|
||||
|
||||
kunststof terug zacht maken ?
de titel is al duidelijk lijkt mij
men grootvader heeft in het begin van de jaren 90 zijn golfje 1 perto gereden en heeft hier enkele delen van bewaard , zoals spatlappen die ik vandaag heb gekregen maar na 20 jaar op zolder gelegen te hebben kan je er iemand mee doodslaan echt hard verduurt zijn ze niet niet echt scheuren enzo maar gewoon steenhard , nu is de vraag , kan je deze weer zacht maken ? had ze al in kokend water gelegd om ze recht te maken maar eenmaal opgedroogd waren ze terug steenhard iemand ervaringen of ideeen ? grtz jelle
jetta mk1 '82 2.0 16v op bbs rs Last edited by jelle vda : 19-10-2011 at 20:37. |
|
|||
|
|||
Zou je hier niet hetzelfde trucje als met de bumpers kunnen toepassen? Bij plastic bumpers die grijs worden, is de truc dat je met een brander de weekmakers weer activeert of zoiets. Misschien kan je dit ook wel toepassen op spatlappen ??
|
|
||||
|
||||
net even geprobeerd , de moment dat je ze opwarmt worden ze mooi soepel maar van de moment dat ze afkoelen terug hard ,, zijn wel al mooi zwart ondertussen
grtz
|
||||
|
||||
ik kreeg laatst de tip in heet water met veel citroensap erin... nog niet zelf geprobeerd.
|
|||
|
|||
Heb ooit eens gelezen dat deurrubbers etc weer zacht worden door ze een poos in wasverzachter te gooien. Valt te proberen, loop je weinig risico mee lijkt me
|
|
||||
|
||||
In spiritus leggen is mij eens verteld, nog nooit geprobeerd helaas.
|
|||
|
|||
Lijkt haast wel een huishoud forum zo
|
|
|||
|
|||
thinner maakt de weekmakers weer zacht,,,
|
||||
|
||||
maar die huishoud spulletjes werken vaak het best
zo nu heb ik al wel een hoop mogenlijkheden , maandag eens allemaal proberen ! grtz
|
||||
|
||||
Probeer anders ipa, of een ander oplosmiddel/weekmaker
(wel altijd eerst op een niet zichtbaar stukje proberen) |
|
||||
|
||||
kokend water werkt.
ooit eens bij een mk4 gedaan, na de operatie was de achterbumper weer in oude vorm
|
||||
|
||||
Ariel/wasverzachter schijnt het inderdaad te doen...
|
||||
|
||||
Schiet me net te binnen dat diesel ook zon effect heeft
|
|
||||
|
||||
zo met die reacties zal er wel zeker iets werkend tussen zitten !
helaas geen tijd om het te proberen omdat de motor van de bus het aan het begeven is en er dus tijd , geld en plaats nodig is voor een subaruswap dus staat de jetta helaas in een klein hoekje in de kelder
|
||||
|
||||
Quote:
Hahahahhaha Leg ze eens in een bad olijfolie voor een paar weken! Wel van de euroklopper dan he want dat dure spul moet je door je sla doen |
|
||||
|
||||
Yes! Een huisvrouwen topic! *voelt zich geroepen*
Vroegah, toen ik nog paardreed op een kunststof zadel had je daar van die speciale spray voor van Wintec om hem soepel te krijgen/houden. En anders afkoken in water met wasverzachter en dan terwijl hij warm is eens insmeren met ledervet?
|
|||
|
|||
ik zou eerst is uitzoeken van welk materiaal die lappen gemaakt zijn, daarna kun je veel gerichter zoeken. De ene elastomeer is de ander niet.
|
||||
|
||||
In kokend water leggen helpt, zolang de kunststof warm is. Zodra deze weer afgekoeld is wordt 'ie weer hard inderdaad.
Met diesel daarentegen blijft het zacht Quote:
|
|||
|
|||
Spatlappen zijn gemaakt van een polymeer genaamd Arnitel. Dit is weer "week" los te krijgen door dit licht te verwarmen in water. Of een week in Talk leggen en daarna afspoelen met OY-water ofterwijl ontijzerd water.
|