Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Polo 6N, 6N2, 9N en 6R
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 20-09-2011, 16:09
OldskoolVW's Avatar
OldskoolVW OldskoolVW is offline
Forum Newbee

Default Startprobleem Polo 6N

Afgelopen weekend had ik een startprobleem met mijn 96er Polo 6N. Toen ik de wagen wilde starten ging de startmotor steeds zachter ronddraaien en bij een 2e en 3e poging gaf die alleen nog maar een korte 'tik' zonder echt te gaan draaien. Het leek alsof de accu zijn laatste krachten gaf. Maar daarna viel het me op dat alle verlichting e.d. het nog wel deden, dus de accu was nog niet leeg. Ook was het opvallend dat de klok naar 0:00 was gesprongen en de dagteller ook weer op 0 stond.

Uiteindelijk is de motor met aanduwen weer gestart en ben ik weer wel thuisgekomen. Eenmaal thuis nog een paar keer de motor geprobeerd te starten en dat ging toen prima. Daarna ook nog een paar keer op een koude motor geprobeerd te starten en ook dat lukte weer.

Klinkt iemand dat als een bekend (Polo) probleem in de oren? Wat zou de oorzaak kunnen zijn en zou er iets vervangen moeten worden? In eerste instantie dacht ik aan gare startmotor, maar dat zou nog niet verklaren dat de klok op 0:00 stond. Mogelijk dat er iets qua massa niet goed is? Wellicht een onzinnig detail, maar het had die dag vrij veel geregend, zou een eventuele lekkage bijv. ergens voor problemen hebben kunnen zorgen?

Ik ben erg benieuwd naar jullie ideeën hierover.

Groeten,
Jan
Reply With Quote
Old 25-09-2011, 19:59
tedkroon tedkroon is offline
Forum Newbee

Slechte accu, te meer je klok ook gereset was!
Reply With Quote
Old 27-09-2011, 16:52
SpeedRocker's Avatar
SpeedRocker SpeedRocker is offline
VW Enthousiast

idd, wel vaker gehad, de accu heeft vaak nog genoeg vermogen om wat dingetjes aan te sturen zoals de verlichting enzo, maar de startmotor vraagt veel meer en doet het dus niet meer...
probeer eens een andere accu?
Reply With Quote
Old 03-10-2011, 18:56
OldskoolVW's Avatar
OldskoolVW OldskoolVW is offline
Forum Newbee

Bedankt voor het meedenken. Het was inderdaad een rotte accu. Hangt nu en nieuwe in en hij start weer prima!
Reply With Quote
Reply

Posting Rules