#1
|
||||
|
||||
welke stalen koppakking 1.6 TD
ik rij mijn golf 1 1.6 TD met max 1.6 bar turbo druk,
En ja hoor vorige week heeft dan toch een keer de koppakking het begeven ;-) Maar welke koppakking moet ik er nou tussen zetten? Ik hoor altijd verhalen over stalen koppakkingen, en die wou ik er ook tussen gaan zetten. Maar welke pakking is dat? Is dat een originele pakking van een ander VW blok? Of echt een tunings onderdeel wat ik niet bij de autoonderdelen handel kan halen? Ofwel: Waar moet ik om vragen bij de autoonderdelen handel? (dat de kop gevlakt moet worden weet ik ;-) ) Alvast bedankt
__________________
Devious.... wie anders? Trotse eigenaar van een '78 type 183 Iltis |
#2
|
||||
|
||||
De pakking van een aaz,kop zou ik niet laten vlakken alleen af laten persen en kijken of die niet scheef is.
|
#3
|
||||
|
||||
De kop idd NIET laten vlakken ivm de voorkamers.
Wel de beide delen goed schoonmaken. De koppakking van de AAZ is de juiste samen met een setje nieuwe bouten. LET OP: Ook de aanhaalmomenten van de AAZ gebruiken en niet van de 1.6 GTD. Gr Jan.
__________________
Oliecrisis....?? Gelukkig rijden onze auto's op accijns! ------------------------------------------- Weber Society Drenthe ® Last edited by J-9A-N : 25-10-2011 at 12:39. |
#4
|
||||
|
||||
owke :-)
Thx voor de info :-) Waarom nieuwe bouten?
__________________
Devious.... wie anders? Trotse eigenaar van een '78 type 183 Iltis |
#5
|
||||
|
||||
t zijn rekbouten die kun je maar 1x gebruiken
|
#6
|
||||
|
||||
oke, dus de oude bouten weg gooien :-)
of iig niet meer voor het vastzetten van de kop gebruike :-P Thx voor de tip!
__________________
Devious.... wie anders? Trotse eigenaar van een '78 type 183 Iltis |
#7
|
||||
|
||||
idd
__________________
Oliecrisis....?? Gelukkig rijden onze auto's op accijns! ------------------------------------------- Weber Society Drenthe ® |
#8
|
||||
|
||||
ff voor de zekerheid:
Bouten ook van een AAZ? (omdat je ook die aanhaalmomenten gebruikt) Of zijn dit de zelfde? of juist totaal andere maat? ;-)
__________________
Devious.... wie anders? Trotse eigenaar van een '78 type 183 Iltis |
#9
|
||||
|
||||
Die zijn het zelfde.
|
#10
|
||||
|
||||
en toen bleek het niet de pakking te zijn maar de kop zelf :-(
Iig bedankt voor de hulp ff kijke hoe nu verder (ander blok, andere kop, revisie kop)
__________________
Devious.... wie anders? Trotse eigenaar van een '78 type 183 Iltis |
#11
|
||||
|
||||
Ai, jammer dat de kop het begeven heeft... Als je een andere kop gevonden hebt, controleer dan vooral goed of de voorkamers nog vastzitten en dat de scheurtjes tussen de kleppen niet te diep zijn en geen scheurtjes naar de voorkamers heeft.
Ff ter info: Het verschil met de aanhaalmomenten met een AAZ koppakking t.o.v. een originele zit 'm in het feit dat je de rekbouten niet 90 gr. hoeft na te trekken na warmdraaien en na 1000 km wéér 90 graden. Heb sinds een tijdje zelf ook een AAZ pakking op m'n 1600 en het gaat totnutoe allemaal goed met 1,4 bar..
__________________
-- '81 VW Passat 32B met 1.6 TD-ic. -- en Vento TD |