Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Polo 6N, 6N2, 9N en 6R
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 31-10-2011, 23:13
Mad_Edition Mad_Edition is offline
Forum Newbee

Default Polo 6n APQ

Beste VW liefhebbers,

Al een geruime tijd heb ik een probleempje met mijn polotje.
Als ik bijvoorbeeld bij een stoplicht aankom rijden en trap de koppeling in dan slaat ie zo nu en dan af.
Opnieuw starten of in 2e versnelling zetten en koppeling loslaten kan, nu weet ik dat je niet elke keer de koppeling los kan laten omdat de bak stuk kan gaan. (3 maanden geleden nieuwe bak eronder dus ben wel voorzichtig :P)
Stationair schommelt het wel eens maar niet extreem.

Volgende onderdelen heb ik al vervangen:
Bougies + kabels
Rotor + Verdeler kap
Brandstof filter
Lucht filter
Interieur filter (heeft er niet mee te maken maar toch)

+ de normale beurten die op tijd moeten gebeuren

ik heb geen sportluchtfilter gemonteerd.

Ik heb het laten uitlezen en de volgende kwam naar voren:
519 en 533 dmv vag.com

Nu zegt een maat van me dat de gasklephuis de boosdoener kan zijn.
Voor dat ik een gasklephuis ga kopen wil ik wel weten of het misschien iets anders kan zijn.
Nu lees ik hier op het forum en kan het nergens vinden, waar bevinden de N71, G19 en G70 zich.Kan dit ook een probleem zijn?
Kan ik dat als leek zelf vervangen of moet dat door een garage/monteur gebeuren.

Nu lees ik ook dat het af en toe ook te maken kan hebben met een temperatuursensor ?? waar kan ik dat op de motor vinden?
Zijn er nog meer sensoren die ik zou kunnen vervangen aangezien er 233d op de teller staat of ....

Ik heb ooit eens bij mn oude golfje gehoord over een pingelsensor, kan dat ook een rol in dit probleem hebben?

Nog even terug op de gasklephuis, ik kan een nieuwe kopen voor 185, maar kan ook een tweedehandse kopen voor 25. Nu denk ik wel bij me zelf, voor 25 kan ik een gokje wagen.
Past elk willekeurig gasklephuis van een polo 1.4 8v benzine op mijn polo?

Kan het ook aan de lambdasensor liggen?

Het gaat om een polo 1.4 8v, benzine, bouwjaar 2000 6N1 (geen 6N2) met een mooie 233d op de teller en niet te vergeten motorcode APQ.

Alvast reuze bedankt .

edit: zou het ook aan de ecu kunnen liggen? Deze is toch bij de ruitenwissermotor bevestigd? Of is dit wat anders? Ik heb problemen gehad met verstoppingen en dat het daar vol liep met water. Kan dat kwaad?

Last edited by Mad_Edition : 31-10-2011 at 23:26. Reason: wat vergeten :)
Reply With Quote
Old 31-10-2011, 23:55
René's Avatar
René René is offline
10k maniac

Je zou ook je gasklephuis eens kunnen schoonmaken als deze smerig is ipv meteen vervangen
Reply With Quote
Old 01-11-2011, 12:32
Spierings Spierings is offline
No personal life

Quote:
Originally Posted by René
Je zou ook je gasklephuis eens kunnen schoonmaken als deze smerig is ipv meteen vervangen

Is inderdaad een veel voorkoment probleem, wel even na het schoonmaken opnieuw in laten leren.
Reply With Quote
Old 02-11-2011, 13:24
Forum Newbee

Heeft een vriend van me al geprobeerd alleen kreeg hij bij het inleren een foutmelding, error. ik heb al 1 gevonden en ga het morgen ophalen. kijken of ik het volgend week kan omwisselen en of het dan wel werkt.

btw thnx voor het meedenken.
Reply With Quote
Old 03-11-2011, 16:50
Forum Newbee

Nog even een vraagje,

Nu heeft een vriend van mij een gasklephuis liggen alleen komt dit uit een een polo 6n motorcode AEX, ik heb APQ.
Onderdeelnummer van de APQ (mijn auto) 033 133 064 F en die van AEX is 033 133 064 D

Past en werkt dit gewoon?

Alvast bedankt.
Reply With Quote
Old 03-11-2011, 17:22
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC

geen idee of dat past ik heb nog wel een gasklep liggen van een polo 6n2 1.4 8v. ook de ecu heb ik nog wel liggen mocht je deze nodig wezen.
Reply With Quote
Old 04-11-2011, 11:15
Forum Newbee

PEWI VWTEAM

Ligt er net aan welke motorcode jij hebt.

Dank voor je aanbod. zoals ik eerder zei ga ik eerst kijken of ik het werkt door een vriend van me.

ik laat het weten.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules