#1
|
|||
|
|||
Problemen na verlagen van auto
Beste mede-forummers,
Ik heb vandaag mijn schroefset onder de auto gezet. Hiervoor heb ik voor de aandrijfsas + draagarm etc. los moeten halen en vervolgens weer vast moeten zetten. Echter nadat alles vastzat, ook met extra check zat alles vast. Ging ik naar huis rijden. En nu hoor ik bij gas los allemaal bonkende geluiden, met tussen door ook een piep/fluit. Bij optrekken (gas geven ) gaat het goed. Bij continue snelheid hoor je wel iets nog. Ik vroeg me af of iemand weet wat dit is, naar mijn idee klinkt het als de aandrijfas, Echter zit deze gewoon vast op de juiste manier, ik kan niet localiseren of het van beide kant komt of van 1 kant. Heeft iemand misschien een idee waar dit geluid vandaan komt? |
#2
|
||||
|
||||
Om wat voor auto gaat het.
Want heb nog nooit gehoord dat je de aandrijfassen en draagarmen hebt los moeten halen. Maar heb dan ook alleen Golf 1,2 en 3tjes verlaagd en een keer een Toyota (nog iets) van een collega. |
#4
|
||||
|
||||
uitlaat die op de achteras rammelt?
|
#5
|
||||
|
||||
jammer dat de wind verkeerd staat,anders had ik je kunnen helpen.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
Bmw e61 530d touring |
#7
|
||||
|
||||
Is het mischien ook gewoon een Opel..
__________________
Moai sûnder wjergea binne de Wâlden: smûk skaadzjend beamtegrien oeral yn it rûn |
#8
|
|||
|
|||
Nee het is een polo 9N,maar hierbij moet inderdaad draagarm + aandrijfas los, ivm speling van oude schokbreker
|
#9
|
|||
|
|||
Ik heb net gekeken buiten bij de auto, en inderdaad raakt de koppelstang de aandrijfas bij rechtuit rijden, bij stuuruitslag raakt hij hem net niet.
Ook heb ik de status van de aandrijfas bekeken en er zit een slijtageplek op, heel licht overigens, maar ik weet niet hoe ver de aandrijfas kan inslijten voordat hij defect is. Hoe dik het metaal is zeg maar? Weet iemand dat toevallig, anders vervang ik de koppelstangen thuis. |
#10
|
||||
|
||||
Zo'n aandrijfas "schuurt" echt niet zo snel door.
|
#11
|
||||
|
||||
Quote:
maak wat ruimte rondom de aandrijfas en behandel het daar tegen roest. Anders ga je bij somigge gaten/bulten in de weg nog behoorlijke klappen krijgen.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#12
|
||||
|
||||
En waarschijnlijk meer schade rijden dan alleen een schuurplekje van het aanlopen...
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
|
#13
|
||||
|
||||
Quote:
tot doorscheuren van bepaalde delen toe... (ook als je stuurstang de kas raakt bijvoorbeeld) Simpelweg kun je stellen dat de auto veel te laag staat voor wat de ruimte toelaat.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |