#1
|
||||
|
||||
Olietemperatuur 1.8 16v KR
Welke temperatuur is normaal voor de olie bij een warme motor. En wat zijn een beetje de grenzen?
Ik heb pas een 16v in mijn golf 1 gebouwd en sinds vandaag heb ik proefgereden. BVD
__________________
The best way is a VW Golf S16 |
#2
|
||||
|
||||
De mijne bivakeerde meestal ergens tussen de 90 en de 110. Zonder oliekoeler. 90 op de lange baan, 110 in de stad.
__________________
I'm trying to see things from YOUR perpective.... But I can't get my head that far up my ass! |
#3
|
||||
|
||||
Zijn dat een beetje normale waarden voor die motor? Verder, zo'n oliekoeler. Moet je die er appart opbouwen of zit die op sommige standaard?
__________________
The best way is a VW Golf S16 |
#4
|
||||
|
||||
110 haalt ie niet bij mij, tussen 90 en 98 ongeveer. ga bij 90 altijd pas voluit. geen oliekoelert.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#5
|
||||
|
||||
De temperatuur hang ook van de olie en de conditie van het blok af.
__________________
Golf mk II '88 16VG60 (Sold) Mk 1 Cabrio G60 (For Sale) |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Ga jij maar eens laagvliegen richting Breda komende zomer, en dan dwars door het centrum in de spits. Leuk, maar slecht voor je olietemperatuur (nou was mijn blok wel wat aan de gare kant, maar goed)
__________________
I'm trying to see things from YOUR perpective.... But I can't get my head that far up my ass! |
#7
|
||||
|
||||
voorschriften VW zijn 95-105 graden celsius voor normaal gebruik
__________________
|
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Geen oliekoeler, wel een warmtewisselaar (standaard 16V), wat jij ook hebt Sam! Wel mooi dat je nu al een keer proefgereden hebt (werd tijd ook )! Terneuzen-industrie al een beetje onveilig gemaakt, lekker wezen vlammen achter de Haarmanweg richting De Hoop/Verbrugge?
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Ok, bedankt voor de info. Deze gegevens wou ik graag weten. @OakgreenVR6: Nee, nog niet echt volluit op t industrie terein. Alleen nog maar de rechte stukjes in terneuzen (tussen de stad en de rotonde bij de kwikfit) De eerste rondjes is het altijd maar afwachten. Je hebt steeds het gevoel dat er nog iets mis kan gaan met de motor ( als er iets fout is gegaan bij de transplantatie toont het probleem zich natuurlijk bij de eerste aantal km's) Probleem is echter dat ik ook nog geen km-teller aangesloten heb
__________________
The best way is a VW Golf S16 |
#10
|
|||
|
|||
Olie mag gerust 120 graden worden...Ik heb met mijn GTI op de Route Soleil wel eens hoger gezien, zonder enig probleem
Moderne olie kan een hoop hebben dussssssss.. |
#11
|
||||
|
||||
Ik zat op 128gr. C. op het klaverblad bij A'doorn
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#12
|
|||
|
|||
even vraagje, ik ben bezig met ombouw van menne kr blok voor in menne passat te steken van 75.
Maar heb menne oliekoeler er af moeten halen voor menne motorsteun een plekje te geven. Gaat dit kwaad kunne (gaat motor heet lopen of niet)? |
#13
|
||||
|
||||
Ik dacht het wel, bij zo'n blok is de olie temperatuur wel belangrijk. Maar je kan wel een lucht oliekoeler plaatsen. Of dit genoeg koeling is weet ik niet. Zit origineel op een aantal modellen alleen ik weet niet welke. Ik dacht golf 1 GTI en Scirocco 16V. Maar dat weet vast iemand beter te vertellen
__________________
The best way is a VW Golf S16 |
#14
|
||||
|
||||
Zomaar even: Is een oliekoeler van een golf 1 Gti te monteren aan een 16v KR dan?
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E - 1983 Golf C 1.3 rood - 1983 Golf C 1.6D geel - 1982 Jetta 1.3 legergroen |
#15
|
|||
|
|||
Quote:
Deze jongen ziet met warm weer ook aardig hoge temperaturen. Snelweg frankrijk zo'n 112 - 118 graden @ 150 kmh en over de 120 bij beklimming van bergwegen met hoog stijgingspercentage.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb wel eens zo'n koeler onder een scirocco bumper gezien. Hoe en wat zou ik echt niet weten. Het is alleen een idee.
__________________
The best way is a VW Golf S16 |
#17
|
||||
|
||||
Scirocco 16v heeft niet standaard een oliekoeler, wel een warmtewisselaar net als een golf.
|
#18
|
||||
|
||||
Quote:
maar zodra je rustig gaat rijden schiet de olietemp omlaag |
#19
|
|||
|
|||
als iemand foto's heeft van zo'n oliekoeler wil je die dan hier op zetten ofwel doorsturen naar b014025@pandora.be
en wat is ne warmtewisselaar, daar mag je ook foto's van doorsturen. En welke van de twee is het beste voor motor koel te houden? Heb toch geen een van beide, dus kan best ineens het beste kopen voor men moteurke he |
#20
|
|||
|
|||
Quote:
Schieten is overdreven, maar het keert uiteraard weer terug naar normale waarden. Dat is bij deze auto altijd 100 - 110 geweest. Nu we het toch over oliekoelertjes hebben, ik zag laatst op een toyota corolla van 1992 een simpel oliekoelertje zitten. Met zo'n wisselaar tussen je oliefilter zou dat toch gemakkelijk te monteren moeten zijn? Slangen en alles zat erbij, alleen gemonteerd met banjobouten. Dit soort oliekoelertjes zijn vast ook op andere auto's te vinden.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Last edited by Zestienkleppen : 22-06-2005 at 08:54. |