Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-08-2011, 09:20
andy6446 andy6446 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 14
Default remklauw probleem

Hallo allemaal,
Eerst ff voorstellen op dit forum. Ik ben Andy en heb onlangs een Golf 3 ('97 1.8 LPG G3) gekocht. Deze auto heb ik nodig vnl voor het woon werk verkeer en ik dacht dat Golf 3 een perfecte auto daar voor zou zijn.
Omdat ik niet echt veel verstand van VW's heb, heb ik gelijk een paar vragen.
Ik heb een probleem met een wiellager gehad (voor) en aangezien ik geen pers heb, heb ik op een sloop een complete fusee met alles er aan gehaald. Mijn collega was bereid om deze er op te zetten maar helaas....de afstand tussen de twee gaten om de remklauw op de nieuwe onderdeel op te schroeven komt niet overeen met de oude. Afstand op die wat ik gehaald heb (komt wel van een 1.8 golf) is 9 cm terwijl de afgebouwde 9.5 cm is!!!
Ik heb op verschillende slooperijen gevraagd maar daar hebben ze alleen maar die 9 cm, geen 9.5. Weet iemand miss wat er aan de hand is met mijn auto?
Ik moet er bij zeggen dat de vorige eigenaren hebben iets aan de auto geprobeerd te doen (verlaagd, smoky achterlichten, geblindeerde ramen) dus miss hebben zij ook aan de voor ophanging gezeten.
Hopelijk weet iemand een oplossing voor mij, elke feedback is welkom.
alvast bedankt,
Reply With Quote
  #2  
Old 30-08-2011, 11:34
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Staat er een nummer op het fusee, dan weet je meteen of dit de orginele is.

Beste oplossing is natuurlijk om gewoon een nieuw lager te plaatsen, je kunt met je fusee namelijk ook gewoon naar een bedrijf gaan welke het nieuwe lager er zo in perst.
Dit is altijd nog beter als van de sloop, want je weet nooit hoe lang het al stil in de regen ligt met alle gevolgen van dien.
Reply With Quote
  #3  
Old 30-08-2011, 13:46
andy6446 andy6446 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 14
Default

goed idee, maar....waar kan ik dit nummer vinden? Is het wiel er af halen genoeg of moet het fusee er af?
Reply With Quote
  #4  
Old 30-08-2011, 14:01
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Durf niet te zeggen waar het staat, maar op de meeste orginele delen staat het nummer er gewoon in geslagen of tijdens het maken erin gemaakt.

Zou hem er gewoon even vanaf halen, je hebt er tenslotte nu toch niks aan.
Reply With Quote
  #5  
Old 30-08-2011, 14:11
vwmotorsport vwmotorsport is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 431
Default

als je er nou helemaal geen kaas van gegeten hebt blijf er dan vanaf en laat het over aan de garagist. wat kost nou een nieuw wiellager met het arbeidsloon in een garage! vergeet ook niet dat je remmen errug belangrijk zijn he het is dan erop of eronder.... succes
Reply With Quote
  #6  
Old 30-08-2011, 14:14
andy6446 andy6446 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 14
Default

ga ff zoeken, bedankt zover

PS. ben toch benieuwd waarom kloppen die maten bij mij niet
Reply With Quote
  #7  
Old 30-08-2011, 17:06
Antera's Avatar
Antera Antera is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 770
Send a message via MSN to Antera
Default

staat geen nummer op het fusee helaas. Ooit ook eens naar op zoek geweest. Maar koop een nieuwe lager oude fuseer eronderuit mee nemen naar een garage en vriendelijk vragen of ze die willen over persen. Waarom de gaten niet kloppen komt omdat je er een hebt getroffen van vermoedelijk een VR6 of GTI misschien. in ieder geval een fusee die naar mijn idee alleen geschikt is voor een anders model.

Of heb je hem zelf onder de auto uit gehaald?
__________________
HUIDIGE RIDE:
Skoda Octavia 1 VRS '11-
Reply With Quote
  #8  
Old 30-08-2011, 18:15
andy6446 andy6446 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 14
Default

ik blijf er zeker vanaf, collega doet het werk voor mij
ik heb net een fusee met 9.5cm afstand op de sloop gehaald en die man zegt dat deze wel uit de originele 1.8 golf 3 af komt. Nu snap ik er nix meer van. Maar ja....als die past en goed rijdt, laat ik hier bij.

BTW. Heeft iemand ervaring met dit model op gas? Ik vind het verbruik rond 1 op 8 alleen maar op de snelweg aan de hoge kant (wel op lpg). Ben benieuwd wat de andere verbruiken.
Reply With Quote
  #9  
Old 30-08-2011, 21:42
Romulus Romulus is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 134
Default

Hier lijkt nog wel wat verbetering mogelijk, de meeste verbruiken rond 1:11 zo te zien:
http://www.spritmonitor.de/de/ueber...=90&powerunit=2
Reply With Quote
  #10  
Old 31-08-2011, 20:43
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

ivm de fusee het is mogelijk dat je die van een gt hebt die remmen zijn soms ook groter. en wat het verbruik betreft een maat van me had een 1.6 op gas kwam ook niet verder dan 1:9 het ligt uiteraard ook aan je rechtervoet sommige halen ook 1:20 met een tdi dit lukt mij nooit
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
  #11  
Old 01-09-2011, 06:41
andy6446 andy6446 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 14
Default

lol,
ik heb idd af en toe wat "problemen" met mijn rechte voet maar in dit geval heb ik alleen maar op de snelweg en niet boven 120 kmh gereden. Nou ja...het is niet dramatisch maar met mijn vorige auto ('97 escort 1.8 lpg g3) heb ik wel 1:12 kunnen rijden.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum