#1
|
|||
|
|||
Turbo op standaard KR autocross
Hallo,
Ik doe al een aantal jaren mee in een jaarlijkse autorodeo, deze wedstrijd word verreden op een zandbaan. Ik doe mee met een golf2 gti met een 16v kr motor, maar word gaar gereden door RS2000's en 2.0 gsi tjes. Nu zoek ik naar een doeltreffende oplossing. Nu zat ik een beetje te kijken wat voor een opties ik heb, en nu staan er op ebay redelijk goedkope turbo setjes. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VW-9...5fAccesso ries Maar nu is eigenlijk mijn vraag, als je deze turbo nou op een standaard KR blok bouwt, met de kjetronic en dergelijke. Gaat deze dat dan ongeveer 100km volhouden en wat zou ongeveer de vermogenswinst zijn. Of is dit onbegonnen werk en zeer dom. |
#2
|
|||
|
|||
Pak een G60 motor (1.8 PG)en gooi daar een turbo op.
Bij een KR moet je veel aanpassen om met turbo te kunnen rijden |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#4
|
||||
|
||||
op een kr kun je juist heel mooi een turbo zetten met weinig aanpassingen.
als je op ongeveer 0,3 bar overdruk gaat rijden kan het k-jetronic de boel nog goed bijhouden.zorg dat je een zo kort mogelijk luchtdicht inlaatsysteem bouwt[zonder intercooler] en laat de turbo zijn lucht aanzuigen door de luchtweger.geen idee wat de vermogenswinst zal zijn exact maar een pk of 25 moet haalbaar zijn.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#5
|
||||
|
||||
denk dat het beter is om eerst een sperr diff te plaatsen. kom je veel beter van ze plek. weet niet of de orginele vast kan lassen net als bij een bmw zou wel goedkoper zijn
|