#1
|
|||
|
|||
1600 motor type 3
bij deze zoek ik een complete 1600 motor type 3 voor in mijn notchback.
De motor moet redelijk goed zijn en voor meteen in te bouwen. prijs komen we wel uit. Groetjes Ron |
#2
|
|||
|
|||
Quote:
heb evt wel een type 1 1600 motor, compleet met uitlaat enz. zo in te bouwen. nieuwe carburateur en benzinepomp. lopend te zien |
#3
|
|||
|
|||
Ik ben nog niet zo lang bezig met luchtgekoeld maar wat zijn de verschillen dan tussen type 1 1600 en type 3 1600??? Anders heb ik misschien wel interesse.
Ik hoor graag van je en eventueel een prijs per pb en plaat waar op te halen. Groetjes Ron |
#4
|
||||
|
||||
Blok is in grote lijnen hetzelfde, maar de plaats van de oliekoeler (bij een type3 ligt hij plat, bij een type1 staat de koeler vertikaal), de plek van de peilstok en de gaten in het carter (waar bij een latere type3 met IRS de motordrager aanhangt) zijn de grootste verschillen. Koelbeplating is natuurlijk HE-LE-MAAL anders, net zoals de kachelpotten , uitlaatdemper en de carburateurs (1600 type3 motor heeft twee enkele carb's, met korte inlaatspruitstukken)
resume; kaal 1600 type1 blok is bruikbaar, mits je het nodige van een platte type3 motor over kunt bouwen. Quote:
En dat kun je dus vergeten als je een 1600 type1 motor pakt.
__________________
Alain Quote:
|
#5
|
|||
|
|||
Dank je voor de uitleg, dit is inderdaad net wat ik niet wil, moet zo snel als mogelijk ingebouwd kunnen worden.
Groetjes Ron |
#6
|
|||
|
|||
|
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Je kunt eens bij de Boxer in Tilburg navragen. Wellicht heeft die nog iets liggen. ( www.deboxer.nl )
__________________
Only the Titanic lies lower |
#8
|
|||
|
|||
Hoi Bedankt voor je reactie. Deze topic mag gesloten worden heb inmiddels al een blok gevonden.
Groetjes Ron |