurd en nu dus officieel 1.9 TDI
|
#17
|
|||
|
|||
Mag ik vragen hoe je dat met de luchtmassa meter hebt gedaan en de egr heb je die afgedopt maar bekabeling wel laten zitten?
__________________
1.9D 64pk 1984 golf 1 cabrio rood 1.9TDI 90pk 1986 golf 2 grijs 1.9TDI 150pk 1983 golf 1 geen kleur meer |
#18
|
|||
|
|||
Gaaf man
Ik ben er ook mee bezig langzamerhand. :P
__________________
Golf Rallye Golf 8 GTI Caddy 2.0TDI |
#19
|
|||
|
|||
Voor de luchtmassameter icm het luchtfilter heb ik een luchtfilter bak van een seat toledo van 1996 benzine gebruikt. Past perfect en kan de luchtmassameter ook weer op.
|
#20
|
|||
|
|||
Thx! Ga ik eens kijken of die op de sloop te verkijgen is
__________________
1.9D 64pk 1984 golf 1 cabrio rood 1.9TDI 90pk 1986 golf 2 grijs 1.9TDI 150pk 1983 golf 1 geen kleur meer |