Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-09-2011, 12:18
peerke112's Avatar
peerke112 peerke112 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 198
Default 1.9 tdi start niet na lang stilstaan

ik heb laatst een caddy mk1 gekocht met daarin een 1.9 tdi van een golf 3.
weet trouwes niet of je dit een 1.9tdi moet noemen of een 1.9 td? er zit in ieder geval geen intercooler op, maar wel een turbo.
maar deze motor heeft ongeveer 4 jaar stilgelegen, maar is wel lopend weg gezet.
Nu wilde ik hem afgelope week aan de gang maken, maar dit lukte niet. ik krijg namelijk geen brandstof bij de inspuitleidingen.
Ik heb toen een nieuwe brandstof leiding gelegd en een nieuw brandstoffilter geplaatst. maar nog steeds krijg ik geen brandstof bij de verstuivers.
mijn vermoeden was dan ook dat de pomp kapot zou zijn.
ik heb toen een pompenboer bij ons in de buurt gebeld en deze vertelde mij dat het voor kon komen bij lang stilstaan dat de pomp dan vast kon gaan zitten. en het repareren ervan zou me een paar honderd gaan kosten
maar dit lijkt me eigenlijk toch sterk, omdat de auto rijdend is weggezet en er dus brandstof in de pomp is blijven staan.

hebben jullie misschien nog ideeen? of iemand een andere pomp liggen?
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86
Reply With Quote
  #2  
Old 19-09-2011, 13:26
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is online now
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

geschaklede plus naar de pomp wel spanning?
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #3  
Old 19-09-2011, 15:22
peerke112's Avatar
peerke112 peerke112 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 198
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
geschaklede plus naar de pomp wel spanning?


je bedoeld van die automatische afzetter? die werkt, heb um der ook uit gehad, maarja maakt geen verschil.
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86
Reply With Quote
  #4  
Old 19-09-2011, 17:15
roy-mk1's Avatar
roy-mk1 roy-mk1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 658
Default

ik zou eens proberen met remmenreiniger te spuiten in de inlaat, zodat die even loopt op de remmenreiniger. meestal gaat die dan wel lopen op z,n eigen diesel.
Reply With Quote
  #5  
Old 19-09-2011, 17:32
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

hallo ..

vermoed toch je smoorklep op brandstofpomp ,,
off pljunjer blijft hangen ,,,
vrgr gooigolf
Reply With Quote
  #6  
Old 19-09-2011, 18:33
dpwacky dpwacky is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 154
Default

Klinkt heel raar, maar ik was van de week bij iemand die had een 1.6D heel lang stil staan, en die vertelde ook iets over die pomp, die kon hem alleen maar op een vrij hoge snelheid aantrekken en dan deed ie het wel.
__________________

1.9D 64pk 1984 golf 1 cabrio rood

1.9TDI 90pk 1986 golf 2 grijs

1.9TDI 150pk 1983 golf 1 geen kleur meer

Reply With Quote
  #7  
Old 19-09-2011, 22:53
peerke112's Avatar
peerke112 peerke112 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 198
Default

Quote:
Originally Posted by roy-mk1
ik zou eens proberen met remmenreiniger te spuiten in de inlaat, zodat die even loopt op de remmenreiniger. meestal gaat die dan wel lopen op z,n eigen diesel.


ja dit heb ik ook al geprobeerd, met startpilot. maar dit helpt niets, en logisch als er geen brandstof komt
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86
Reply With Quote
  #8  
Old 19-09-2011, 22:55
peerke112's Avatar
peerke112 peerke112 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 198
Default

Quote:
Originally Posted by gooigolf
hallo ..

vermoed toch je smoorklep op brandstofpomp ,,
off pljunjer blijft hangen ,,,
vrgr gooigolf


tja die pompenboer dacht ook dat de plunjer blijft hangen. weet niemand of ik die zelf los kan maken?

en kan iemand mij mss vertellen of het een 1.9 td of tdi is?
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86
Reply With Quote
  #9  
Old 20-09-2011, 00:12
roy-mk1's Avatar
roy-mk1 roy-mk1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 658
Default

hoe moeten wij weten of het een td of tdi is als je geen verdere informatie geeft? bijvoorbeeld motorcode of dergelijke. heb je een gaskabel bediende dieselpomp of electronisch? aangezien je geen intercooler hebt zal je een td hebben denk ik. dit zal ook wel op de papieren staan en aantal kw,s ook en daar kun je ook al uit halen wat voor blok het is.
Reply With Quote
  #10  
Old 20-09-2011, 13:23
peerke112's Avatar
peerke112 peerke112 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 198
Default

Quote:
Originally Posted by roy-mk1
hoe moeten wij weten of het een td of tdi is als je geen verdere informatie geeft? bijvoorbeeld motorcode of dergelijke. heb je een gaskabel bediende dieselpomp of electronisch? aangezien je geen intercooler hebt zal je een td hebben denk ik. dit zal ook wel op de papieren staan en aantal kw,s ook en daar kun je ook al uit halen wat voor blok het is.


het probleem is noujuist dat ik geen papieren of iets dergelijks van de motor of oude auto heb, dus ik weet eigenlijk niets van deze motor
de dieselpomp is met gaskabel bedient.
motorcode kon ik niet egt vinden. deze staat toch meestal boven het oliefilterhuis? of is dit alleen bij golf 2
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86
Reply With Quote
  #11  
Old 20-09-2011, 17:30
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

hallo kerel ..

tis dan een gewoone td ..controleer eerst eens spanning op de draad van klep ,heb je dat niet .zet er dan eens spanning op ..helpt dat niks haal hem er dan even uit .
smoorklep op brandstof pomp even draadje eraf halen ,
dan met sleutel 22 klep verwijderen van pomp ..
als je die eraf hebt dan zie je in de pomp een plunjertje haal die eruit denk om veertje en o ring niet vergeten met eventuweel trugplaatsen
als je die eruit hebt draai dan klep er weer op en probeer te starten
als hij dan loopt weet je het probleem . let wel op als hij aanslaat krijg je hem met sleutel niet uit ,, gebruik dan even je versnelling ..en voet op rem
probeer dat maar eens ..
Reply With Quote
  #12  
Old 20-09-2011, 20:40
peerke112's Avatar
peerke112 peerke112 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 198
Default

Quote:
Originally Posted by gooigolf
hallo kerel ..

tis dan een gewoone td ..controleer eerst eens spanning op de draad van klep ,heb je dat niet .zet er dan eens spanning op ..helpt dat niks haal hem er dan even uit .
smoorklep op brandstof pomp even draadje eraf halen ,
dan met sleutel 22 klep verwijderen van pomp ..
als je die eraf hebt dan zie je in de pomp een plunjertje haal die eruit denk om veertje en o ring niet vergeten met eventuweel trugplaatsen
als je die eruit hebt draai dan klep er weer op en probeer te starten
als hij dan loopt weet je het probleem . let wel op als hij aanslaat krijg je hem met sleutel niet uit ,, gebruik dan even je versnelling ..en voet op rem
probeer dat maar eens ..


hee kerel,

dit heb ik vorige week al geprobeerd. maar ook zonder resultaat. nog steeds geen brandstof bij de inspuitleidingen. maar bedankt voor de info

heeft er niemand ervaring met het openschroeven van zon brandstofpomp? want ik vermoed toch dat de plunjer van de pomp vastzit.
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86
Reply With Quote
  #13  
Old 22-09-2011, 10:47
Romulus Romulus is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 134
Default

Instructies en plaatjes staan bijvoorbeeld op http://www.uwereimann.de/poel/01_golfumbau.htm

Ik denk dat je opvoerpomp (Flügelzellenpumpe, lagedrukgedeelte) niet werkt.
Reply With Quote
  #14  
Old 22-09-2011, 13:51
peerke112's Avatar
peerke112 peerke112 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 198
Default

Quote:
Originally Posted by Romulus
Instructies en plaatjes staan bijvoorbeeld op http://www.uwereimann.de/poel/01_golfumbau.htm

Ik denk dat je opvoerpomp (Flügelzellenpumpe, lagedrukgedeelte) niet werkt.


de pomp zuigt de branstof wel aan, want er komt gewoon volop diesel uit de retourleiding van de brandstofpomp.
maar ik krijg geen diesel bij de inspuitleidingen
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86
Reply With Quote
  #15  
Old 22-09-2011, 13:54
peerke112's Avatar
peerke112 peerke112 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 198
Default

wel un handige site btw
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86
Reply With Quote
  #16  
Old 29-09-2011, 08:43
Romulus Romulus is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 134
Default

Quote:
Originally Posted by peerke112
wel un handige site btw

Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum